naamloos schreef:Ik trek niemands geloof in twijfel, een ongehoorde conclusie.
Ik schrijf alleen niemand geloof toe enkel en alleen omdat ie als baby gedoopt is. Ongehoord als je dat wel doet, want dat kan jij helemaal niet weten.
Ik ook niet, daarom laat ik het open. Alleen iemand die belijd in Jezus te geloven is een christen.
Jij rekent iedere gedoopte tot een christen anders kom je niet aan dat aantal, en ik iedereen die gelooft. (ik noem geen cijfers)rotterdam schreef:Dat doe je wel - je zegt "wat denk je hoe men aan twee komma zoveel miljard christenen komt?"
Dus dat doe ik niet want een gedoopte (1 van de ruim 2 miljard) hoeft in het geheel geen gelovige te zijn.

De Bijbel leert dat er afval zal zijn, en ook dat er velen zullen zijn die in Zijn naam hebben geprofeteerd en krachten hebben gedaan, maar toch kent Hij hen niet.
En ik ken ook mensen die als baby gedoopt zijn, sommigen zijn gelovig geworden, anderen doen nergens meer aan, er zijn er die moslim geworden zijn enz.
Dus je kunt er gerust vanuit gaan dat die ruim 2 miljard niet klopt, vanwege de bijbel zelf, en wat de ervaring bewijst.
Volgens mij zou de wereld er wel anders uitzien als er zoveel echte christenen waren, maar dat terzijde
rotterdam schreef:Wat wil je nu eigenlijk zeggen ? Dat al onze zusters en broeders daarvoor het niet begrepen hebben ?
naamloos schreef:![]()
![]()
![]()
Niks 'schandelijker' dan mensen die zeggen dat geloofsdopers het niet goed begrepen hebben!rotterdam schreef:dit is schandelijk