Willen we bekeerd worden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Willen we bekeerd worden?

Berichtdoor Boerin » 17 mar 2014 15:14

naamloos schreef:Tja!!! Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Vaak is het een proces, en niet zo pats boem en klaar!
Ik weet dat God in één keer van bepaalde dingen kan verlossen, alleen heeft Hij nergens in zijn woord beloofd dat Hij dat altijd op die manier doet.
Als je iets geloof dan moet dat gebaseerd zijn op een belofte.

Hij is gekomen om ons van zonde te bevrijden en Kom tot Mij en Ik zal u rust geven.
Ik had hetzelfde met peuken. Het is toch te gek dat je daar wel acuut valse rust van kunt krijgen als je het nodig hebt en van God niet, omdat Hij het niet zou willen of omdat je niet genoeg geloof zou hebben.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 17 mar 2014 15:25

Boerin schreef:Hij is gekomen om ons van zonde te bevrijden en Kom tot Mij en Ik zal u rust geven.
Ik had hetzelfde met peuken. Het is toch te gek dat je daar wel acuut valse rust van kunt krijgen als je het nodig hebt en van God niet, omdat Hij het niet zou willen of omdat je niet genoeg geloof zou hebben.

God gaat met ieder mens een andere weg.
Een weg die die mens maakt zoals God hem wil hebben.
Doordat we allemaal een ander karakter hebben.
Bijvoorbeeld:
Bij de één is dat acute verlossing van een verslaving, waardoor die mens in één klap zich afhankelijk opstelt van God.
En bij de ander is het een dagelijkse strijd, omdat die persoon steeds moet voelen dat hij zich afhankelijk van God moet opstellen.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 17 mar 2014 15:33

Boerin schreef:Hij is gekomen om ons van zonde te bevrijden en Kom tot Mij en Ik zal u rust geven.
Als Hij van de zonde bevrijd heeft wil dat toch niet zeggen dat alle gevolgen in één klap weg zijn.
Ik was ook verslaafd aan roken, maar het was een heel proces om eraf te komen. Of zou ik niet genoeg geloof gehad hebben :?: :?: :?:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 17 mar 2014 16:03

naamloos schreef:
Ik vind je aannames over "een nabij leven" (in dit geval) van andere refowebbers aanmatigend. Alsof jij in onze harten kan kijken. #-o #-o #-o

Een nabij leven is niet alleen hartelijk en je houdt Gods Soevereiniteit in ere.
Als je een nabij leven hebt weet je dat God Zijn eigen weg gaat en wil je zoveel mogelijk Zijn wil doen.
Ieder kind van God kan in de fout gaan maar gaat altijd gepaard met een terugkeer.
Ik ben niet zo capabel om te schrijven ik kan het gewoon niet. Vaak komt het beroerd over en gaat het fout. Je mag best weten als ik een stuk tekst schrijf kijk ik het een paar keer na en zie steeds weer dingen om te veranderen zodat het vriendelijker klinkt, en nog is het lastig.
Waar het hart van vol is loopt de mond van over.
Hoor jij wel eens over het grote werk van God, de bemoeienissen die God met mensen heeft?
Voorbeelden uit het eigen leven hoe God werkt? Weinig toch?
Begrijp best dat het moeilijk kan zijn maar er is nog geen schaduw te zien.
Er is een topic over de gemeenschap der Heiligen, er is niemand die behoefte heeft daar te schrijven, sorry, het is voor mij tekenend. Als je een goede relatie met God heb wil je er over spreken en daar is de ultieme gelegenheid. Je wordt als het ware uitgenodigd om er over te praten, de opener zegt iets moois maar niemand zegt het iets.
Dikwijls heb ik gesproken over Gods grootheid, niemand die reageert. Ja een enkele en die komen alleen pb. Het is voor mij genoeg hoor, God gebruikt die mensen om mij te bemoedigen en laat zien wie echt je broeder of zuster is.
Vele weten te vertellen hoe God werken moet, hoe dominees moeten handelen, ik vraag me af of er gebeden is voor ds. van Andel.
Doe je een oproep om voor die man te bidden, dan trappen ze je onderuit, is dat goede relatie met God? Weet je naamloos, hoe meer ik hier over God spreek des te meer weerstand ik krijg.
Ik vertelde op welke manier ik met God een tv gekocht heb, er is niemand die er iets over zegt, zelfs degene waar het bericht aan gericht was niet. Nu gaat het niet om mij, absoluut niet, maar ik wil laten zien hoe wonderlijk Gods wegen zijn en dat Hij de Eer krijgt.
Als je een goede relatie met God heb gebeuren er wekelijks wonderen in je leven en daar wil je over vertellen. Het gaat niet direct om die wonderen, die zijn vergankelijk, maar dat God bemoeienissen met een mens wil hebben en de manier waarop, daar wordt je blij van en wil je aan anderen kwijt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Berichtdoor Bambi » 17 mar 2014 16:09

