Teus schreef:@vslooten
Nog een keer, je hebt een eigen interpretatie maar antwoordt mijn vragen nu eens als je wil.
Jvslooten schreef:Jij en Meribel zeiden min of meer hetzelfde, vandaar dat ik alleen op Meribel heb gereageerd. Excuses als je dat als storend hebt ervaren.
Geen probleem
Teus schreef:Stel, je zit in de slappe was, je kent iemand die ernstig ziek is, niet verzekerd en veel naar het ziekenhuis moet reizen. Hij kan het financieel niet aan, wat ga je doen?
Jvslooten schreef:Even heel zwart-wit gesteld: Ik vind dat als je principieel niet verzekerd bent je ook principieel zelf moet instaan voor de gevolgen. Natuurlijk zijn er wel nuances mogelijk en is het lang niet altijd zo zwart-wit, maar ik hoef niet als alternatie verzekeringsbank te fungeren natuurlijk
.
Ik bedoelde niet bij machte de premie te betalen.
Maar als je dan zou helpen geef je toch ook weg wat niet van je is.
Teus schreef:Stel je hebt een paar centen over als je komt te sterven, een gezin heeft het al jaren moeilijk en wil dat geld aan hen geven. Wat ga je doen?
Jvslooten schreef:Ik heb voor die ´paar centen´ een duurzame bestemming, als je dat bedoeld.
Hier heb je toch ook al een bestemming voor hetgeen wat niet van je is?
Weet je, het is een heel moeilijk onderwerp en ik weet niet hoe het moet op Bijbelse gronden en heb er nog nooit een zaak van gemaakt tegenover God.
Ze hebben mij wel eens gevraagd hoe ik erover denk en nu zeg ik, ze mogen me helemaal hebben voor mij maakt het helemaal niets uit maar laat het aan de nabestaanden over. die hebben er het meest intensief mee te maken. Als het verplicht zou worden is het voor mij een ultieme zaak van gebed. Ik hoop dat ik er niets mee te maken heb, dat Hij me komt halen bij horen van de Bazuin.