naamloos schreef: Ja God gaat zijn eigen weg met een ieder van ons, en daarom moet je niet steeds vergelijken.
Dat God voor een ieder een eigen bedeling heeft, heeft niets met de relatie te maken.
naamloos schreef:
Als ze hier niet op het forum staan houdt dat toch niet in dat ze er niet zijn! .
Ik zeg ook niet dat ze er niet zijn, dat weing geschreven wordt en het gaat niet over geen relatie maar over een mindere relatie. Ook al is er geen relatie, dan wil dat niet zeggen dat er geen Leven is. God komt nooit op zijn vergiffenis terug, ook al zou je de wereld weer in gaan.
naamloos schreef:
Kijk dat bedoel ik, omdat er niemand reageert heb jij besloten dat het er met ons beroerd aan toe is.
Nee dat bedoel ik niet. Als je het zo opgevat hebt wil ik me bij dezen verontschuldigen. Ik sprak over een geen goede relatie niet over geen relatie.
naamloos schreef:
Het gaat er volgens mij niet om dat je over God spreekt, maar meer dat je ons steeds vergelijkt met jezelf en hoe jij de dingen ervaart. En daar kunnen "velen van ons hier een puntje aan zuigen".
Nee dat is niet zo want zoals we al zeiden, God heeft met een ieder een eigen bedeling, dus dat kan niet. Over dat “puntje zuigen” is overigens een ander bericht maar die gast kan niet anders als Groot spreken over God. Dat gebeurt hier tocht bijna niet?
naamloos schreef:
Als jij dergelijke dingen graag op het forum wilt zetten moet je dat zeker doen, maar niet iedereen heeft daar behoefte aan.
En dan moet je niet meteen de conclusie trekken dat we God op de tweede plaats zetten want jij weet de motieven van de ander niet.
Ik zeg ook niet dat God op de tweede plaats staat. Het gaat om de behoefte om het te plaatsen, en dat heeft met de stekte van de relatie met God te maken.
naamloos schreef:
Er zijn hier mensen van allerlei pluimage, de één negeert je, de ander maakt je belachelijk, een volgende vind je overdreven, een vierde maakt heel wat anders van je woorden en ga zo maar door.
Dit is kruisdragen. Als je God om hulp vraagt omdat je Zijn Naam Groot wil maken, dan zorgt God ervoor dat het niet gebeurd, dat schreef ik je al. Vandaar geen reacties, dus geen gekat. Dan is het overigens geen kruisdragen meer. Maar dan zou ik graag iets moois terug horen. Niet van “mooi man” ofzo, daar gaat het helemaal niet om. Ik wil graag iets horen wat God met een ander doet, merken hoe blij iemand van God kan zijn.
naamloos schreef:
Mijn mening is dat je beter voorzichtig kunt zijn met het uitstrooien van parels.
Ik ben al zeer voorzichtig, het is denk ik nog geen procentje wat ik vertel, “kleine” dingetjes.
naamloos schreef:
Ik vind dit forum geen veilige plek om 'tere' persoonlijke dingen te delen, in real life kun je aanvoelen wat je wel of beter niet zeggen kunt.
Is zeker waar real life is altijd beter, kun je ook “zien”wat de ander zegt.
Het gaat ook niet om complete bekerings geschiedenissen.
Er is ook verschil hoe je schrijft. Als ik b.v. naar jou toe zou gaan dan kan ik zeggen “dan neem ik mijn vrouw mee” of “dan neem ik mijn wijffie mee”.
Er wordt al heel iets anders gezegd, in 6 woorden.
Maar wij komen niet hoor.