Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor -Judith- » 11 mar 2014 08:22

Over rare rekeningen gesproken, ik had een nieuwe Renault Twingo, en die moest weer eens voor een kleine beurt heen.... Toen ik m ophaalde vertelden ze me dat het ruitenwisservloeistof-reservoir vervangen was, die was defect omdat er diesel in zat ... Mijn man is er de volgende dag weer heen gegaan om het onderdeel te zien, dat was even een probleem, maar even later kwamen ze toch met een reservoir dat inderdaad stonk naar diesel... Maar wij weten geen van beide hoe die diesel er oooooit in gekomen is, want we hebben altijd de jerry-cans met ruitenwisservloeistof, heel vreemd,maar je hebt geen poot om op te staan...

StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 8170
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 09:09

-Judith- schreef:Over rare rekeningen gesproken, ik had een nieuwe Renault Twingo, en die moest weer eens voor een kleine beurt heen.... Toen ik m ophaalde vertelden ze me dat het ruitenwisservloeistof-reservoir vervangen was, die was defect omdat er diesel in zat ... Mijn man is er de volgende dag weer heen gegaan om het onderdeel te zien, dat was even een probleem, maar even later kwamen ze toch met een reservoir dat inderdaad stonk naar diesel... Maar wij weten geen van beide hoe die diesel er oooooit in gekomen is, want we hebben altijd de jerry-cans met ruitenwisservloeistof, heel vreemd,maar je hebt geen poot om op te staan...

Het enige wat je kan doen is de meest vervangen onderdelen merken met een drupje nagellak.
Dan is het eenvoudig na te kijken wat ze gedaan hebben.
Klein likje lak op een verborgen hoekje van de dop van de ruitenwisservloeistof en je ziet of ie open is geweest. Vaak is ie dat niet, maar staat het (zeker bij merkdealers) standaard op de rekening.
Zelfde geld voor luchtfilters, interieurfilters en het verversen van de olie.
Vertrouwen is goed, maar controle is beter. En na een paar controle's vervalt dat vertrouwen een beetje kan ik je vertellen...

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 15 mar 2014 22:34

StillAwake schreef:Een ramp is het zeker niet...

En dat bleek, want deze keer was de APK-beurt gratis, bij wijze van welkomstgeschenk. :D
Dus nee, ook niet duur.

Ze hebben bij die garage ook leenfietsen. Dat is ook wel makkelijk. Kost niets, en voor het naar en van huis gaan heb ik niet nog eens een keer zo'n vierwielig obstakel nodig (om eens een term te gebruiken die weergeeft hoe ik auto's nogal eens ervaar als fietser en 'wielrenner').
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 8170
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 17 mar 2014 12:35

Boekenlezer schreef:En dat bleek, want deze keer was de APK-beurt gratis, bij wijze van welkomstgeschenk. :D
Dus nee, ook niet duur.

Ze hebben bij die garage ook leenfietsen. Dat is ook wel makkelijk. Kost niets, en voor het naar en van huis gaan heb ik niet nog eens een keer zo'n vierwielig obstakel nodig (om eens een term te gebruiken die weergeeft hoe ik auto's nogal eens ervaar als fietser en 'wielrenner').

Ideaal zo'n garage.
Ik heb één van mijn auto's zelf in onderhoud (een klassieke sportwagen), en ben alleen afhankelijk van APK, omdat ik dat zelf niet mag...
Een garage met gratis APK zou dan wel heel erg leuk zijn!

Rolf

Re: Autotopic [2]

Berichtdoor Rolf » 15 apr 2014 12:39

DonWoozy schreef:Abt Sportline maakt A3 nog sportiever

De Audi A3, van zichzelf al een dynamisch ogende auto, wordt door Abt Sportline nu nog
sportiever neergezet. Na de volledige kuur gaat de Audi als AS3 door het leven.
De metamorfose bestaat, naast het upgraden van het koetswerk middels een voor- en
achterspoiler, grille, zij-skirts en een uitlaatsysteem met een viertal eind pijpen, uit een
verlaging kit (35 mm) en een set lichtmetalen wielen. Er is keus uit de types AR of BR met
een diameter van 18 of 19 inch. En voor de goede orde raadt Abt hun eigen sport veren
aan. Die zijn stugger dan de standaard exemplaren en verbeteren naar eigen zeggen de
wegligging en de handling van de auto. Remmerij met schijven van 345 mm worden eveneens
aanbevolen.

Krachtbehandeling
Volgens Abt kan de Audi A3 bovenstaande aanbevelingen wel gebruiken wanneer de motor
een behandeling van hun ondergaat. Nu valt dat wel mee, maar men moet toch wat om het
productassortiment aan te prijzen. Hoe dan ook, het vermogen van de benzinemotoren
1.4 TSI en 1.8 TSI gaan na de motorupgrade naar een hoogte van respectievelijk 160 en
210 pk. Affabriek leveren ze 125 en 160 pk. De 2.0 liter TFSI kan naar 240 pk worden gebracht
(standaard 200 pk). Oppepper voor de tweeliter TDI´s zijn er ook en die kunnen afhankelijk
van de standaard power naar een hoogte van 170 of 190 pk gebracht worden. Het koppel
zal eveneens aanzienlijk stijgen, belooft Abt.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

(c) Autowereld

Faramir

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Faramir » 15 apr 2014 12:41

StillAwake schreef:Ideaal zo'n garage.
Ik heb één van mijn auto's zelf in onderhoud (een klassieke sportwagen), en ben alleen afhankelijk van APK, omdat ik dat zelf niet mag...
Een garage met gratis APK zou dan wel heel erg leuk zijn!

Ik heb een paar jaar Nissan gereden en bij een Nissan is het volgens mij zo dat er levenslange gratis APK op zit zolang je het laat uitvoeren door een Nissan garage.

De Nissan was erg portemonnee vriendelijk qua grote en kleine beurten. Mijn huidige Mazda overigens ook.

StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 8170
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 15 apr 2014 18:46

StillAwake schreef:Ideaal zo'n garage.
Ik heb één van mijn auto's zelf in onderhoud (een klassieke sportwagen), en ben alleen afhankelijk van APK, omdat ik dat zelf niet mag...
Een garage met gratis APK zou dan wel heel erg leuk zijn!
Faramir schreef:Ik heb een paar jaar Nissan gereden en bij een Nissan is het volgens mij zo dat er levenslange gratis APK op zit zolang je het laat uitvoeren door een Nissan garage.

De Nissan was erg portemonnee vriendelijk qua grote en kleine beurten. Mijn huidige Mazda overigens ook.

Japanners zijn inderdaad prettige auto's.
Met mijn lengte heb ik echter nog nooit een Japanse auto gereden waar ik goed in kon zitten...
Nu mag ik niet klagen met de auto's die ik heb qua onderhoud (de klassieke cabrio uit 1956 die ik rijd heeft, hoewel ik er vrijwel al mijn woon-werk verkeer mee rijd in de zomer) in de laatste 2 jaar op remblokken en banden na alleen benzine, olie en verzekeringspremie gekost...)
De gezinsauto dei we daarnaast rijden heeft na onze aanschaf nog nooit een garage van binnen gezien, maar die wagen hebben we dan ook pas een maand of 3...
Beide auto's zijn Duits, en gezien mijn laatste 4 auto's Duits waren en ik nooit dure dingen heb meegemaakt (in tegenstelling tot de japanner, franssoos en italiaan die ik ervoor reed) hoop ik bij de volgende wagen weer voor een fabrikaat van onze oosterburen te kunnen kiezen...

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 16 mei 2014 18:13

Mooi hoor, zo'n BMW M3, maar wàt een prijs heeft dat ding! De pret begint bij € 104.000,-! Alsof het zo beroerd toeven zou zijn in een 335i, die bij € 55.500,- begint... Heb je ook een 3-liter 6-cilindermotor, alleen dan met 306 pk. Die 125 pk extra en dat mooiere uiterlijk lijken mij geen bijna € 50.000,- extra waard.

Autoweek besteedt aandacht aan de nieuwe BMW M3.
http://www.autoweek.nl/video/3995/rij-impressie-bmw-m3
http://www.autoweek.nl/nieuws/28258/gereden-bmw-m3
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Faramir

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Faramir » 08 jul 2014 19:56

Volgende week worden de nieuwe Smarts gepresenteerd. Ik ben zeer benieuwd.
Heb er nooit een gehad maar heb altijd een zwak gehad voor de ForTwo.

Anoniem_89

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Anoniem_89 » 09 jul 2014 00:49

Ik neem volgend jaar wel de Devel Sixteen als leasewagen :lol:

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 14 nov 2014 18:07

Wat mij opvalt, is dat in vergelijking met wat jaren geleden, het aantal autodealers in mijn woonplaats wel erg afgekalfd is. Ooit was er een vrij mooi aanbod, en als het dan niet in de eigen woonplaats was, dan wel in de stad verderop.
Voor Mazda kon je lang geleden gewoon in mijn woonplaats terecht. Hield je niet zo van die zaak, dan kon het ook in de stad hiernaast. Tot voor kort kon dat. Met het faillissement van Koops is die ook verdwenen. Ik keek eens op de website van Mazda, en toen bleek dat de dichtsbijzijnde Mazda-dealer hier 18 km vandaan is, op een locatie die ik eigenlijk alleen ken van mijn racefietstochten. Wel wil die voormalige Mazda-dealer, die overgenomen is door Vireo, het onderhoud aan Mazda's doen. (Citaatje: "De vestiging is officieel service dealer van Fiat, Mitsubishi, Chrysler, Dodge, Mazda en Saab; wij bieden dus gespecialiseerd onderhoud voor de modellen van deze merken." Die verkopen ze dus niet allemaal, maar dit gaat over het onderhoud.) Is dat een optie, een (nieuwe) Mazda bij een dealer kopen die wat ver weg is, en daarom het onderhoud bij zo'n garage wat dichterbij laten doen?

Niet dat ik nou direct een andere auto wil kopen. Maar het is meer een verkenning van 'stel dat...'. Voor een nieuwe Mazda zal ik nog wel redelijk wat moeten sparen. De Mazda 3 vind ik wel mooi. De nieuwe Mazda 2 is wat goedkoper. De Mazda 6 is ook mooi, maar nogal prijzig voor mij.
Wat ik een beetje jammer vind van die oosterse auto's, is dat vanaf een bepaald luxe-niveau donkere achterruiten verplicht gesteld worden. (Mijn ervaring is dat daarin bij Europese auto's je eigen keuzevrijheid wat meer wordt gerespecteerd.) Die wil ik niet, dus vallen die hogere uitrustingsniveau's af voor mij. Voordeel is dan wel dat de prijs van de auto meer binnen de perken blijft.
Waarom Mazda me ook aanspreekt, is omdat ze lekker eigenwijs niet aan downsizing willen doen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 8170
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 17 nov 2014 12:33

Boekenlezer schreef:Wat mij opvalt, is dat in vergelijking met wat jaren geleden, het aantal autodealers in mijn woonplaats wel erg afgekalfd is. Ooit was er een vrij mooi aanbod, en als het dan niet in de eigen woonplaats was, dan wel in de stad verderop.
Voor Mazda kon je lang geleden gewoon in mijn woonplaats terecht. Hield je niet zo van die zaak, dan kon het ook in de stad hiernaast. Tot voor kort kon dat. Met het faillissement van Koops is die ook verdwenen. Ik keek eens op de website van Mazda, en toen bleek dat de dichtsbijzijnde Mazda-dealer hier 18 km vandaan is, op een locatie die ik eigenlijk alleen ken van mijn racefietstochten. Wel wil die voormalige Mazda-dealer, die overgenomen is door Vireo, het onderhoud aan Mazda's doen. (Citaatje: "De vestiging is officieel service dealer van Fiat, Mitsubishi, Chrysler, Dodge, Mazda en Saab; wij bieden dus gespecialiseerd onderhoud voor de modellen van deze merken." Die verkopen ze dus niet allemaal, maar dit gaat over het onderhoud.) Is dat een optie, een (nieuwe) Mazda bij een dealer kopen die wat ver weg is, en daarom het onderhoud bij zo'n garage wat dichterbij laten doen?

Niet dat ik nou direct een andere auto wil kopen. Maar het is meer een verkenning van 'stel dat...'. Voor een nieuwe Mazda zal ik nog wel redelijk wat moeten sparen. De Mazda 3 vind ik wel mooi. De nieuwe Mazda 2 is wat goedkoper. De Mazda 6 is ook mooi, maar nogal prijzig voor mij.
Wat ik een beetje jammer vind van die oosterse auto's, is dat vanaf een bepaald luxe-niveau donkere achterruiten verplicht gesteld worden. (Mijn ervaring is dat daarin bij Europese auto's je eigen keuzevrijheid wat meer wordt gerespecteerd.) Die wil ik niet, dus vallen die hogere uitrustingsniveau's af voor mij. Voordeel is dan wel dat de prijs van de auto meer binnen de perken blijft.
Waarom Mazda me ook aanspreekt, is omdat ze lekker eigenwijs niet aan downsizing willen doen.

Je kunt ook een auto nemen waarbij je niet om de haverklap bij de garage staat. ;-)
Van alle auto's die ik ooit heb gehad (Peugeot, Mazda, Fiat, Daihatsu, VW, Seat en Audi) scoorde Mazda het slechtst op betrouwbaarheid en (samen met Daihatsu) een absolute onvoldoende op comfort.
Hier nooit meer Mazda!

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 18 nov 2014 23:14

StillAwake schreef:Je kunt ook een auto nemen waarbij je niet om de haverklap bij de garage staat. ;-)
Van alle auto's die ik ooit heb gehad (Peugeot, Mazda, Fiat, Daihatsu, VW, Seat en Audi) scoorde Mazda het slechtst op betrouwbaarheid en (samen met Daihatsu) een absolute onvoldoende op comfort.
Hier nooit meer Mazda!

O? :? Ik heb juist geruchten opgevangen over dat Mazda zo betrouwbaar is. Terwijl ik van merken als VW en Audi meer het beeld heb dat er vroeg of laat wat aan gaat rammelen/stuk gaat. Zo had ik bijvoorbeeld ooit een collega met een VW Polo, die daar steeds problemen mee had. En van Audi zei iemand eens dat ze bij de leasemaatschappij daarover zeiden: "Of het kort of lang duurt, maar stuk gaat 'ie."
En als het over de nieuwste Mazda's gaat, zoals de 3 en de 6, daar zijn ze doorgaans erg lovend over in testen. Uiteraard dan wel over de dingen die ze kunnen testen, zoals comfort, hoe de auto rijdt etc.

Een aardige steekproef is natuurlijk altijd de gebruikersreviews op Autoweek.nl lezen. En dan herinner ik mij van Mazda eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Toegeven: ik heb me alleen nog maar in de nieuwste types verdiept, en dat zijn natuurlijk geen oude auto's. Terwijl ik me van Volkswagen wel negatieve verhalen herinner, vooral bijvoorbeeld over die 1.4 TSI-motor van 160 pk, die in de Golf VI zat. "Voor mij nooit meer een Volkswagen" herinner ik mij als zin van iemand met teleurstellende VW-ervaringen.

Mijn Ford doet het in principe wel goed. Geen rare dingen. Alleen kleine dingetjes, zoals een spiegelverstellerkapje (van rubber) dat los ging zitten, of een stuk plastic rand van de ruit die los kwam. Met ruim 71.000 km ongetwijfeld ook nog lang niet aan vervanging toe.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 8170
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 19 nov 2014 09:44

StillAwake schreef:Je kunt ook een auto nemen waarbij je niet om de haverklap bij de garage staat. ;-)
Van alle auto's die ik ooit heb gehad (Peugeot, Mazda, Fiat, Daihatsu, VW, Seat en Audi) scoorde Mazda het slechtst op betrouwbaarheid en (samen met Daihatsu) een absolute onvoldoende op comfort.
Hier nooit meer Mazda!
Boekenlezer schreef:O? :? Ik heb juist geruchten opgevangen over dat Mazda zo betrouwbaar is. Terwijl ik van merken als VW en Audi meer het beeld heb dat er vroeg of laat wat aan gaat rammelen/stuk gaat. Zo had ik bijvoorbeeld ooit een collega met een VW Polo, die daar steeds problemen mee had. En van Audi zei iemand eens dat ze bij de leasemaatschappij daarover zeiden: "Of het kort of lang duurt, maar stuk gaat 'ie."
En als het over de nieuwste Mazda's gaat, zoals de 3 en de 6, daar zijn ze doorgaans erg lovend over in testen. Uiteraard dan wel over de dingen die ze kunnen testen, zoals comfort, hoe de auto rijdt etc.

Een aardige steekproef is natuurlijk altijd de gebruikersreviews op Autoweek.nl lezen. En dan herinner ik mij van Mazda eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Toegeven: ik heb me alleen nog maar in de nieuwste types verdiept, en dat zijn natuurlijk geen oude auto's. Terwijl ik me van Volkswagen wel negatieve verhalen herinner, vooral bijvoorbeeld over die 1.4 TSI-motor van 160 pk, die in de Golf VI zat. "Voor mij nooit meer een Volkswagen" herinner ik mij als zin van iemand met teleurstellende VW-ervaringen.

Mijn Ford doet het in principe wel goed. Geen rare dingen. Alleen kleine dingetjes, zoals een spiegelverstellerkapje (van rubber) dat los ging zitten, of een stuk plastic rand van de ruit die los kwam. Met ruim 71.000 km ongetwijfeld ook nog lang niet aan vervanging toe.

De 1.4 TFSI van VW is inderdaad géén goede motor.
Deze motor heb ik dan ook nog nooit gehad, dus de slechte ervaringen met deze motor heb ik van horen zeggen (maar wel van váák horen zeggen).
In 2004 reed ik een nagelnieuwe Mazda 6. Ik denk dat ik letterlijk nooit twee maanden achter elkaar met deze wagen (1.8 benzine) gereden heb zonder problemen.
Differentieel, stuurkolom, versnellingsbak, achteras: je wilt niet weten wat er aan deze auto vervangen is in alleen al het eerste jaar.
Voordeel hiervan was dat ik in dat jaar alleen al 11(!) vervangende auto´s heb gehad, en dus een wat beter overwogen keuze kon maken vanuit eigen ervaring.
Na twee jaar is deze wagen gelukkig vervangen (ik verhuisde van baan en moest dat barrel inleveren) voor een 10 jaar oude Audi. na bijna acht jaar (zonder noemenswaardig probleem) is deze auto total-loss gereden.
Bij de Audi is in 8 jaar tijd afgezien van lampjes, remblokken, banden en een distributieriem geen onderdeel vervangen.

Nogmaals: nog nooit zo'n nieuwe, maar ook nog nooit zo'n slechte auto gehad als Mazda (overigens wel een heel mooie bak).

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6378
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 19 nov 2014 22:35

StillAwake schreef:De 1.4 TFSI van VW is inderdaad géén goede motor.

De 1.4 TSI met turbo en compressor, die van 160 pk, om precies te zijn. Want de 122 pk-versie (met alleen turbo) was/is niet zo'n erg probleemgeval. Die 160 pk-versie kom ik ook niet meer tegen in het leveringsprogramma van Volkswagen, en dat zal wel geen toeval zijn.

StillAwake schreef:...
In 2004 reed ik een nagelnieuwe Mazda 6. Ik denk dat ik letterlijk nooit twee maanden achter elkaar met deze wagen (1.8 benzine) gereden heb zonder problemen.
Differentieel, stuurkolom, versnellingsbak, achteras: je wilt niet weten wat er aan deze auto vervangen is in alleen al het eerste jaar.
...

Ik denk dan toch, dat je gewoon een maandagochtendproduct had, een ongelukstreffer. Want dit is niet het beeld wat ik van Mazda heb. Gisteravond ook even enkele Mazda-gebruikersreviews op Autoweek.nl bekeken, maar dan lees ik niet dit soort dingen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten