Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor benefietdiner » 22 mar 2014 13:02

rotterdam schreef:
bron ?[/quote]
http://www.l1.nl/video/pvv-tweede-kamer ... 1-mrt-2014

Als je zegt minder water in de emmer wil toch niet zeggen dat je de emmer leeg kiept
Als je zegt minder Marokkanen wil toch niet zeggen dat alle Marokkanen het land uit moeten.
Wat een kortzichtigheid.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 22 mar 2014 13:34

benefietdiner schreef:Als je zegt minder water in de emmer wil toch niet zeggen dat je de emmer leeg kiept Als je zegt minder Marokkanen wil toch niet zeggen dat alle Marokkanen het land uit moeten.
Wat een kortzichtigheid.

Weet je wat kortzichtig is? Een zin uitspreken waarin het criteria voor meer of minder iemands nationaliteit is. Wat voor een waanzin is dat? Alsof het een misdaad is om een bepaalde etnische achtergrond te hebben.

Het is eerder een misdaad om mensen te verwijderen op grond van hun etnische achtergrond, of de suggestie te wekken dat te willen, of anderen op te hitsen uit te spreken dat te willen.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 22 mar 2014 13:43

Marnix schreef:Miepje, de partij kiest mensen voor de zetels, als ze eenmaal gekozen zijn houden ze hun zetel, ook als ze uit de partij stappen en als eenmansfractie verder gaan. Of zoals in Almere als een achtmansfractie :-)

Ik weet 't, ik dwaal een klein beetje af. Maar ergens is dat best wel raar.. Ik kan me het principe voorstellen, ik kan me voorstellen dat je het handhaaft als het gaat om iemand die na twee jaar opstapt, maar ik kan me niet goed voorstellen dat het te handhaven valt als de hele fractie op één na opstapt, zeker niet als je dan ook nog eens bedenkt dat dat twee dagen (!) na de verkiezingen plaatsvindt. Dat vind ik namelijk kiezersbedrog, en het verbaast me een beetje dat het toegestaan is.
(en het laatste nieuws is dat er slechts één persoon uit de fractie gezet is en dat de rest wel samen verder gaat; maar afstand neemt van de uitspraken van Wilders).

Nu.nl kopt overigens dat 'de PvdA voortaan tegen alle voorstellen van de PVV gaat stemmen'. Wat ik ook een beetje kinderachtig vind.

@Benefietdiner: weet je wat ik zo raar vind? In het hele land nemen politici van de PVV afstand van deze uitspraak, omdat zij vinden dat Wilders hiermee een bevolkingsgroep diskwalificeert puur en alleen op basis van hun afkomst. Dat zijn politici, die dus weten waar de PVV voor staat, en die altijd vol voor de partij zijn gegaan. Vind je het in dat kader ook niet een beetje kortzichtig van jezelf dat je die uitspraak zo vol verve verdedigt?

En je mag zeggen wat je wilt: tijdens de verkiezingsperiode nuanceerde hij zijn opmerking door te zeggen dat hij de criminele Marokkanen bedoelde, maar op het moment surpreme deed hij dat niet. Hij nuanceerde niet en dat maakt zijn opmerking tot een racistische, haatzaaiende opmerking.
Of althans, dat vind ik en met mij gelukkig het grootste deel van Nederland.
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 mar 2014 13:49

De uitspraak van Geert Wilders was gewoon een bevestiging van iets wat hij op 13 maart al had gezegd over criminele Marokkanen.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek ... t-land-uit

Toen kreeg hij een 'leuke' reactie van een rapper, die al maanden bezig was met een filmpje over Geert Wilders en het op 18 maart online zette.
Aan het einde vindt een executie plaats op de persoon die Wilders speelt in het filmpje:

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... -1484089W/

Enkele van de nu opgestapte kamerleden, waren al langer van plan om op te stappen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ders.dhtml

Verder vind ik het behoorlijk schijnheilig wat veel media doen.
RTL adjunct hoofdredacteur heeft zelfs een open brief aan Wilders geschreven dat hij te ver is gegaan.
Ze vinden het allemaal zo kwetsend voor de bevolkingsgroep die Wilders noemt.
Maar ze zenden wel het filmpje al 2 dagen te pas en te onpas uit en laten zo zelf Wilders het iedere keer opnieuw zeggen.
Als je echt vind dat iemand iets zegt dat echt niet kan, ga je het niet dagenlang iedere keer weer herhalen.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 22 mar 2014 14:03

Ik weet, argumenting by linking mag niet.. Maar omdat ik het niet mooier kan zeggen dan dit en het toch exact is wat ik bedoel:
http://www.christenunie.nl/k/nl/n33079/news/view/640031/363763/waarom-wij-niet-zwijgen-%28opiniestuk-nd%29.html#.Uy14eIWgQ40

Met voor mij als belangrijkste citaat:
Geert Wilders heeft mensen ontmenselijkt. Hier werden Marokkaanse Nederlanders niet langer aangesproken op hun gedrag, moslims niet op hun overtuiging, maar hier werd een bepaalde etnische groep gereduceerd tot afkomst en kleur. Hier werd over medemensen gezegd dat ze tot een categorie behoren waarvan er minder moeten zijn. Huiveringwekkend als mensen een groep worden waarmee je dreigt te doen wat je achterban graag wil dat je doet: verminderen in aantal.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 22 mar 2014 14:06

yobem schreef: Een zin uitspreken waarin het criteria voor meer of minder iemands nationaliteit is. Wat voor een waanzin is dat? Alsof het een misdaad is om een bepaalde etnische achtergrond te hebben.

Dat is realiteit die jij niet wil zien. Kijk even je eigen geplaatste filmpje of hier:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/so ... geren.html
of:
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... ER260567W/
of:
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/453 ... et_de_baas
Ach, zo ken ik nog wel tientallen malen door verwijzen.
Ik hoop dat je blindheid een keer verdwijnt en je ogen zullen opengaan voor het te laat is.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2014 14:12

Miepje90 schreef:Ik weet, argumenting by linking mag niet.. Maar omdat ik het niet mooier kan zeggen dan dit en het toch exact is wat ik bedoel:
http://www.christenunie.nl/k/nl/n33079/news/view/640031/363763/waarom-wij-niet-zwijgen-%28opiniestuk-nd%29.html#.Uy14eIWgQ40

Bedankt voor het plaatsen van deze link Miepje!
Het is vreselijk dat dit nodig is.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 22 mar 2014 14:17

Miepje90 schreef:Geert Wilders heeft mensen ontmenselijkt. Hier werden Marokkaanse Nederlanders niet langer aangesproken op hun gedrag, moslims niet op hun overtuiging, maar hier werd een bepaalde etnische groep gereduceerd tot afkomst en kleur. Hier werd over medemensen gezegd dat ze tot een categorie behoren waarvan er minder moeten zijn. Huiveringwekkend als mensen een groep worden waarmee je dreigt te doen wat je achterban graag wil dat je doet: verminderen in aantal.

Totaal verkeerde interpretatie want dat heeft Wilders niet gezegd.
Hij heeft gezegd minder criminele Marokkanen al sinds de oprichting van de PVV.
Het gaat dus wel om gedrag over deze bepaalde bevolkingsgroep en niet om bepaalde etnische groep totaal.
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 22 mar 2014 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 mar 2014 14:19

Alle politici zijn bezig met een verkiezingscampagne voor de Europese verkiezingen.
Dus ik vind het een beetje hypocriet dat ze hier wel iets over op hun website zetten, maar over de haatzaaiende rapper die met zijn filmpje mensen aan kan zetten tot een aanslag op Geert Wilders zeggen ze niets.
Hetzelfde geldt voor dhr Asscher, die is bij afgelopen verkiezingen veel stemmen van Marokkaanse burgers kwijtgeraakt en daarom maakt hij nu zo'n drama.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 22 mar 2014 14:19

yobem schreef: Een zin uitspreken waarin het criteria voor meer of minder iemands nationaliteit is. Wat voor een waanzin is dat? Alsof het een misdaad is om een bepaalde etnische achtergrond te hebben.

benefietdiner schreef:Dat is realiteit die jij niet wil zien. Kijk even je eigen geplaatste filmpje of hier:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/so ... geren.html
of:
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... ER260567W/
of:
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/453 ... et_de_baas
Ach, zo ken ik nog wel tientallen malen door verwijzen.
Ik hoop dat je blindheid een keer verdwijnt en je ogen zullen opengaan voor het te laat is.

Benefietdiner, de vraag is hier niet of er criminaliteit onder Marokkaanse jongeren bestaat of niet. Je zult mij niet horen zeggen dat dat niet zo is. Maar je zult mij wel horen zeggen dat het hebben van de Marokkaanse nationaliteit geen misdaad op zich is, en dáár gaat het om in deze discussie. Dat is wat Yobem probeert te zeggen, dat is wat ik probeer te zeggen, dat is waar je hier niet op ingaat. Want de cijfertjes ken ik heus wel. De realiteit wil ik heus wel zien.

Alleen vraag ik aan jou of je dan ook de realiteit wilt zien en niet elke Marokkaan als crimineel wilt bestempelen, iets wat je nu wéér suggereert door de criminaliteitscijfers onder Marokkaanse jongeren te laten zien als antwoord op de vraag of een bepaalde etnische afkomst een misdaad is.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 22 mar 2014 14:23

benefietdiner schreef:Totaal verkeerde interpretatie want dat heeft Wilders niet gezegd.
Hij heeft gezegd minder criminele Marokkanen al sinds de oprichting van de PVV. Het gaat dus wel om gedrag over deze bepaalde bevolkingsgroep en niet om bepaalde etnische groep totaal.

Miepje90 schreef:En je mag zeggen wat je wilt: tijdens de verkiezingsperiode nuanceerde hij zijn opmerking door te zeggen dat hij de criminele Marokkanen bedoelde, maar op het moment surpreme deed hij dat niet. Hij nuanceerde niet en dat maakt zijn opmerking tot een racistische, haatzaaiende opmerking.

@ Bambi: ik ben het ook zéker niet eens met dat filmpje, dat wil ik dan ook wel hardop zeggen. Maar dit gaat niet om een rapper, dit gaat om een politicus, de leider van een politieke partij, die uit naam van zijn partij deze uitspraak gedaan heeft. En ik denk dat de CU dan terecht het statement geschreven heeft.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 22 mar 2014 14:26

Miepje90 schreef:Alleen vraag ik aan jou of je dan ook de realiteit wilt zien en niet elke Marokkaan als crimineel wilt bestempelen, (....) of een bepaalde etnische afkomst een misdaad is.

Dat is ook niet gezegd door Wilders en zit bij veel mensen tussen de oren.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 mar 2014 14:34

Miepje90 schreef:En je mag zeggen wat je wilt: tijdens de verkiezingsperiode nuanceerde hij zijn opmerking door te zeggen dat hij de criminele Marokkanen bedoelde, maar op het moment surpreme deed hij dat niet. Hij nuanceerde niet en dat maakt zijn opmerking tot een racistische, haatzaaiende opmerking.

Miepje90 schreef:@ Bambi: ik ben het ook zéker niet eens met dat filmpje, dat wil ik dan ook wel hardop zeggen. Maar dit gaat niet om een rapper, dit gaat om een politicus, de leider van een politieke partij, die uit naam van zijn partij deze uitspraak gedaan heeft. En ik denk dat de CU dan terecht het statement geschreven heeft.

Toevallig woon ik in Gouda en als je hier tegen een willekeurige blanke stadsgenoot zegt dat je minder Marokkanen wil, begrijpt iedereen dat je daar de criminele Marokkanen mee bedoelt en niet de goeden.
Dus het is allemaal stemmingmakerij met als doel hun eigen verkiezingscampagne en dat noem ik schijnheilig en hypocriet.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 22 mar 2014 14:35

Wil je me even volledig citeren? Want door knippen en plakken kan ik ook van alles voor mijn eigen karretje spannen. Mijn punt was niet zozeer die vraag; die stelde Yobem immers, mijn punt was het volgende:
Miepje90 schreef:Alleen vraag ik aan jou of je dan ook de realiteit wilt zien en niet elke Marokkaan als crimineel wilt bestempelen, iets wat je nu wéér suggereert door de criminaliteitscijfers onder Marokkaanse jongeren te laten zien als antwoord op de vraag of een bepaalde etnische afkomst een misdaad is.

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 22 mar 2014 14:37

Bambi schreef:Toevallig woon ik in Gouda en als je hier tegen een willekeurige blanke stadsgenoot zegt dat je minder Marokkanen wil, begrijpt iedereen dat je daar de criminele Marokkanen mee bedoelt en niet de goeden.
Dus het is allemaal stemmingmakerij met als doel hun eigen verkiezingscampagne en dat noem ik schijnheilig en hypocriet.

Mag ik een vergelijking maken met lang geleden? Toen Hitler zei dat hij minder Joden wilde, begreep ook iedereen dat hij de criminele Joden bedoelde, en niet de goeden...

(En voor iedereen er bovenop springt en zegt dat ik Wilders niet met Hitler mag vergelijken: dat doe ik nog niet, maar er vallen zeker parallellen te trekken)

Terug naar “Archief”