Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Ik las net dit berichtje:
Het aantal leden van de Vereniging tot bevordering van de Zondagsrust en de Zondagsheiliging is in hun jubileumjaar met 550 leden gegroeid tot 26.800. Dat meldt het Reformatorisch Dagblad. De stichting zet zich al jarenlang in voor de zondagsrust. Het is nog altijd hard nodig, vindt de stichting. Onder meer vanwege de vele koopzondagen, die door partijen als de VVD worden aangemoedigd.
Opmerkelijk nadat een aantal jaren het ledental daalde!
Rozijn schreef:Hoe heerlijk is het om een dag in de week te hebben waarop je niet over allerlei zaken (hoe nuttig en noodzakelijk ook) hoeft na te denken.
Voor mij begint de zondag op een bepaalde manier al op zaterdagavond. Ik vermijd dan al dingen die mij veel stof tot nadenken geven, zodat ik het niet meeneem de zondag in. Zo kan ik op zondag beter luisteren naar de pre(e)k(en).
's Morgens gaan we met zijn allen (de jongste naar de creche), hebben we 's middags dienst dan gaat één van ons met een of meer kinderen. Is het 's avonds dienst, dan gaat één van ons alleen.
We proberen op zondag ook met elkaar wat te zingen. Afgelopen zondag was het mooi weer, dus hebben we ook even een eindje gelopen.
De computer blijft in principe uit. (Een keer deed de gewone kerktelefoon het niet en wilde ik 's avonds wel meeluisteren, toen heb ik hem maar aangezet.)
Maar geen andere activiteiten op dat ding. Geen nieuws, geen mail, geen Refoweb. Hoe gauw kunnen mijn gedachten weer vol zitten met andere dingen dan die de Heere in Zijn huis aan mij wilde vertellen.
's Middags gebruik ik de zondag vaak ook nog even als echte rustdag, een klein slaapje. Verder is er tijd voor een spelletje met de kinderen, of om iets van Duplo, Lego of Clics te bouwen.
's Avonds speel ik vaak nog een poosje gitaar of orgel, soms alleen, soms fluit mijn vrouw mee.
Zo iets is het wel. Wat een gave, die rustdag! En zo mooi, op de eerste dag van de week. Ons doen en laten mag beginnen in de door Christus verdiende rust.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten