Ik vind het een erg zwak voorbeeld, wat eerder voor mijn visie pleit dan de jou. Allereerst wordt desbetreffende uitspraak gedaan door Filistijnse afgodenpriesters, en ten tweede maakt God door deze tekst juist duidelijk door deze tekst dat het geen toeval is, kijk maar:mohamed schreef:'Let dan op: als de ark de weg naar het gebied van Beth-Semes inslaat, heeft Híj ons dit grote kwaad aangedaan. Maar zo niet, dan weten wij dat niet Zijn hand ons getroffen heeft; dan is het ons toevallig overkomen.' (1 Sam 6,9)
Hier wordt onderscheid gemaakt tussen de hand van God en een samenloop van omstandigheden die toeval wordt genoemd. Nu mag jij jou licht voor ons laten schijnen en het verschil tussen bijbel toeval en niet bijbels toeval aantonen. Ik denk zelf dat je onzin zit te verkopen om het maar even botweg te stellen. Succes!
Let dan op: als de ark de weg naar het gebied van Beth-Semes inslaat, heeft Híj ons dit grote kwaad aangedaan. Maar zo niet, (...) dan is het ons toevallig overkomen. (...) De koeien dan liepen regelrecht, in één spoor, de weg langs, op weg naar Beth-Semes; zij liepen al loeiend steeds maar door en weken niet af naar rechts of naar links.