Marloes1g schreef:@Wilsophie .Ik heb hier een paar teksten om te bewijzen dat Jezus God is. Je moet ze maar eens rustig opzoeken en lezen:
Joh.1-18
Tijdens het lezen van de laatste paar bladzijden kwam ik deze post tegen. Kan iemand mij kort uitleggen waarom deze tekst wordt aangehaald als een bewijs voor Jezus = God? Ik probeer de redenatie te begrijpen maar ik kom er niet uit.

(mag ook via pb)
schelpje3 schreef:Leermoment: het heeft geen zin om bij iemand aan de deur te komen met een boodschap.
Je weet niet of je op het juiste moment komt.
Geef eerst de hongerigen brood, de naakten kleding, de verkleumenden warmte.
En kom dan pas met de Bijbel.
Ik begrijp dat dit geen JG was maar zo denken sommige mensen ook als wij aan de deur komen. Ik kan er inkomen dat niet iedereen zit te wachten op onze bezoekjes, maar als je niet geïnteresseerd bent is dat prima en zijn we zo weer weg hoor.
Hongerigen te eten geven en naakten kleden zijn goeie christelijke daden, maar daarnaast is het Jezus zelf die ons de opdracht geeft om naar mensen toe te gaan en hen te leren over het goede nieuws. Bijgevolg is elke christen verplicht dit werk te doen!
gml schreef:Wanneer mag je dan wel iemand benaderen met een boodschap? Op straat o.i.d.? Dat gebeurt wel eens.
(Voor zover ik weet doen de Jehovah's Getuigen dit niet.)
Jehovah’s Getuigen zijn vooral bekend vanwege de deur-aan-deur prediking, maar er worden ook (naar Jezus’ voorbeeld) via andere manieren mensen bereikt. Zo kan er bv op een openbare plaats informatie verschaft worden d.m.v. flyers en brochures. Het kan ook via de telefoon of per brief, en oudjes die slecht te been zijn kunnen bv vanop een bankje in het park hun kennis delen met anderen.
Dit alles niet om ons idee op te dringen maar om mensen te informeren. Dat is het voornaamste doel van de prediking. Het kan dus zeker op andere manieren dan aan de deur, maar toch geniet dit de voorkeur omdat dit gewoon de doeltreffendste methode is.