Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Mortlach schreef:Wie kan uitleggen hoe de maan in kaas zal veranderen in 2071? Wie kan uitleggen hoe een vrouw een eenhoorn zal baren in 2034? Wie kan uitleggen hoe morgen al het briefgeld naar drop zal smaken? Wie kan uitleggen hoe gemuteerde komkommers het internet zullen overnemen in 2018?
Er komt meen ik zelfs een verandering in de seizoenen,
antoon schreef:genesis 8:22 Zolang de aarde bestaat, zal er een tijd zijn om te zaaien en een tijd om te oogsten, zal er koude zijn en hitte, zomer en winter, dag en nacht – nooit komt daar een einde aan.
Ik waardeer je inbreng Wilsophie maar hier wijs ik toch even op, wellicht kun je er iets mee
ineke-kitty schreef:Wat zal de "wetenschap" op z'n neus kijken als zij zullen zien dat bij de gebeurtenissen beschreven in Openbaring 6:14-17 de hemel open zal gaan en de troon van God zichtbaar zal zijn voor ieder mens op aarde.
De hemel zal terugwijken, zoals een boekrol wordt opgerold, en alle bergen en eilanden zullen van hun plaats gerukt worden.
Door alles wat de mens dan ziet gebeuren, zal hij weten dat hier Goddelijke dingen plaatsvinden.
Wat niet voor mogelijk gehouden wordt, wordt hier werkelijkheid.
ineke-kitty schreef:Wat zal de "wetenschap" op z'n neus kijken als zij zullen zien dat bij de gebeurtenissen beschreven in Openbaring 6:14-17 de hemel open zal gaan en de troon van God zichtbaar zal zijn voor ieder mens op aarde.
De hemel zal terugwijken, zoals een boekrol wordt opgerold, en alle bergen en eilanden zullen van hun plaats gerukt worden.
Door alles wat de mens dan ziet gebeuren, zal hij weten dat hier Goddelijke dingen plaatsvinden.
De "wetenschap" is een abstract iets waar mensen zich mee bezighouden, maar heeft zeker geen neusineke-kitty schreef:Wat zal de "wetenschap" op z'n neus kijken als zij zullen zien dat bij de gebeurtenissen beschreven in Openbaring 6:14-17 de hemel open zal gaan en de troon van God zichtbaar zal zijn voor ieder mens op aarde.
Mortlach schreef:Weet je, laat het eerst maar eens gebeuren voordat je om verklaringen begint te vragen...
Een vage verwijzing naar één boek is niet goed genoeg, antoon. Waar precies zegt Josefus wat jij beweert?
antoon schreef: Zo vaag is het anders niet
Boek XVII bladzijde 1104 de oude geschiedenis van de Joden daar vermeld Josephus dat hij in Judea was om zijn voorganger op te volgen, het is gewoon te lezen voor iedereen.
Josephus schrijft dat Quirinius naar Judea kwam, waartoe zijn gezag werd bestendigd. Dit wekte schijnbaar misnoegen op en leidde onder Judas tot een opstand die op niets uitliep Joodsche oudheden, XVIII. Dit kan de opstand zijn waar Lukas in Handelingen 5:37 schrijft. Dit duidt erop dat Quirinius in 6 na christus de functie stadhouder van Syrië had. het is geen argument niemand bestrijd dat, ik ook niet hij was toen ook stadhouder.
Je zal van goede huize moeten komen om de argumenten te weerleggen (kijk ze nog even na in de vorige post) voorlopig merk ik daar weinig van, je haalt dingen aan die weinig toevoegen en die ik al jaren weet. Het laatste bestrijd ik overigens evenmin, heb ik ook in mijn chronologie verwerkt.
Het is gebruikelijk naar de paragraaf te verwijzen. De bladzijde verschilt immers per druk.
Het enige wat ik in boek 17 kan vinden is de laatste zin, maar dat slaat op 6/7 nC, zie het begin van boek 18. Dus óf je maakt een vergissing óf je loopt de boel te bedriegen.
Misleidend.
Quirinius werd in 6 nC naar Syria gestuurd, hij was daarvóór dus nog geen gouverneur van die provincie.
Je negeert het punt gewoon.
Lucas beweert dat Quirinius stadhouder was ttv Jezus' geboorte, die hij zeker vóór 1 vC plaatste. Maar Lucas vergist zich hier, want Quirinius werd pas stadhouder in 6 nC.
Het is gebruikelijk naar de paragraaf te verwijzen. De bladzijde verschilt immers per druk.
Het enige wat ik in boek 17 kan vinden is de laatste zin, maar dat slaat op 6/7 nC, zie het begin van boek 18. Dus óf je maakt een vergissing óf je loopt de boel te bedriegen.
antoon schreef:Toevallig was hij Quirinius in Jeruzalem, hij was gezonden om Saturninus op te volgen als gouverneur van Syrie
Flavius Josephus
De oude geschiedenis van de Joden
ISBN 978 90 263 2100 9
Boek XV11
BLZ. 1104
kan ik het je nog duidelijker geven?maar akkoord je hebt gelijk per druk is er verschil
Misleidend.
Quirinius werd in 6 nC naar Syria gestuurd, hij was daarvóór dus nog geen gouverneur van die provincie.
Dat niet alles in de schrift staat wil nog niet zeggen dat het dan ook niet zo is,
Daar gaat het niet over Publius Sulpicius Quirinius (gouverneur van Syria vanaf 6/7 nC), maar over de opvolger van Saturninius, Publius Quin(c)tilius Varus (gouverneur van Syrie vanaf 6/7 vC tot 4 of 1 vC). Varus is geheel iemand anders dan Quirinius.
Daar gaat het niet over Publius Sulpicius Quirinius (gouverneur van Syria vanaf 6/7 nC), maar over de opvolger van Saturninius, Publius Quin(c)tilius Varus (gouverneur van Syrie vanaf 6/7 vC tot 4 of 1 vC). Varus is geheel iemand anders dan Quirinius.
antoon schreef:Er staat dat hij - in welke functie dan ook - er was om een opvolging te regelen, Saturninus was voor hem,
Wederom zit je volledig fout. De gelegenheid van Varus' bezoek aan Jeruzalem is de kwestie van Herodes' zoon Antipater, die Herodes ter dood wilde laten brengen. Deze kwestie sleepte al enkele jaren vóór zijn dood. Dit alles heeft niets met Quirinius te maken.Flavius geeft niet aan dat het toen 6bc was in het geheel niet, nogmaals de dingen die hij schrijft verwijzen naar 1bc
1bc staat er uiteraard ook niet, maar de indicatie is overduidelijk.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten