Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vanellus
Verkenner
Verkenner

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor vanellus » 22 feb 2014 21:53

Over straffen:

Hier heb ik twee dochters vrij dicht op elkaar, maar compleet tegengesteld in karakter. De oudste is een plichtsbewuste kleuter, met een groot verantwoordelijkheidsgevoel en erg gevoelig voor stemmingen van anderen. "Dat soort dingen kun je beter niet zeggen, want dan worden mensen verdrietig." "Ik zag al dat je een beetje hoofdpijn had, dus ik heb een beker water voor je gepakt." Zo'n kind dus. Haar zusje is een ongelooflijk charmante manipulator, die denkt dat ze met "Ik ben gek op jou" met alles weg kan komen. Het spijtige is dat haar dit in de omgang met veel anderen nog lukt ook. Daarom zijn we strenger voor de jongste dan voor de oudste, ook omdat ik dit gedrag vaak bij leerlingen tegenkom en zie hoe het zich ontwikkeld heeft als er geen tegengas gegeven wordt. daar krijg je heel vervelende pubers van.

Uiteraard houd ik van beide ziels- en even veel. Maar het is interessant (wetenschappelijk gezien) en verdrietig tegelijk te zien, hoe buitenstaanders onbewust het jonge, charmante kind meer aandacht geven. Het kan me ook erg boos maken.

Iemand die ook zoiets heeft? Of is dit erg merkwaardig?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 feb 2014 06:14

Tja indd misschien een relaxuurtje ervan maken.. op bed met boekjes ofzo zal denk ik niet werken omdat ze er zelf uitkomt. Zoals zaterdag hadden we s avonds een verjaardag. Dan moet ze eigenlijk echt wel ff slapen maar ja je kunt het niet afdwingen hè.. heb het om 16u nog weer geprobeerd maar ook alweer met 3 kwartier eruit..

Het lijkt er trouwens op dat ze zo ineens zindelijk aan het worden is! Ze riep steeds al wel dat ze naar de wc moest maar vorige week een paar keer met een droge pamper. Dus de pamper maar eens afgelaten en op een paar kleine ongelukjes na gaat het tnt prima! Heerlijk, dat scheelt weer in de pampers
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 feb 2014 13:14

jullie nemen kinderen mee naar een avond verjaardag?

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 25 feb 2014 13:20

@ PPM: af en toe eens, bijvoorbeeld de verjaardag van mijn oma, dat is tegelijk een familireunie met bbq enzo. Tja dan is het gewoon niet anders, en soms bij mijn ouders/schoonouders, maar daar kunnen ze naar bed.
Verder niet meer, nog wel toen de oudste baby was, maar nu hij groter is en met 2 regel ik oppas of we gaan een van beiden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2014 13:27

Nee, tenzij het de verjaardag van opa of oma is. Maar dat is toch meestal al vanaf 's middags.
Hier ook of oppas of 1 van ons tween gaat.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 25 feb 2014 14:56

Over avondverjaardag:
Bij mijn schoonfamilie rekenen ze er vaak op dat kids meekomen (12,5 jarige huwelijksfeestje, verjaardag opa en oma, een personelsfeestje, een barbeque enz.enz.).
Wij nemen (namen) ze alleen mee als ze 's middags nog gingen slapen. Dan stopten we ze 's middags (soms pas aant eind vd middag) in bed en als ze gingen slapen mochten ze mee. Ik krijg het nu niet meer voor elkaar dat ze gaan slapen dus hier is het dan oppas of 1 van beiden. Schoonfamilie begint er al een beetje aan te wennen... ;-).
'Feestje' met kids; prima, tussen 7.00u-20.30u.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2014 15:36

Hier gaan ze nooit mee. Gelukkig hebben wij zelden verjaardagen van de familie en als dat wel zo is dan gaan wij overdag. Andere verjaardagen gaan wij om de beurt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 feb 2014 16:17

Wij nemen Nina altijd mee... Hebben veel familie vrienden verder weg en degene die dichtbij wonen gaat ze ook allemaal mee naar toe.
Zou niet weten waarom niet eigenlijk :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2014 16:26

Tsja, er zijn kindjes die echt helemaal van slag zijn/worden. Rust en regelmaat is voor onze zoon gewoon nodig. Dan zitten we 's nachts met de gebakken peren. En hij word er ook niet vrolijker van. En dat merken we in de dagen erop (maar ook 's nachts). Dus bij opa en oma gaan we wel. Het klinkt saai, is het soms ook, maar echt op vaste tijden naar bed gaan is voor hem echt belangrijk. Daarom doen we het niet, 's avonds. :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 feb 2014 16:29

Dan zou ik het ook niet doen maar Nina heeft daar nooit last van. Die geniet er echt van al die gezelligheid en drukte.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 25 feb 2014 18:52

een avond verjaardag is voor volwassenen, niet voor kinderen. Eerst is het nog wel leuk die kids maar ze worden al gekker en gekker gemaakt door de groteren die er zijn (zonder kinderen) en de ouders zitten ermee.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 feb 2014 19:58

Naar een verjaardag op vrijdag - of zaterdagavond of in de vakanties nemen wij de kids eigenlijk ook altijd mee. Vaak nemen we de pyjama's mee, dan kleden we ze om vlak voor we weer naar huis vertrekken en kunnen ze thuis direct naar bed. Gaat altijd prima hier, en ik vind het wel zo gezellig (en geen gedoe met oppas regelen)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 feb 2014 20:27

paprikameisje2 schreef:jullie nemen kinderen mee naar een avond verjaardag?

Nog nooit gedaan, ook niet overwogen eigenlijk.
Ik zorg of probeer rond 7 altijd thuis te zijn.
Als overdag niet kan( familie viert dat altijd overdag ) dan een oppasmeisje.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2014 20:53

Ben ik de enige die een hekel heeft aan verjaardagen? Ik vind het altijd zo'n verplicht nummer. De afgelopen 10 jaar heb ik mijn verjaardag ook niet meer gevierd. Ik vier alleen nog de verjaardagen van de kinderen. En de familie is zeker niet verplicht om te komen. Als ze geen zin hebben, prima.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 feb 2014 20:58

ajl schreef:Ben ik de enige die een hekel heeft aan verjaardagen? Ik vind het altijd zo'n verplicht nummer. De afgelopen 10 jaar heb ik mijn verjaardag ook niet meer gevierd. Ik vier alleen nog de verjaardagen van de kinderen. En de familie is zeker niet verplicht om te komen. Als ze geen zin hebben, prima.

Hier zijn wij ook niet zo van de verjaardagen.

Maar pas waren wij zonder kind naar een verjaardag van vrienden. En dat was echt gezellig. Dat was al een hele tijd geleden. Als ik soms hoor dat sommigen elke week wel een verjaardag hebben van vrienden/familie, moet er ook niet aan denken.
Wij zijn dat van huis uit ook niet (echt) gewend, denk dat wij dat ook wel een beetje zo doen.

Een hekel aan verjaardagen heb ik niet echt zo. Maar wel aan dat mensen je toch wel enig sinds verplichten om te komen.

Terug naar “Archief”