Marnix schreef:
Ik zou het vaker willen vieren en dan meer als maaltijd, zoals in de Bijbel ook gebeurde. Met daarbij brood en wijn. Isd daar wat mis mee?
Zou ik dan doen Marnix, wij doen het ook. Jezus zegt doe het tot Mijn Gedachtenis. Als je verheugd ben in Jezus Christus, in Zijn werk aan het kruis en de beleving waar Hij je nu brengt door dat werk, wat is er dan mooier dan dat te gedenken. Te gedenken wanneer je de dankbaarheid en vreugde er is, toch?
Niet op een 3 maandelijks op oproep gebaseerde samenkomst en het een ritueel wordt. God wil gedankt geloofd en geprezen worden ten alle dergelijke tijden wanneer je hart er klaar voor is.
Ik hoorde eens van een zoon die naar zijn vader in het ziekenhuis ging die er al geruime tijd lag. Hij ging met zijn vader samen Avondmaal vieren in het ziekenhuis. Weet je hoe geweldig ik dat zal vinden, als mijn zoon bij mij in het ziekenhuis Avondmaal komt vieren.
Ik heb een klein compleet avondmaal setje in huis en vraag God of ik er gebruik van mag maken als het nodig is.