Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2014 12:45

Zo dan is mijn zoon langer en zwaarder. Die weegt 16 kilo en is 1 meter lang.
Hier zijn wij vorig jaar voor het laatst geweest. Hier vind ik ze op het cb niet prettig/fijn.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 feb 2014 16:08

Een grote vent evelien! Hij is net zo zwaar als dochterlief. Hier is J ongeveer 12 kg. Zeker weet ik het niet, want ik ben niet naar het cb geweest met 2 jaar. Zij deden zo moeilijk over een afspraak inplannen dat ik gezegd heb dat ik met 3 jaar wel weer eens verschijn :wink:

Tja en praten en frustratie weet ik ook hier alles van. Onze j is rond zijn 2e gaan praten, eigenlijk pas nadat hij geopereerd is aan zijn neus- en keelamandelen en hij buisjes kreeg. Hij is wel ineens vanuit het niets zinnen gaan zeggen.
Gebaren ben ik ook niet zo van, omdat ze dan mijns inziens niet gestimuleerd om te praten. Wat wij afgelopen zomer hebben gedaan is bij gillen niet reageren ( heel moeilijk, omdat je vaak wel weet wat hij bedoelt) En dan 'eisen'dat hij aanwijst en of 'die' zegt of het voorwerp benoemd en vervolgens zelf weer herhalen 'mama mag ik alsjeblieft de auto'. IN de hoop dat hij het op ging pakken.
Daarnaast hebben wij ook samen afgesproken dat wij hem 'volwaardig' gaan behandelen. Dat wil zeggen; hij begrijp ons wel ook al kan hij zich niet uiten. Dus blijven gillen uit frustratie is naar de gang en daar kalmeren, terughalen en opnieuw de dingen benoemen. Dat kost in het begin heel veel strijd en de moed zonk mij echt wel in de schoenen, maar het had wel resultaat.

Op dit moment zijn wij met hem ook langzaam de duimschroeven aan het aandraaien :mrgreen: Het is gewoon een driftig mannetje dat veel regels nodig heeft. Het is erg, maar straffen werkt bij hem veel beter dan belonen. Dan neemt hij een loopje met je en doet vervolgens nog niet wat je wilt.

Hier zijn de 2 oudsten gestopt met duimen. Wij waren bij C al een jaar bezig om het af te leren, maar niets hielp. Haar mondmotoriek bleef duidelijk achter. De deal is nu dat ze elke avond als ze niet duimt 10 cent krijgt ( zij kon het nl niet uitstaan dat haar broer zakgeld kreeg en zij nog niet) en daar straks van mag kopen in de speelgoedwinkel. H deed ook mee, stoppen was voor hem niet moeilijk, maar C heeft nog echt een bruine pleister nodig op haar duim. Als die verdwenen is, want ze peuterde die in het begin steeds eraf, krijgt ze geen geld en haar broer wel :lol:

En O is er weer echt een van ons. Hij leest al boekjes op zijn buik ( 8 mnd), maar beweegt niets. Heel af en toe draait hij, maar de noodzaak ziet hij er echt niet van in. Hij ligt als een holle bolle gijs te wachten totdat hij vermaakt wordt door zijn broers en zus. Ik vermoed dat deze ook rond een jaar gaat praten, maar ik vraag mij af of hij dit jaar nog loopt.

@ meribel Loopt of kruipt jouw dochter nu al? Zij is inmiddels ook al weer een jaar of niet?

@ TJ hoe gaat het met jouw knullen?

@ juffiejuf Hoe gaat het met je jongste? Huilt hij nog zo veel?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2014 16:42

Wat houd voor jouw gebaren taal in? Daarbij geef (praat) je aan wat het is. Je wijst toch ook dingen aan in boekjes?
Hier gilt zoonlief niet als hij iets (niet) voor elkaar wil (kan) krijgen.

Wij hebben onze zoon op de weegschaal gezet dus helemaal betrouwbaar is het natuurlijk niet. Och als ze zo moeilijk doen ppff hoeft het voor ons ook niet.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 20 feb 2014 17:29

Hier gisteren op het CB geweest. M. woog 12,5 kilo en 90 cm. Ik heb geen idee of dat veel of weinig is voor 2 jaar en 2 maanden... Hij praat ook nog geen hele zinnen maar wel met 2 a 3 woorden. Ach, iedereen op z'n eigen tempo. Hij is erg temperamentvol en driftig. Ik herken me helemaal in wat jij schrijft over J. @ ajl
Positief belonen werkt voor hem ook vaak averechts en hij zit dus bij ons regelmatig op de trap. Na een lange wachtlijst is hij gisteren voor het eerst naar de PSZ geweest. Een groot succes. Kusje en hij had geen oog meer voor mij :-) Toen ik het ophaalde was het huilen want hij wilde blijven.
Laatst gewijzigd door juffiejuf op 03 mar 2014 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2014 17:48

Heftig juffiejuf :( En wat naar dat je geen oorzaak weet. Als je maar weet wat eraan gedaan kan worden, dat scheelt al zo veel. Nu is het zo onzeker allemaal.
Wel fijn dat J de speelzaal zo leuk vond.