Weet je wat het punt is Teus:
als je hier dingen verteld die God voor je doet of gedaan heeft, dan moet je ook dingen uit je privé prijs geven, waar anderen weer niets mee te maken hebben.
En je weet ook wel dat je daar op een andere keer genadeloos op gepakt word.
En daarom vertellen mensen het hier niet.
Het is ook het belangrijkste dat je het verteld aan mensen die niet gelovig zijn, zodat die zien hoe goed God is.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 17 mar 2014 16:27

Bambi schreef:Weet je wat het punt is Teus:
als je hier dingen verteld die God voor je doet of gedaan heeft, dan moet je ook dingen uit je privé prijs geven, waar anderen weer niets mee te maken hebben.
En je weet ook wel dat je daar op een andere keer genadeloos op gepakt word.
En daarom vertellen mensen het hier niet.
Het is ook het belangrijkste dat je het verteld aan mensen die niet gelovig zijn, zodat die zien hoe goed God is.

Bambi, ik ben het niet helemaal met je eens, het hoeft niet in het diepste detail als je dat niet wil, het gaat alleen om het werk van God.
Weet je, als ik iets wezenlijks schrijf vanuit de Geest, ik vraag vaak eerst of God me wil helpen schrijven, dan sta ik te kijken wat ik zelf schrijf, zoals ik zei komt er geen reactie op, ook niet van satan, daar zorgt God voor. We kunnen God toch altijd om hulp vragen?

Nee hoor Bambi is niet zo, alleen voor ongelovigen. Als mijn kinderen, alle 4 in Christus, thuis zijn dan hebben wij een tijd samen die niet te omschrijven is. Dan hou ik meer van mijn kinderen omdat we samen in Christus zijn als dat ik hun vader ben. God wil dat we elkaar bemoedigen, gemeenschap der Heiligen. Het brengt je steeds dichter bij God en leert Hem steeds meer kennen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 17 mar 2014 17:03

Teus schreef:Een nabij leven is niet alleen hartelijk en je houdt Gods Soevereiniteit in ere.
Als je een nabij leven hebt weet je dat God Zijn eigen weg gaat en wil je zoveel mogelijk Zijn wil doen.
Ieder kind van God kan in de fout gaan maar gaat altijd gepaard met een terugkeer.
Ja God gaat zijn eigen weg met een ieder van ons, en daarom moet je niet steeds vergelijken.
Teus schreef:Ik ben niet zo capabel om te schrijven ik kan het gewoon niet. Vaak komt het beroerd over en gaat het fout. Je mag best weten als ik een stuk tekst schrijf kijk ik het een paar keer na en zie steeds weer dingen om te veranderen zodat het vriendelijker klinkt, en nog is het lastig.
Waar het hart van vol is loopt de mond van over.
Hoor jij wel eens over het grote werk van God, de bemoeienissen die God met mensen heeft?
Voorbeelden uit het eigen leven hoe God werkt? Weinig toch?
Begrijp best dat het moeilijk kan zijn maar er is nog geen schaduw te zien.
Als ze hier niet op het forum staan houdt dat toch niet in dat ze er niet zijn!
Teus schreef:Er is een topic over de gemeenschap der Heiligen, er is niemand die behoefte heeft daar te schrijven, sorry, het is voor mij tekenend. Als je een goede relatie met God heb wil je er over spreken en daar is de ultieme gelegenheid. Je wordt als het ware uitgenodigd om er over te praten, de opener zegt iets moois maar niemand zegt het iets.
Dikwijls heb ik gesproken over Gods grootheid, niemand die reageert. Ja een enkele en die komen alleen pb. Het is voor mij genoeg hoor, God gebruikt die mensen om mij te bemoedigen en laat zien wie echt je broeder of zuster is.
Kijk dat bedoel ik, omdat er niemand reageert heb jij besloten dat het er met ons beroerd aan toe is.
Teus schreef:Vele weten te vertellen hoe God werken moet, hoe dominees moeten handelen, ik vraag me af of er gebeden is voor ds. van Andel.
Doe je een oproep om voor die man te bidden, dan trappen ze je onderuit, is dat goede relatie met God? Weet je naamloos, hoe meer ik hier over God spreek des te meer weerstand ik krijg.
Het gaat er volgens mij niet om dat je over God spreekt, maar meer dat je ons steeds vergelijkt met jezelf en hoe jij de dingen ervaart.
En daar kunnen "velen van ons hier een puntje aan zuigen".
Teus schreef:Ik vertelde op welke manier ik met God een tv gekocht heb, er is niemand die er iets over zegt, zelfs degene waar het bericht aan gericht was niet. Nu gaat het niet om mij, absoluut niet, maar ik wil laten zien hoe wonderlijk Gods wegen zijn en dat Hij de Eer krijgt.
Als je een goede relatie met God heb gebeuren er wekelijks wonderen in je leven en daar wil je over vertellen. Het gaat niet direct om die wonderen, die zijn vergankelijk, maar dat God bemoeienissen met een mens wil hebben en de manier waarop, daar wordt je blij van en wil je aan anderen kwijt.
Als jij dergelijke dingen graag op het forum wilt zetten moet je dat zeker doen, maar niet iedereen heeft daar behoefte aan.
En dan moet je niet meteen de conclusie trekken dat we God op de tweede plaats zetten want jij weet de motieven van de ander niet.
Er zijn hier mensen van allerlei pluimage, de één negeert je, de ander maakt je belachelijk, een volgende vind je overdreven, een vierde maakt heel wat anders van je woorden en ga zo maar door.
Mijn mening is dat je beter voorzichtig kunt zijn met het uitstrooien van parels.
Ik vind dit forum geen veilige plek om 'tere' persoonlijke dingen te delen, in real life kun je aanvoelen wat je wel of beter niet zeggen kunt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 17 mar 2014 18:39

naamloos schreef: Ja God gaat zijn eigen weg met een ieder van ons, en daarom moet je niet steeds vergelijken.

Dat God voor een ieder een eigen bedeling heeft, heeft niets met de relatie te maken.
naamloos schreef:
Als ze hier niet op het forum staan houdt dat toch niet in dat ze er niet zijn! .

Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn, dat weing geschreven wordt en het gaat niet over geen relatie maar over een mindere relatie. Ook al is er geen relatie, dan wil dat niet zeggen dat er geen Leven is. God komt nooit op zijn vergiffenis terug, ook al zou je de wereld weer in gaan.

naamloos schreef:
Kijk dat bedoel ik, omdat er niemand reageert heb jij besloten dat het er met ons beroerd aan toe is.

Nee dat bedoel ik niet. Als je het zo opgevat hebt wil ik me bij dezen verontschuldigen. Ik sprak over een geen goede relatie niet over geen relatie.

naamloos schreef:
Het gaat er volgens mij niet om dat je over God spreekt, maar meer dat je ons steeds vergelijkt met jezelf en hoe jij de dingen ervaart. En daar kunnen "velen van ons hier een puntje aan zuigen".

Nee dat is niet zo want zoals we al zeiden, God heeft met een ieder een eigen bedeling, dus dat kan niet. Over dat “puntje zuigen” is overigens een ander bericht maar die gast kan niet anders als Groot spreken over God. Dat gebeurt hier tocht bijna niet?

naamloos schreef:
Als jij dergelijke dingen graag op het forum wilt zetten moet je dat zeker doen, maar niet iedereen heeft daar behoefte aan.
En dan moet je niet meteen de conclusie trekken dat we God op de tweede plaats zetten want jij weet de motieven van de ander niet.

Ik zeg ook niet dat God op de tweede plaats staat. Het gaat om de behoefte om het te plaatsen, en dat heeft met de stekte van de relatie met God te maken.

naamloos schreef:
Er zijn hier mensen van allerlei pluimage, de één negeert je, de ander maakt je belachelijk, een volgende vind je overdreven, een vierde maakt heel wat anders van je woorden en ga zo maar door.

Dit is kruisdragen. Als je God om hulp vraagt omdat je Zijn Naam Groot wil maken, dan zorgt God ervoor dat het niet gebeurd, dat schreef ik je al. Vandaar geen reacties, dus geen gekat. Dan is het overigens geen kruisdragen meer. Maar dan zou ik graag iets moois terug horen. Niet van “mooi man” ofzo, daar gaat het helemaal niet om. Ik wil graag iets horen wat God met een ander doet, merken hoe blij iemand van God kan zijn.

naamloos schreef:
Mijn mening is dat je beter voorzichtig kunt zijn met het uitstrooien van parels.

Ik ben al zeer voorzichtig, het is denk ik nog geen procentje wat ik vertel, “kleine” dingetjes.
naamloos schreef:
Ik vind dit forum geen veilige plek om 'tere' persoonlijke dingen te delen, in real life kun je aanvoelen wat je wel of beter niet zeggen kunt.

Is zeker waar real life is altijd beter, kun je ook “zien”wat de ander zegt.
Het gaat ook niet om complete bekerings geschiedenissen.
Er is ook verschil hoe je schrijft. Als ik b.v. naar jou toe zou gaan dan kan ik zeggen “dan neem ik mijn vrouw mee” of “dan neem ik mijn wijffie mee”.
Er wordt al heel iets anders gezegd, in 6 woorden.
Maar wij komen niet hoor. :)

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 17 mar 2014 19:22

Deze zin geeft goed aan waar ik moeite mee heb, Teus:
Het gaat om de behoefte om het te plaatsen, en dat heeft met de sterkte van de relatie met God te maken.

Dat hoeft pertinent niet waar te zijn. De behoefte om hier op refoweb te plaatsen wat de Heere heeft gedaan voor je, in je, met je, zal voor de één nauw samenhangen met de sterkte van de relatie met de Heere, maar voor een ander niet. Die heeft, al dan niet terecht, een zekere huiver voor het digitaal maken van bepaalde dingen.
Wie ben jij dan om daar een oordeel over te vellen, zo van: als je hier niet veel plaats over wat de Heere heeft gedaan, dan schort er iets aan je relatie met Hem?

Zelf voel ik om meerdere redenen een drempel om hier veel dingen te delen over mijn persoonlijk geestelijk leven. Maar hoe kun jij op basis daarvan een oordeel daarover vellen?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 17 mar 2014 19:32

Teus schreef:Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn, dat weing geschreven wordt en het gaat niet over geen relatie maar over een mindere relatie. Ook al is er geen relatie, dan wil dat niet zeggen dat er geen Leven is. God komt nooit op zijn vergiffenis terug, ook al zou je de wereld weer in gaan.
Dus als je er op dit forum weinig over schrijft is je relatie met God minder? Sorry, oneens.
Heeft niet met bedeling of relatie te maken.
Teus schreef:Nee dat bedoel ik niet. Als je het zo opgevat hebt wil ik me bij dezen verontschuldigen. Ik sprak over een geen goede relatie niet over geen relatie.
:wink:
Teus schreef:Ik zeg ook niet dat God op de tweede plaats staat. Het gaat om de behoefte om het te plaatsen, en dat heeft met de stekte van de relatie met God te maken.
Nee hoor, dat werkt bij jou misschien zo, maar bij mij niet. dat bedoel ik met vergelijken
Teus schreef:Dit is kruisdragen. Als je God om hulp vraagt omdat je Zijn Naam Groot wil maken, dan zorgt God ervoor dat het niet gebeurd, dat schreef ik je al. Vandaar geen reacties, dus geen gekat. Dan is het overigens geen kruisdragen meer. Maar dan zou ik graag iets moois terug horen. Niet van “mooi man” ofzo, daar gaat het helemaal niet om. Ik wil graag iets horen wat God met een ander doet, merken hoe blij iemand van God kan zijn.
Niet voor jou persoonlijk bedoelt, maar iemand kan ook te pas en te onpas zn getuigenis opdringen.
En als hij dan een kat krijgt lijdt hij niet om Jezus wil, maar om zn eigen domme schuld.
Pr. 8: 5 Een wijs mens leeft zijn geboden na en heeft geen kwaad te duchten. Ook doet hij alles op de juiste tijd, want hij weet: 6 voor alles wat gebeurt is er een juiste tijd. (en plaats)
Een forum als dit is niet voor iedereen een goede plaats om dergelijke dingen met elkaar te delen.

Maar we kunnen ons beter weer tot het onderwerp bekeren. :D :D :D

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 17 mar 2014 20:16

Rozijn schreef:Deze zin geeft goed aan waar ik moeite mee heb, Teus:

Het gaat om de behoefte om het te plaatsen, en dat heeft met de sterkte van de relatie met God te maken.
Rozijn schreef:Dat hoeft pertinent niet waar te zijn. De behoefte om hier op refoweb te plaatsen wat de Heere heeft gedaan voor je, in je, met je, zal voor de één nauw samenhangen met de sterkte van de relatie met de Heere, maar voor een ander niet. Die heeft, al dan niet terecht, een zekere huiver voor het digitaal maken van bepaalde dingen.
Wie ben jij dan om daar een oordeel over te vellen, zo van: als je hier niet veel plaats over wat de Heere heeft gedaan, dan schort er iets aan je relatie met Hem?
Zelf voel ik om meerdere redenen een drempel om hier veel dingen te delen over mijn persoonlijk geestelijk leven. Maar hoe kun jij op basis daarvan een oordeel daarover vellen?

Ik schreef al het hoeft geen complete bekeringsgeschiedenis te zijn.
Er klinkt van alles, Die dominee zei dit en volgens en de Bijbel is het zo. Die oudvader had het daar over en de buurman meent dat het zo moet maar mijn moeder.....en dan al niet het knippen en plakken.
Waarom niet eens: God liet mij weten of God wilde van mij dat ik het zo of zo moet doen?
Je mag toch wel iets in een verhaal proeven dat er iets leeft?
Dit is toch een christelijke site het is toch niet goed om je altijd in te houden.

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 17 mar 2014 20:37

Tsja... Als ik iets lees dat mij aanspreekt, dan leeft dat toch ook?
Dan gaat het niet om mij, maar om het mooie dat ik mocht lezen. Dat wil ik dan delen, niet persé mijn eigen ervaringen daarbij.

Daarbij blijft dat ik nog steeds niet begrijp hoe je over het karakter van iemands geestelijke relatie kunt oordelen aan de hand van wat hij of zij niet schrijft.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 17 mar 2014 21:30

Niet alleen wat er niet geschreven wordt maar zeker ook wat wel geschreven wordt.
Waar het hart van vol is stroomt de mond van over, vooral als de gelegenheid zich voor doet, je hoeft het niet te zoeken.
Moet je je dan schamen of zo, om over je Heiland te spreken?
Toen ik dat bericht las in het topic over de gemeenschap der Heiligen sprong mijn hart echt op en moest reageren om God groot te maken, hoef je niet bij na te denken.
Het zal wel aan mij liggen maar als ik ergens de Grootheid van God in zie kan ik niet stilhouden.
Omdat Hij een zo Gigantisch werk aan mij verricht heeft is het een drijfveer geworden denk ik, weet niet hoe ik dat noemen moet, gedreven door de Geest denk ik.
Ik ben een stil type zegt men wel eens op een verjaardag of zo maar als het over God gaat zeggen ze dat ik een ander ook eens aan het woord moet laten.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 17 mar 2014 22:34

Teus schreef:Onderstaan de uitspraak van ds. Wisse geproclameerd door Schelpje.

Want u, al die mensen, die zo gaarne bekeerd willen worden, het is te vrezen, dat er velen
onder zijn, die nog eens eerst wat anders moeten leren; nl. niet willen.

Ik begrijp hier niets van, kunnen jullie me dit uitleggen?

Waarschijnlijk baseert ds. Wisse dit op Filippenzen 2:13

want God is het, die om zijn welbehagen zowel het willen als het werken in u werkt. (NBG'51)

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 18 mar 2014 09:24

Ach hier is al zoveel over geschreven , we blijven rond beredeneren.

Van nature wil de mens niet, echter dit kan je niet van te voren stellen.
De uitleg;
Als jij jezelf bekeerd, een actie doe je dit zelf maar achteraf realiseer je pas hoe groot Zijn genade is.
Jezelf bekeren is ergens op gebaseerd (oorzaak en gevolg) je gaat naar de Heere toe met lege handen en realiseert dat je Hem nodig hebt, dat je niet zonder Hem kan leven. Als je dan gekozen hebt kom je er achter dat je verkozen bent.
Kijk je terug op je pad zie je er niets van jezelf in terug maar wel Zijn leidende hand.
Het besluit wat je nam is ontstaan door het Geloof.
En als jij tot Hem gaat in al je onkunde, onmacht of ellende zal Hij je geen steen voor een brood geven!
Gewoon doen dus !
Wees als koningin Esther ga naar de Koning en kom ik om, dan kom ik om!
Vergeet niet;
Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefhad

Groet en zegen,

Byte
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

Terug naar “Archief”