Wij mogen (nu ja: moeten) in België trouwens drie keer stemmen op 25 mei: voor het Belgische, het Vlaamse én het Europese parlement. Maar goed, dan zijn we er ook in één keer van verlost

Moderator: Moderafo's
Wim2600 schreef:Ik merk nu pas dat bij jullie in Nederland de verkiezingen drie dagen eerder vallen dan bij ons in België. Wil dat dan zeggen dat jullie resultaten ook pas drie dagen later bekendgemaakt zullen worden? De partijen die opkomen zijn weliswaar verschillend, maar ik kan me toch voorstellen dat het vooraf bekend raken van de uitslag van "de buren" een invloed zou kunnen hebben...
Wij mogen (nu ja: moeten) in België trouwens drie keer stemmen op 25 mei: voor het Belgische, het Vlaamse én het Europese parlement. Maar goed, dan zijn we er ook in één keer van verlost
schelpje3 schreef:Tjonge, wat zijn de Belgen toch weer accuraat.![]()
Wij hebben in het verleden ook een keer 2 x moeten stemmen, weet even niet meer wanneer en waarom?
Nee. de uitslagen moeten geheim blijven totdat in alle landen de stemmen geteld zijn.Wim2600 schreef:Ik merk nu pas dat bij jullie in Nederland de verkiezingen drie dagen eerder vallen dan bij ons in België. Wil dat dan zeggen dat jullie resultaten ook pas drie dagen later bekendgemaakt zullen worden?
Oh, dat begrijp ik ook niet helemaal. Kun je daar naar linken?rotterdam schreef:Toch begrijp ik het nog niet helemaal (ligt waarschijnlijk aan mijzelf)
maar ik lees op de site van het Europarlement ;
Europese Conservatieven en Reformisten
Peter van Dalen (ChristenUnie)
Europa van Vrijheid en Democratie
Bas Belder (SGP)
Jvslooten schreef:daar staat het toch gewoon?[/url]
Oh, ik zie het. Blijkbaar zitten ze dus in verschillende fracties. Op zich is dat niet erg natuurlijk, maar wel vreemd. Bas Belder is binnenkort op Urk, als ik in de gelegenheid ben zal ik het vragen.rotterdam schreef:Ik lees hieruit dat Peter van Dalen (ChristenUnie) bij Europese Conservatieven en Reformisten behoord.
en
Bas Belder (SGP) bij de fractie van Europa van Vrijheid en Democratie
of kijk ik niet goed ?
Jvslooten schreef:Oh, ik zie het. Blijkbaar zitten ze dus in verschillende fracties. Op zich is dat niet erg natuurlijk, maar wel vreemd. Bas Belder is binnenkort op Urk, als ik in de gelegenheid ben zal ik het vragen.
rotterdam schreef:
Graag, ik begrijp dit absoluut niet - de verkiezingen in met een gezamenlijke lijst en dan in twee verschillende fracties gaan zitten, dat lijkt mij vreemd en onwerkbaar.
RichardV schreef:Daardoor ging Belder naar de EFD.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten