Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor ineke-kitty » 24 mar 2014 12:04

dingo

Laat ik duidelijk zijn. Ik heb niets tegen andere bevolkingsgroepen. Echter bestrijd ik wel degelijk de ISLAM als "vijand" van God, en de reden daarvoor heb ik reeds meermalen uitgelegd.

Het is de religie van de antichrist en de kerken gedogen dit, door gezamenlijke diensten met hen te houden.
De heer Wilders bestrijdt de ISLAM eveneens, en is zich bewust van het gevaar ervan.
Dat de kerken daar blind voor zijn, is wel gebleken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 mar 2014 12:06

ineke-kitty schreef:dingo

Laat ik duidelijk zijn. Ik heb niets tegen andere bevolkingsgroepen. Echter bestrijd ik wel degelijk de ISLAM als "vijand" van God, en de reden daarvoor heb ik reeds meermalen uitgelegd.

Het is de religie van de antichrist en de kerken gedogen dit, door gezamenlijke diensten met hen te houden.
De heer Wilders bestrijdt de ISLAM eveneens, en is zich bewust van het gevaar ervan.

Besef je wel dat het jodendom nog verder bij het christendom vandaan staat dan de Islam?
Jezus wordt door het Jodendom niet erkend, terwijl Hij (onder de naam Isa ibn Maryam) in de Islam tenminste nog als profeet gezien word?
Toch hoor ik je zelden zo fel over het Jodendom...

dingo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor dingo » 24 mar 2014 12:24

De heer Wilders heeft vorige week duidelijk uitgesproken dat hij gaat regelen dat er minder Marokkanen in Den Haag blijven/komen en dat is toch echt een bevolkingsgroep. Dus misschien dat je Wilders toch niet je steun verdient.
Because there are rules does not mean the game is fair.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 mar 2014 12:35

Afbeelding
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 mar 2014 12:36

S.A.

Het Jodendom staat net zover van het christendom als de Islam, daar is geen twijfel over.
BEIDEN ontkennen de Christus als Gods Zoon, en BEIDEN ontkennen dat Hij God IS.

Dat de Islam Hem als 'profeet' zien, net als hun Mohammed, laat alleen maar zien dat zij er volkomen naast zitten.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 mar 2014 12:40

ineke-kitty schreef:S.A.

Het Jodendom staat net zover van het christendom als de Islam, daar is geen twijfel over.
BEIDEN ontkennen de Christus als Gods Zoon, en BEIDEN ontkennen dat Hij God IS.

Dat de Islam Hem als 'profeet' zien, net als hun Mohammed, laat alleen maar zien dat zij er volkomen naast zitten.

Geheel met je eens.
Ik proef alleen (niet alleen bij jou, maar bij veel mensen op dit forum) een soort vergoelijking van het Jodendom, en regelrechte haat naar de Islam toe.
En ik probeerde alleen duidelijk te maken dat dat verschil kleiner is dan vaak gedacht wordt.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 mar 2014 13:48

ineke-kitty schreef:De heer Wilders bestrijdt de ISLAM eveneens, en is zich bewust van het gevaar ervan.

Denkt u dat Wilders dit doet op religieuze gronden ? Of valt het toevallig in uw straatje?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 mar 2014 13:53

Nee hoor. Misschien in "jouw" kerk? O nee, jij gaat niet meer toch?
Van onze kansel komt geregeld de waarschuwing tegen de antichrist.
Maar ik zie de heer Wilders nooit met een Bijbel of hoor hem uit de Bijbel citeren.
Ook heidense politici hebben wel eens goede ideetjes.
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 24 mar 2014 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 mar 2014 13:53

rotterdam

Nee, ik betwijfel of de heer Wilders dit doet op religieuze gronden, te meer daar ik niet geloof dat hij een wedergeboren christen is, maar evengoed kan ik uiteraard niet in zijn hart kijken.
Dit neemt het feit niet weg dat hij waarschuwt voor de extremiteit van de Islam, die erop uit is christen en joden uit te willen roeien.
Daar kan men de ogen voor sluiten, maar het is en blijft een feit.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 mar 2014 13:55

ineke-kitty schreef:rotterdam

Nee, ik betwijfel of de heer Wilders dit doet op religieuze gronden, te meer daar ik niet geloof dat hij een wedergeboren christen is, maar evengoed kan ik uiteraard niet in zijn hart kijken.
Dit neemt het feit niet weg dat hij waarschuwt voor de extremiteit van de Islam, die erop uit is christen en joden uit te willen roeien.
Daar kan men de ogen voor sluiten, maar het is en blijft een feit.

Een ander feit is dat de heer Wilders een redelijk Zionistische visie op Israël heeft.
Een Israël waarin voor Christenen en Moslims géén ruimte is. Het principiële verschil met de Islam ontgaat me...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 mar 2014 14:04

S.A.

Het gaat er niet om dat er een soort van vergoeielijking van het Jodendom zou zijn, maar het gaat om de religie van EN het Jodendom, EN van de Islam die in strijd is met het geloof in de Here Jezus Christus.

Gelukkig zijn er Joden EN Moslims die vandaag de dag tot bekering komen , echter als volk in zijn geheel houden zij zich nog steeds vast aan hun religie.

Het "streven" van de Islam om joden EN christenen uit te willen roeien, maakt het verschil tussen joden en moslims.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 mar 2014 14:11

ineke-kitty schreef:S.A.

Het gaat er niet om dat er een soort van vergoeielijking van het Jodendom zou zijn, maar het gaat om de religie van EN het Jodendom, EN van de Islam die in strijd is met het geloof in de Here Jezus Christus.

Gelukkig zijn er Joden EN Moslims die vandaag de dag tot bekering komen , echter als volk in zijn geheel houden zij zich nog steeds vast aan hun religie.

Het "streven" van de Islam om joden EN christenen uit te willen roeien, maakt het verschil tussen joden en moslims.

Ik ontken niet dat de Islam een gevaarlijke ideologie herbergt en een antichristelijke godsdienst is, maar wil je wel wijzen op het feit dat christenen in Israël (toch voornamelijk Joods) ook niet heel openlijk voor hun geloof uit kunnen komen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 24 mar 2014 14:12

ineke-kitty schreef:Het "streven" van de Islam om joden EN christenen uit te willen roeien, maakt het verschil tussen joden en moslims.

Dat maakt het verschil tussen jodendom en islam. Wilders gooit twee dingen door elkaar.
Heel veel problemen met Marokkanen hebben niets met de Islam te maken en een hetze op ze maken omdat de religie slecht is is precies wat er in de Tweede Wereldoorlog gebeurde.
Overigens zijn er ook veel Joodse Marokkanen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 24 mar 2014 14:13

schelpje3 schreef:Nee hoor. Misschien in "jouw" kerk? O nee, jij gaat niet meer toch?
Van onze kansel komt geregeld de waarschuwing tegen de antichrist.
Maar ik zie de heer Wilders nooit met een Bijbel of hoor hem uit de Bijbel citeren.
Ook heidense politici hebben wel eens goede ideetjes.

Hou nu eens op met je benaming ''heidenen''.
in Israel wonen joden, de rest van de wereld wonen heidenen, ''niet-joden''.
Zeg maar gewoon ongelovigen.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 24 mar 2014 14:16

S.W.

Dat is juist. Maar zoals ik al zei, de Joden hebben de Christus afgewezen, dus is het logisch dat zij het christelijke geloof afwijzen, en daarmee de christenen die belijden dat de Here Jezus Christus de Messias is.
Echter van marteling en onthoofden van christenen is absoluut geen sprake in Israel.

Terug naar “Archief”