waar ligt nou precies de grens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 mar 2004 17:13

nee, dat dacht ik niet, ik heb wel gehoord over dat boek mars/venus, maar het schijnt een beetje een dom boek te zijn (maar misschien makkelijk leesbaar voor de doorsneemens) ??? Of is dat niet zo?

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 09 mar 2004 17:23

Mariamagdalena schreef:nee, dat dacht ik niet, ik heb wel gehoord over dat boek mars/venus, maar het schijnt een beetje een dom boek te zijn (maar misschien makkelijk leesbaar voor de doorsneemens) ??? Of is dat niet zo?

Je hebt er wel een kleine versie van (een samenvatting) van in een boek met geinige plaatjes erbij. Maar als je dat (dikke) boek gaat lezen ben je er nog niet zo snel door heen. Het is heel erg gebazeerd op zijn ervaringen (met clienten) en niet zo zeer wetenschappelijk. Je komt er dus geen moeilijke theorieen in tegen.

Tja je kan het boek als een geinige vergelijking opvatten, maar dat dee ik toen der tijd niet en zoals hij schrijft schrijft ie het (ook op een sereuze manier en) bedoeld de schrijver het wel sereus....
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 mar 2004 18:44

oh...... ik zal het eens lenen bij de bib, dan kan ik er ook over meepraten........

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 11 mar 2004 16:42

En mensen, zijn we er al over uit wat er wel en wat er niet mag? :P

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 11 mar 2004 18:34

Ik ben er voor mezelf wel uit. Niet heel precies, maar wel de grote lijnen. We zullen er hier denk ik nooit uitkomen, omdat bijna iedereen anders denkt. Daarom is het moeilijk om een goed antwoord te formuleren. Al 13 pagina's probeert men het, en nog steeds is men er niet uit.
Het belangrijkste vind ik zelf, dat je er zelf maar over uit bent, en je ook aan je grenzen houdt.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 11 mar 2004 18:36

Ik ga ver, met als reden: Ik ben oud en wijs genoeg om te doen en laten wat ik wil. Mijn lijf, mijn leven :)
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 mar 2004 15:55

Om nog even op http://www.jumivlot.nl/docs/hgv.html te komen. Ik denk dat daar toch wel een kern van waarheid in zit.
Ik heb op internet een reactie op de bovenstaande brief gezelzen van iemand die mij deed beseffen dat http://www.jumivlot.nl/docs/hgv.html wel waar kan zijn
haar reactie op staat op http://brfree.net/briefGrVrsc.html

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 mar 2004 20:17

Ik heb ook nog een psychologische onderzoek gevonden die dat verhaal onderstreept.. dus als jullie die ook willen hebben vraag er dan gerust om... :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 20:43

janneman83 schreef:Ik heb ook nog een psychologische onderzoek gevonden die dat verhaal onderstreept.. dus als jullie die ook willen hebben vraag er dan gerust om... :)

Geef maar... :wink:

Klopt het dat dat 'verhaal' slechts twee 'coupletten' is..?

(dus, dit:)
Niet zo heel lang daarna zag hij de relatie niet meer zitten, het ging niet zoals hij het verwachtte. Dat was voor mij pats boem, een klap in het gezicht. Ik was nl smoorverliefd op hem, ik hield van hem.

Dat is ook de reden waarom ik het afgelopen jaar mezelf zoveel bevredigde en ik er maar niet af kon komen. Ik heb heel goed in de gaten dat ik met meer zat dan alleen liefdesverdriet. Voor die relatie heb ik nooit gedacht aan zelfbevrediging, laat staan dat ik het deed. En ik was wel eens verliefd, maar het sterke verlangen dat ik nu ken had ik daarvoor nooit gehad. Ik heb spijt als de haren op mijn hoofd dat ik ooit aan die relatie ben begonnen. Het had zoveel ellende en onreinheid kunnen besparen. Soms word ik helemaal gek, dan ben ik echt bang dat ik een wanhopige gefrustreerde vrijgezel word, terwijl ik daar geen reden toe zou moeten hebben, want ik ben nog maar 21. Ik moet dit samen met God oplossen, alleen duurt het al zolang....

(of slaat mijn kompjoeter af en toe wat over? qoute hem dan ff helemaal, janneman)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 20:54

Ow, nu doetie het wel.. komtie:
Wat je zegt over meisjes is maar al te waar. Ik herken mezelf hier maar al te goed in.
Toen ik ging studeren en op kamers ging, was ik weg uit het veilige nestje van thuis, ik woonde in een leuk studentenhuis met toffe huisgenoten die geen christen waren. Dat wonen onder een dak met niet-christenen was nieuw voor me en mijn principes begonnen te vervagen, gewoon omdat ik blijkbaar niet sterk in m`n schoenen stond.
Vanwege de grote afstand kwam ik de weekends zeer weinig thuis, dus dat veilige nest was verdwenen.

Ik werd verliefd op één van m'n huisgenoten en hij op mij en we begonnen een relatie. Je snapt misschien wel dat het niet gezond was dat we in hetzelfde huis woonden en dat we ook steeds verder gingen. Ik vond het wel spannend dat mijn vriend steeds verder ging en na een vrij korte tijd gingen we met elkaar naar bed.

Niet zo heel lang daarna zag hij de relatie niet meer zitten, het ging niet zoals hij het verwachtte. Dat was voor mij pats boem, een klap in het gezicht. Ik was nl smoorverliefd op hem, ik hield van hem.
Dit was in juni een jaar geleden, maar ik heb er nog last van. Niet dat ik nog verliefd op hem ben, maar er is iets in me ontwaakt, waar ik heel sterk naar kan verlangen bij tijden. Dat is ook de reden waarom ik het afgelopen jaar mezelf zoveel bevredigde en ik er maar niet af kon komen. Ik heb heel goed in de gaten dat ik met meer zat dan alleen liefdesverdriet. Voor die relatie heb ik nooit gedacht aan zelfbevrediging, laat staan dat ik het deed. En ik was wel eens verliefd, maar het sterke verlangen dat ik nu ken had ik daarvoor nooit gehad. Ik heb spijt als de haren op mijn hoofd dat ik ooit aan die relatie ben begonnen. Het had zoveel ellende en onreinheid kunnen besparen. Soms word ik helemaal gek, dan ben ik echt bang dat ik een wanhopige gefrustreerde vrijgezel word, terwijl ik daar geen reden toe zou moeten hebben, want ik ben nog maar 21. Ik moet dit samen met God oplossen, alleen duurt het al zolang....

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 mar 2004 13:07

Allemaal Joshua Harris lezen dan maar? Ik durf het niet te lezen... Ook al weet ik dat ik het niet met hem eens hoef te zijn (ben ik ook niet).

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 mar 2004 21:31

Dan verschillen we van mening janneman

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2004 19:49

Lalage schreef:Allemaal Joshua Harris lezen dan maar? Ik durf het niet te lezen... Ook al weet ik dat ik het niet met hem eens hoef te zijn (ben ik ook niet).

Who´s that?

Overigens vind ik die theorie wel zwaar generaliserend. Alsof seks bij jongens altijd al in dezelfde mate aanwezig is of je nu verkering hebt gehad of niet. En jongens zouden altijd puur op seks uit zijn, enz. enz..
In individuele gevallen zal het best kloppen, maar vaak ook niet!

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 18 mar 2004 10:15

Aragorn schreef:
Lalage schreef:Allemaal Joshua Harris lezen dan maar? Ik durf het niet te lezen... Ook al weet ik dat ik het niet met hem eens hoef te zijn (ben ik ook niet).

Who´s that?

Overigens vind ik die theorie wel zwaar generaliserend. Alsof seks bij jongens altijd al in dezelfde mate aanwezig is of je nu verkering hebt gehad of niet. En jongens zouden altijd puur op seks uit zijn, enz. enz..
In individuele gevallen zal het best kloppen, maar vaak ook niet!

Tja, ik heb niet echt kunnen lezen dat jongens altijd op seks uit zijn enz.. ligt er denk aan hoe je het opvat. Maar ik geloof wel dat een jonge dat eerder op seks uit is dan een meisje. Omdat in die psychologische onderzoek bewezen word dat een jongens vanzelf een orgasme krijgen bij het volwassen worden en bij een vrouw vrijwel nooit. Dat jongens vanwege die ervaring meer kans hebben tot.

(Ik zeg dus niet dat jongens dat altijd mee maken en meisjes dat nooit mee maken.)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 mar 2004 11:33

DIe laatste posting slaat nergens op. Omdat het een natuurlijk gegeven is dat jongens daar 'last' van hebben :roll: wil niet zeggen dat ze ook puur uit zijn op seks. Je weet mijn mening (pagina 11 of zo?) En echt, ik vind het zulke ongelofelijke bullshit.!!!

Terug naar “Archief”