Marnix schreef:Miepje, de partij kiest mensen voor de zetels, als ze eenmaal gekozen zijn houden ze hun zetel, ook als ze uit de partij stappen en als eenmansfractie verder gaan. Of zoals in Almere als een achtmansfractie

Ik weet 't, ik dwaal een klein beetje af. Maar ergens is dat best wel raar.. Ik kan me het principe voorstellen, ik kan me voorstellen dat je het handhaaft als het gaat om iemand die na twee jaar opstapt, maar ik kan me niet goed voorstellen dat het te handhaven valt als de hele fractie op één na opstapt, zeker niet als je dan ook nog eens bedenkt dat dat twee dagen (!) na de verkiezingen plaatsvindt. Dat vind ik namelijk kiezersbedrog, en het verbaast me een beetje dat het toegestaan is.
(en het laatste nieuws is dat er slechts één persoon uit de fractie gezet is en dat de rest wel samen verder gaat; maar afstand neemt van de uitspraken van Wilders).
Nu.nl kopt overigens dat 'de PvdA voortaan tegen alle voorstellen van de PVV gaat stemmen'. Wat ik ook een beetje kinderachtig vind.
@Benefietdiner: weet je wat ik zo raar vind? In het hele land nemen politici van de PVV afstand van deze uitspraak, omdat zij vinden dat Wilders hiermee een bevolkingsgroep diskwalificeert puur en alleen op basis van hun afkomst. Dat zijn politici, die dus weten waar de PVV voor staat, en die altijd vol voor de partij zijn gegaan. Vind je het in dat kader ook niet een beetje kortzichtig van jezelf dat je die uitspraak zo vol verve verdedigt?
En je mag zeggen wat je wilt: tijdens de verkiezingsperiode nuanceerde hij zijn opmerking door te zeggen dat hij de criminele Marokkanen bedoelde, maar op het moment surpreme deed hij dat niet. Hij nuanceerde niet en dat maakt zijn opmerking tot een racistische, haatzaaiende opmerking.
Of althans, dat vind ik en met mij gelukkig het grootste deel van Nederland.