Belonen en straffen doen we al een tijdje niet meer. Binnenkort wil ik de jongste zindelijk hebben, maar eens kijken of het gaat lukken, dan werken beloningen waarschijnlijk wel :) Maar verder is het erg rustig qua negatief gedrag. We passen ons steeds meer aan aan de oudste, als we maar regelmaat houden in de dag, en zelf rustig blijven doet hij het ook heel goed. En dat hij 10 keer per maaltijd van zijn stoel rolt, tja, dat hoort gewoon bij hem, en tillen we niet zo zwaar meer aan. We hebben nu in ons nieuwe huis een 3 persoonsbankje, tafel er deels overheen geschoven, dan kan hij zich niet steeds meer naast zijn stoel laten vallen, dat scheelt ook al :D

Morgen ga ik hem maar eens aanmelden voor zwemles. Al zie ik dat mijn neefje die bijna 6 was toen hij begon wel heel snel zijn diploma had, dat schijnt een voordeel te zijn bij wat later starten. Water is hier toch niet in de buurt van ons huis. Maar straks heb ik toch meer tijd om hem te brengen en te halen, dus gaan we het maar proberen (tjonge, ben ik de enige die dat soort dingen een beetje lastig vind bij een oudste? Alles is steeds weer nieuw, elke keer weer uitvinden wat het handigste en beste is, bij de tweede is het allemaal zoveel simpeler ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 20 feb 2014 18:06

Het CB... maakt meer kapot dan u lief is;-)

Sorry... maar ik ga er gewoon heen met in mijn achterhoofd dat het deels grappig is...

- AJS met haar bezoek van 1 jaar oud: Dat ze wel erg vroeg al zo goed kon lopen en rennen, of we niet te hard oefenden.. (nee, nooit gedaan, en ik kon haar moeilijk vastbinden..) En... ze praatte te goed voor haar leeftijd.. of we oefenden... Nee.. ik klets inderdaad veel :mrgreen: maar oefenen... (RJB begint nu te praten en woordjes te zeggen.. iets wat zuslief al deed toen ze 7 maand was.)
En RJB was nu iets te zwaar... Nou.. hij beweegt genoeg, eet gezond enz. Hij is niet dik, maar wel stevige benen en billen.. tja dat zal minder worden (of niet :-oo )

Evelien... Ik snap dat het frustrerend voor hem is. Want dat merk ik bij RJB ook, het helpt zo dat ze iets kunnen vertellen..Heb geduld... Mijn neefje was 3, praatte nog amper. Toen moesten ze van de huisarts twee weken lang niets doen zonder dat hij het vroeg of aangaf. Dus wijzen naar de koelkast of speelgoed was niet genoeg, hij moest zeggen wat hij wilde.. nou het wonder geschiedde... hij praatte binnen twee weken hele zinnen! (was al 3 he!)
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 feb 2014 20:10

wat sneu juffiejuf! hopelijk vinden ze snel de oorzaak, zodat ze er wat aan kunnen doen! Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt!

CB... pfff, nooit de toegevoegde waarde van ingezien.. ben bij Manoël dan ook niet meer gegaan.. was er wel klaar mee :wink:

Hoe het hier gaat? Milan gaat het goed mee! Hij is 3 februari geopereerd... hij was meteen enorm blij dat hij weer kon ademen door zijn neus! sinds afgelopen maandag voelt hij zich weer goed! Hij heeft geen pijn meer in zijn keel.. Hopelijk gaat hij nu wel weer lekker groeien, want hij weegt nog steeds maar 24 kilo..
Matteo is een lastige situatie... hij heeft weer vaak natte broeken.. we zitten met de handen in het haar eigenlijk en we hebben geen idee waar het door komt.. hij heeft ook regelmatig buikpijn en beenpijn..

Manoël gaat het met ups en downs.. hij heeft goede en slechte dagen.. hij blijft wel steeds moe en heeft elke dag wel last van zijn voeten.. Komende maandag moeten we naar het ziekenhuis en dan hopen we dat de uitslag van het dna-onderzoek er is

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 feb 2014 20:13

@Juffiejuf, wat heftig zeg. :( Nou hopen dat jullie snel naar de kinderarts kunnen. Sterkt ermee, dit is echt zwaar voor jullie.
Wel fijn dat de oudste het zo goed heeft gehad op de psz.

MissF, hier ook ritme/regelmaat. We merken dat S. daar ook heel erg van is. Ook met het naar bed gaan. Hij slaapt gelukkig 's middags nog (zal niet lang meer duren). Soms ligt hij een hele tijd te kletsen. Maar na bed tijd weet hij nu dat hij lekker een appel of banaan krijgt en gaan we gezellig thee drinken.
Dat zwemmen geen idee hoe dat gaat. Ze gaan hier binnenkort starten met een nieuw zwembad. Tegen die tijd dat S. miss. op zwemles gaat zal het allemaal wel veranderen. Het zwembad is hier heel dichtbij.
Vind je oudste het leuk om te zwemmen?

Sterretje, S. is hier altijd al vrij stevig geweest (zat altijd net boven het lijntje). Als ik kijk naar wat hij allemaal beweegt op een dag en wat hij eet en drinkt ach. Hij krijgt thuis geen limonade, snoep en koek (wel zelfgemaakte). Hij vind het heerlijk om thee en water te drinken.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 feb 2014 20:28

Evelien schreef:Zo dan is mijn zoon langer en zwaarder. Die weegt 16 kilo en is 1 meter lang.
Hier zijn wij vorig jaar voor het laatst geweest. Hier vind ik ze op het cb niet prettig/fijn.

Ach meis.. maak jezelf niet bang! je zoon is prima!! Het komt vanzelf als je hem maar begrijpt. Gewoon rustig blijven!
Mn neefje zei geeen woooord.. sprak lang oetewaals, maar praat opeens als een trein!!

En... cb met een korreltje nemen. Ik prijs me zo rijk met mijn super CB.!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 feb 2014 20:30

@evelien hoop voor jullie dat S snel gaat praten. lijkt me super lastig, zie hrt bij kindje van onze gastouder ook, maar gelukkig zelf niet mee te maken.

@juffiejuf wat vervelend, sterkte! zijn de problemen er al vanaf het begin?

@cb van de vpk heb ik geen hoge pet op bij ons, de arts is heel aardig.. morgen komen ze op huisbezoek voor J, ben benieuwd of hij al op zn geboortegewicht is (hij was meer dan een pond afgevallen..).

hoe lang van te voren betrokken jullie kinderen bij een verhuizing? wij hebben een huis gekocht dat nog gebouwd moet worden dus ik wil f niet nu al te nieuwsgierig maken, maar hem er wel erg bij betrekken. hebben we tijdens de zwangerschap ook gedaan, hij was erg met de komst van zn broertjr bezig en is geen seconde jaloers geweest na de geboorte..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 feb 2014 20:52

MissF schreef:Belonen en straffen doen we al een tijdje niet meer. )

Luisteren ze bij jou dan zo goed dat je ze nooit hoeft te straffen?

Ik merk bij ons dat wij toch echt wel de zeilen bij moeten zetten om onze temperamentvolle kinderen in toom te houden. Vooral de oudste 2 menen soms dat ze bijna het huis uit gaan en alles zelf mogen bepalen.

@ juffiejuf vervelend dat hij zo blijft huilen! Red je het zelf nog wel een beetje?

@ evelien
Het normale aanwijzen vind ik niet onder gebaren horen. Ik heb ooit eens een documentaire gezien over gebaren en kinderen en dat was dat je volkomen sprak in gebaren voordat je kind kon praten. Het lijkt mij dan erg ingewikkeld voor een kind.

@ tj fijn dat het beter gaat en succes met de afspraak maandag!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2014 21:22

ajl, over het algemeen eigenlijk best wel ja, of we zijn gewoon niet zo streng :oops: Ik vind het heel belangrijk dat we geen tig regels hebben, maar een paar, waar we ook consequent in zijn. Bij de oudste gaan we steeds meer uit van onmacht i.p.v. onwil en dat heeft ons allemaal rust gegeven. Sindsdien gaat het ook beter, en hoeven we minder te waarschuwen.

janoek, wij hebben beide kinderen wel een keer meegenomen toen we het huis voor de 2e keer gingen bezichtigen. Toen het echt doorging hebben we hen dat uitgelegd, bij de jongste met het boekje van Bobbi. Daarnaast reden wij regelmatig langs ons nieuwe huis, omdat het aan de doorgaande weg ligt naar de snelweg. Dus dan wezen we elke keer: kijk, daar gaan we wonen.
Toen ons eigen huis verkocht was, konden we duidelijk maken hoeveel weken het nog zou duren, toen werd het concreter. Ze hebben beiden niet geholpen met inpakken, wel met uitpakken, groot feest toen ik alle dozen met speelgoed tevoorschijn haalde en zij ze mochten sorteren in alle bakken en manden.

Als het nog zo lang duurt zou ik wel uitleggen dat jullie gaan verhuizen (en misschien je eigen huis de verkoop in gaat?), omdat je kind wel merkt dat jullie ermee bezig zijn, maar verder zou ik er weinig mee doen, omdat een kind niet zo ver vooruit kijkt.

Wel leuk trouwens, een ander huis, jammer van het mooie stapelbed ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 20 feb 2014 21:55

@Juffiejuf
Wat jammer dat het zo tobben blijft met de kleine man.
Hoop dat jullie bij de KA goed geholpen gaan worden.

@CB
Ik "mag" volgende week ook weer :wink: , maar maak me er niet druk om.
De vpk mag van mij cadeau bij de zegeltjes, de arts is prima. En verder denk ik dat ze best merken dat het voor mij maar een extraatje is en als 't extraatje me niet bevalt, dan doe ik er met liefde afstand van :D .

@Evelien
Lastig hoor dat je zoontje zo gefrustreerd is van 't nog niet kunnen praten.
Lijkt mij ook moeilijk.

Wij zijn overigens wel met babygebaren begonnen, maar al heel erg vroeg. Er zijn heel interessante artikelen over en een leuk, leesbaar boekje is o.a. het boekje van L issa Z eviar.
Vind het juist enorm leuk dat DL ons zo goed begrijpt, zelf gebaren terugmaakt (die motorisch gezien natuurlijk soms nog niet zo handig tot uiting komen) en inmiddels haar eerste woordjes zegt *smelt*.
Maar ik vind zelf wel dat het consequent invoeren van babygebarentaal behoorlijk wat tijd kost hoor en denk in die zin, dat het voor jouw zoontje niet zo geschikt meer is?
Overigens betrap ik mezelf erop dat ik ook gebaar, als ik niet tegen DL praat :oops: de kat keek me laatst ook al zo stom aan haha.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 20 feb 2014 22:11

@Jannoek,
Er zeker bij betrekken, maar niet bv een jaar van te voren.
Wij bij AJS ongeveer een half jaar van te voren vertelt dat we wilden verhuizen, en steeds er bij betrekken, op een gegeven moment kleuren laten uitzoeken voor haar nieuwe kamer, meubeltjes kijken, dekbedden e.d.
En ze heeft helpen sauzen met haar muren. En dingen naar binnen helpen dragen e.d.
Ze heeft geen seconde last gehad van de verhuizing. Wel mist ze haar vriendinnetjes van het oude huis.
RJB hebben we het verteld, meegenomen naar het nieuwe huis enz.. Het leek of hij direct settelde en het goed vond, maar pas sinds kort (4 maand later) slaapt hij de nachten weer door en komt hij er niet tien keer meer uit 's avonds... Maar Floris is al wat ouder dan hij was, dus denken wat je het beste vindt qua tijd e.d.
Time flies when you have none!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 feb 2014 22:39

@ missf: heel herkenbaar wat je schrijft over het 'onzekere' bij de oudste.
Zit hier ook te twijfelen over zwemles. 5 jaar lijkt me indd wel een mooie leeftijd. Heb ook al vaker gehoord dat 4 te jong is. Als ik nu wacht tot E 6 is kunnen ze samen maar dan is R nog maar 4.. maar als we ze alle 3 met 5 jaar erop zouden doen wordt het jaren achter elkaar naar zwemles en dat lijkt me ook niks aan.. nog een beetje in dubio dus..

Hier maken we met de tweede overigens vanalles mee waarvan de oudste nog niet op het idee zou komen. . Het is een echte uitvinder. Ik kan dingen waar ze niet aan moet komen nog geen 2 tellen laten liggen of ze heeft het te pakken. Smeert zichzelf in met baby-olie oid en was laatst in de droger gekropen, kon ze er niet meer uitkomen. Ze klimt overal op en bezeert zich geregeld.
Ze weegt trouwens een goeie 13 kg met 2jr5mnd. Lengte weet ik zo niet.
Ze praat (en zingt) veel maar niet altijd even verstaanbaar voor iedereen :wink:

@ juffiejuf: wat jammer dat het nog steeds niet lekker loopt met je kleine mannetje. Hopelijk komen ze er snel achter wat er met hem is en kunnen ze er wat aan doen!

@ tj: fijn dat het met milan nu beter gaat! Sterkte met je andere boys en succes maandag!

Ajl: zie jouw verhaal altijd helemaal voor me, prachtig hoe je dat schrijft. "Holle bolle gijs die wacht tot zn broer en zus hem komen vermaken" :lol:

Hier ook een kleine holle bolle gijs: weegt met zn 10 weken al bijna 7, 5 kg en zit al in maatje 68.. :-oo
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”