Dat zeg ik ook niet, maar ze leggen uiteindelijk toch Gods goede geboden naast zich neer...
(Ik zie een typefoutje in mijn vorige bericht, ik ga het even verbeteren)
Moderator: Moderafo's
meribel schreef:De tips zijn allemaal waar en kan je op jezelf toepassen,
Maar als je vrienden gaan scheiden.....?
Met de bijbel aankomen dat het niet goed is?
zelf weten ze dat beter dan wie dan ook.
Het is allemaal ontzettend treurig en verdrietig, met name voor de kinderen, dus steun hebben ze echt nodig.
mohamed schreef:Waarvan had ie spijt?
mohamed schreef: Ik moest er niet aan denken om een partner te hebben die bij me bleef omdat het moet van God, aub niet!
mohamed schreef:Ik moest er niet aan denken om een partner te hebben die bij me bleef omdat het moet van God, aub niet!
Boerin schreef:Dat is ware liefde: Ik blijf bij je omdat het moet.
Boerin schreef:Hij zei later wel dat ie het vanaf het begin af aan een ramp had gevonden, toen ik nog blij opperde dat we toch ook wat gezellige jaren hadden gehad.
Rozijn schreef:Dat zeg ik ook niet, maar ze leggen uiteindelijk toch Gods goede geboden naast zich neer...
(Ik zie een typefoutje in mijn vorige bericht, ik ga het even verbeteren)
Rozijn schreef:@Meribel: Als je trouwt, beloof je elkaar in de eerste plaats trouw. Je doet er een eed op om elkaar niet te verlaten, zeker als je in de kerk trouwt.
Natuurlijk is het daarbij van het grootste belang dat er liefde is.
Als die liefde ontbreekt, dan is het dus hoog tijd om daaraan te werken. Voor beiden geldt dan: geven, geven, geven, zonder te verwachten of te eisen dat je iets terugkrijgt.
En samen buigen voor God: Wij hebben het helemaal verkeerd gedaan, wij hebben er een potje van gemaakt. Ontferm U over ons, arme zondaren.
schelpje3 schreef:[
Men gaat er soms wel eens aan voorbij dat het huwelijk eigenlijk een les is in dienen.
Als je in een huwelijk uitgaat van je eigen staat van geluk, kom je vrijwel altijd teleurgesteld uit.
Ik heb zelf nooit kunnen zien dat een scheiding iemand veel gelukkiger maakte. Of één van de twee is altijd de pineut.
Onze achterburen zijn na jaren van onenigheid uit elkaar gegaan. Op de dag dat de scheiding officeel was en bekrachtigd met een handtekening, viel hij dood neer, hartstilstand.
Hij was 41 jaar.
En toen huilde zij.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten