Wilsophie schreef:Ik heb 11 jaar gewerkt als hoofd van een research centrum die dergelijk zaken onderzocht.
En, bestaan ze?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Ik heb 11 jaar gewerkt als hoofd van een research centrum die dergelijk zaken onderzocht.
antoon schreef:Ten eerste valt er wat te winnen bij de goede keus, ten tweede word ik niet tot en keus gedwongen en zal ik de Consequenties moet dragen die de keus inhoudt althans het label dat jij dan meegeeft, ik weet nog niet of dit een neutrale quiz is, een keuze maken is in dit geval lastig gemaakt
1 dan zou ik toegeven dat de bijbel chronologische fouten maakt
2 dan ben ik van de last af maar dan noem jij mij subjectief
zijn er niet meerkeuze antwoorden. maar ik wil voor 2 gaan
vermits je toegeeft dat de fouten in de schrift, althans wat je denkt dat fouten zijn nogal eens door onderzoek, ook wetenschap dus ontrafeld worden een clousule dus.
Lock&Stock schreef:Miljoenen christenen zijn het met jou oneens, of zijn dat geen christenen volgens jou?
schreef Lock&StockOw serieus? Dan begrijp ik je weerstand tegen wetenschap helemaal niet meer. Welk instituut was dat als ik vragen mag?
antoon schreef:het verachten of negeren
antoon schreef:alleen wij laten ons niet op zadelen met een theorie die in strijd is met de schrift
antoon schreef:ook filteren we uitspraken van geleerden, niet dat het moet, of dat we er bang van worden maar gewoon omdat het weinig of niets toevoegt.
Ik denk dat het bij een aantal (of misschien wel vele) van jouw mede kaft-tot-kaft gelovigen wel om angst draait. Angst om het vertrouwde wereldbeeld te verliezen, de fundamenten van geloof en leven, etc. Het idee dat als je niet dat ene hele specifieke detail geloofd dat je dan geen echte gelovige meer bent. Zo komt het op mij over althans.
Lock&Stock schreef:[
Wat betreft mijn reactie op Wilsophie, ik geloof gewoon niet dat zij hoofd is geweest van een research centrum. Geloven in een holle aarde en hoofd zijn geweest van een organisatie die zich met wetenschappelijke zaken bezig houd is volgens mij simpelweg niet mogelijk
Lock&Stock schreef:Wat betreft mijn reactie op Wilsophie, ik geloof gewoon niet dat zij hoofd is geweest van een research centrum. Geloven in een holle aarde en hoofd zijn geweest van een organisatie die zich met wetenschappelijke zaken bezig houd is volgens mij simpelweg niet mogelijkOok werd ik er door een ander user op gewezen dat ze in een andere discussie aangaf 30 jaar verpleegkundige te zijn geweest, dat is nog een nogal promotie haha (als ik fout zit; excuus Wilsophie, indrukwekkend om van verpleegkundige hoofd van een organisatie te worden en waar is het in vredesnaam misgegaan?)
StillAwake schreef:En, bestaan ze?
Mortlach schreef:
Misschien was ze hoofd afdeling sanitaire verzorging of hoofd afdeling schriftelijke communicatie.
Wilsophie schreef:Beroepsgeheim
Wilsophie schreef:Quispel heet hij.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten