Boerin: we kunnen ons beter bezig houden met het eeuwig wel van iemand. Hoe smartelijk een ziekte ook kan zijn, het is tijdelijk.
En als ons geloof af moet hangen van een "sinterklaaslijstje", wel of niet genezen, is het maar arm gesteld.
Moderator: Moderafo's
Boerin schreef:Ze legt ook handen op inderdaad. En Jezus legde ook handen op en zei: Op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen. Het verschil zal 'm dan wel in de Naam van Jezus en de Heilige Geest die het doet zitten.
Boerin schreef:Tsja, dan is niet een voorganger of dominee kosjer, want nergens geneest iedereen en ik neem aan dat ze in andere kerken de zieken ook met olie zalven en ze dan niet allemaal genezen. Als kerk zitten we nog niet echt op het niveau van Handelingen en Jezus en de discipelen, maar dat wil niet zeggen dat als God iemand wel geneest het God niet is.
Bambi schreef:En kwam de pijn na die weken weer terug?
Boerin schreef:Tsja, dan is niet een voorganger of dominee kosjer, want nergens geneest iedereen en ik neem aan dat ze in andere kerken de zieken ook met olie zalven en ze dan niet allemaal genezen. Als kerk zitten we nog niet echt op het niveau van Handelingen en Jezus en de discipelen, maar dat wil niet zeggen dat als God iemand wel geneest het God niet is.
Boerin schreef:Zijlstra heeft geen geleide-engel die hem dingen opdraagt hoor, dat is gewoon de Heer.
schelpje3 schreef:Dat gebeurt soms spontaan ook, of na een injectie van de dokter. Klik de link eens aan Riska, en zie hoe de jonge vrouwen in- en inverdrietig zijn en zowat wanhopig.
Het ene meisje gaf meerdere keren aan dat ze pijn bleef houden, hij luisterde niet eens naar haar.
Een goede arts of genezer, begint altijd met luisteren.
Maar deze meneer hoort zichzelf graag praten. Met alle vreselijke gevolgen van dien.
Ik zou mijn goudvis er nog niet brengen.
Riska schreef:Daar ging het bij mij niet over. Jess schrijft dat er een aantal weken geen pijn gevoeld is, niet omdat ze door een voorganger was aangeraakt, maar omdat ze op de nodiging haar hart te openen voor de Heer, de warmte door haar lichaam voelde stromen en daardoor de pijn weg was.
Dan komt er een heel cynische opmerking en daar reageer ik op.
Als Jess het als iets warms en fijns ervaart heeft een ander niet het recht daar cynisch over te doen.
Riska schreef:Daar ging het bij mij niet over. Jess schrijft dat er een aantal weken geen pijn gevoeld is, niet omdat ze door een voorganger was aangeraakt, maar omdat ze op de nodiging haar hart te openen voor de Heer, de warmte door haar lichaam voelde stromen en daardoor de pijn weg was.
Dan komt er een heel cynische opmerking en daar reageer ik op.
Als Jess het als iets warms en fijns ervaart heeft een ander niet het recht daar cynisch over te doen.
schelpje3 schreef:Ik denk dat de duivel ook in staat is tot halfbakken genezing, warme gevoelens e.d.
Meneer Z. misbruikt de naam van de Heere Jezus. Hij roept steeds: in de naam van.... maar heel vaak gebeurt er niets! Zijn succes dvd klopt niet, ook niet de verhalen op de site. Hij zou opdracht hebben gegeven om ze er af te halen, ook de verhalen van de dvd.
Maar meneer vergeet even dat deze dvd's als warme broodjes over de toonbank gingen!
Hij komt over als een lieve opa, maar hij verkoopt gebakken lucht en illusies.
Riska schreef:In jouw visie. En daar valt niet aan te tornen. Zelfs als iemand een ervaring heeft gehad die voor hem/haar kostbaar is. Het kan niet, want...
Af en toe word ik hartstikke moe van mensen die het altijd weer beter weten en precies kunnen aangeven wat wel werk van God is en wat niet.
Riska schreef:In jouw visie. En daar valt niet aan te tornen. Zelfs als iemand een ervaring heeft gehad die voor hem/haar kostbaar is. Het kan niet, want...
Af en toe word ik hartstikke moe van mensen die het altijd weer beter weten en precies kunnen aangeven wat wel werk van God is en wat niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten