Uit de teksten wordt duidelijk, dat deze onderbroek lange pijpen had. Dus broek en onderbroek hebben dezelfde vorm.
En het wordt enkel genoemd als priester-kleding.
h.g.
Learsi
Moderator: Moderafo's
fri schreef:Je bent duidelijk aan het stereotyperen. Ik zie meer mensen in mijn kringen zonder merken, of waar merken niet zichtbaar zijn, dan mensen waarbij de kleding het merk verkondigt. Ikzelf draag (meestal) merkkleding, net als vele anderen binnen de refo-wereld, vanwege de kwaliteit. Ik koop niet veel kleding, ik draag het iets langer, dan dan ik vaker iets koop.
StillAwake schreef:Toch valt mij wel vaak op dat juist refo's erg dure kleding dragen (merkkleding) en ik begrijp van mijn nichtje dat zelfs het onderwijzend personeel op haar school zich laatdunkend uitlaat over mensen die niet dergelijke dure kleding kunnen kopen.
Nu snap ik wel dat een puber zich ook tegen datzelfde onderwijzend personeel wents af te zetten, maar een teken aan de wand is het wel.
Bij ons op school (vroeger) werd er ook negatief gedaan over jongeren die de verkeerde kleding droegen, maar juist op een christelijke school (de mijne was dat dus niet) zou je dat niet verwachten.
alexander91 schreef:Ik zou zeggen, gewoon geen aandacht aan besteden. Als jij ze op eenzelfde manier minachtend gaat aankijken op hun dure kleding, verschil je eigenlijk helemaal niets van ze.
Uitsluiting op basis van iemands uiterlijk of kleding is geen mens vreemd, dus laten we niet heiliger voordoen dan we in werkelijkheid zijn...
learsi schreef:Het woord "onderbroek" komt voor in de bijbel. Uit de teksten blijkt dat er ook echt een onderbroek bedoeld wordt.
In het hedendaagse hebreeuws(Ivriet), wordt hetzelfde woord dat de Tenach gebruikt, dan ook nog steeds voor onderbroek gebruikt.
learsi schreef:Het woord "onderbroek" komt voor in de bijbel. Uit de teksten blijkt dat er ook echt een onderbroek bedoeld wordt.
In het hedendaagse hebreeuws(Ivriet), wordt hetzelfde woord dat de Tenach gebruikt, dan ook nog steeds voor onderbroek gebruikt.
Marnix schreef:Ik ben wel benieuwd waar dat dan staat aangezien ik dat woord niet terug kan vinden. Ik kende wel "onderkleed" maar dat is volgens mij iets anders.
Niet dat het verder zoveel uitmaakt, een onderbroek is natuurlijk heel wat anders dan een broek. Onderbroeken zijn bij mijn weten ook in reformatorisch Nederland bij vrouwen wel geaccepteerd, zelfs gewenst....
meribel schreef:Ai, blijkt nu uit de teksten dat je enkel nog als priester een onderbroek aan mag?
Nee hoor. Daniël en zijn vrienden ook. (Dan. 3:21)meribel schreef:Ai, blijkt nu uit de teksten dat je enkel nog als priester een onderbroek aan mag?
Rozijn schreef:Dat laatste is dus wat de brief bedoeld.
Van "ingewijden" weet ik dat de inhoud van de brief dusdanig is dat een legging niet (langer) verboden is. Dus op sommige scholen zal het beleid met deze brief ruimer worden. (En terecht!)
Rozijn schreef:Soms wel, soms niet. Sommige jongeren worden blij van heldere regels, dat geeft zekerheid. Anderen zullen, wat de regel ook is, het randje zoeken.
Daarom is het ideaal: een heldere regel, met een goede uitleg erbij. Lost dat alles op? Nee, maar het werkt het beste.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten