Het openzetten van de grenzen ~ zegen of vloek?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Het openzetten van de grenzen ~ zegen of vloek?

Berichtdoor rotterdam » 20 feb 2014 14:09

Pfieuw schreef:De grenzen open vind ik een slecht idee, kan er niks anders van maken.

Maar nu ze open zijn, hoe wil je het terug draaien?

Polen, Bulgaren en Roemenen niet toelaten ? Wie gaan dan de tomaten plukken in het Westland en wie gaat asperges steken in Limburg ?
Of draaien we deze sectoren gewoon de nek om ?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 feb 2014 14:50

mohamed schreef:De grenzen open vind ik een slecht idee, kan er niks anders van maken.

Pfieuw schreef:Maar nu ze open zijn, hoe wil je het terug draaien?

Dat gaat zomaar niet, maar dat is het probleem van degene die ze heeft opengezet.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 feb 2014 14:51

In Limburg en het Westland zijn veel werklozen. Wat is er mis met werken voor je geld, als je daar lichamelijk en geestelijk toe in staat bent?
Tomaten plukken is altijd een geliefd baantje voor scholieren geweest, maar die komen nu niet meer aan de bak!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 feb 2014 15:17

schelpje3 schreef:In Limburg en het Westland zijn veel werklozen. Wat is er mis met werken voor je geld, als je daar lichamelijk en geestelijk toe in staat bent?
Tomaten plukken is altijd een geliefd baantje voor scholieren geweest, maar die komen nu niet meer aan de bak!

Klopt en anders moeten ze maar wat meer betalen, want buitenlanders aantrekken omdat omdat eigen mensen geen aantrekkelijk loon gegeven kan worden is gekkenwerk. Zolang ik in de supermarkt een euro of drie voor een kilo tomaten betaal ga ik er van uit dat daar voldoende geld in omgaat om man en paard van Nederlandse nationaliteit te betalen. Laten we er vanuit gaan dat men een kilo tomaten in vijf minuten plukt. Er zitten 12 x 5 minuten in een uur, dus wordt er 36 euro omgezet (12 x 3 euro per kilo) wat bij een veertig uur durende werkweek neerkomt op 1140 bruto omzet per plukker en 5760 euro bruto per maand. Hoe is het toch mogelijk dat dergelijk werk niet aantrekkelijk gemaakt kan worden voor de eigen bevolking?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 feb 2014 15:46

Ze hebben liever goedkope slaafjes die je met z'n 5-en in een kamer opeengepropt laat zitten of 10-en. Heb er weleens een in huis gehad, die hadden ze eruit gezet, want het werd te druk. Zielig. Iedereen liep altijd te emmeren dat m'n huis er zo waardeloos uitzag. Wanneer ga je er aan beginnen? Collega's dorst ik niet eens uit te nodigen en hij kwam binnen: oooooooh wat een prachtige muren!!! Wat een prachtig huis!
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 feb 2014 16:33

Boerin schreef:Ze hebben liever goedkope slaafjes die je met z'n 5-en in een kamer opeengepropt laat zitten of 10-en. Heb er weleens een in huis gehad, die hadden ze eruit gezet, want het werd te druk. Zielig. Iedereen liep altijd te emmeren dat m'n huis er zo waardeloos uitzag. Wanneer ga je er aan beginnen? Collega's dorst ik niet eens uit te nodigen en hij kwam binnen: oooooooh wat een prachtige muren!!! Wat een prachtig huis!

Dat maakte mijn moeder een keer mee toen zulke mensen gratis een glijbaan ophaalden en de man vroeg wie er in dat leuke huisje woonde wijzende op het hok.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 20 feb 2014 17:19

mohamed schreef:Dat maakte mijn moeder een keer mee toen zulke mensen gratis een glijbaan ophaalden en de man vroeg wie er in dat leuke huisje woonde wijzende op het hok.

:lol:
Zach91

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 20 feb 2014 19:36

mohamed schreef:Klopt en anders moeten ze maar wat meer betalen, want buitenlanders aantrekken omdat omdat eigen mensen geen aantrekkelijk loon gegeven kan worden is gekkenwerk. Zolang ik in de supermarkt een euro of drie voor een kilo tomaten betaal ga ik er van uit dat daar voldoende geld in omgaat om man en paard van Nederlandse nationaliteit te betalen. Laten we er vanuit gaan dat men een kilo tomaten in vijf minuten plukt. Er zitten 12 x 5 minuten in een uur, dus wordt er 36 euro omgezet (12 x 3 euro per kilo) wat bij een veertig uur durende werkweek neerkomt op 1140 bruto omzet per plukker en 5760 euro bruto per maand. Hoe is het toch mogelijk dat dergelijk werk niet aantrekkelijk gemaakt kan worden voor de eigen bevolking?

Wat een fantastische demonstratie van ergens op reageren zonder er verstand van te hebben.
Wat denk jij dat de tuinder van die 3 euro krijgt die jij in de supermarkt moet betalen ?
Heb je enig idee van de man's investering - een kas kost meer dan 1 miljoen euro voor een hectare.
Rabobank - 7% rente betalen.
Als de tuinder gemiddeld 75 cent per kg krijgt heeft hij een goed jaar.

Ik ben het helemaal met je eens dat iedereen zou moeten werken voor zijn of haar geld.
Sociale dienst Rotterdam had een mooi programma opgezet.
Rotterdamse werklozen gaan werken in het Westland.
800 deelnemers - netjes met de bus naar de tuinder - na 1 week waren er nog 5 over.
De rest was zwak, ziek en misselijk.
Wat moeten de tuinders dan doen ?
Of laten we maar weer een gezonde sector naar de vernieling gaan.
Waarom niet ? De 6000 pelsdieren boeren hebben we ook al in de vernieling geholpen.
Laatst gewijzigd door rotterdam op 21 feb 2014 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 20 feb 2014 19:39

Boerin schreef:Ze hebben liever goedkope slaafjes die je met z'n 5-en in een kamer opeengepropt laat zitten of 10-en.

Ben je echt boerin ? of heb je weinig verstand van tuinbouw ?

Pfieuw
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pfieuw » 21 feb 2014 16:50

mohamed schreef:Dat gaat zomaar niet, maar dat is het probleem van degene die ze heeft opengezet.

Wie hebben volgens jou de grenzen open gezet? Volgens mij zijn dat onze voorouders. Of we het daarmee eens zijn of niet, we zullen ze zelf moeten dicht zetten als we dat willen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 21 feb 2014 17:00

Pfieuw schreef:Wie hebben volgens jou de grenzen open gezet? Volgens mij zijn dat onze voorouders. Of we het daarmee eens zijn of niet, we zullen ze zelf moeten dicht zetten als we dat willen.

Zo lang is dat nog niet:

http://europa.eu/about-eu/eu-history/19 ... dex_nl.htm

Pfieuw
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pfieuw » 21 feb 2014 17:19

Bambi schreef:Zo lang is dat nog niet:

http://europa.eu/about-eu/eu-history/19 ... dex_nl.htm

Het gaat me erom dat wij de grenzen dicht moeten zetten als we vinden dat ze dicht moeten.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 21 feb 2014 19:00

Pfieuw schreef:
Het gaat me erom dat wij de grenzen dicht moeten zetten als we vinden dat ze dicht moeten.

Luchtballon - wij (Nederland) hebben verdragen ondertekend.
Vrij verkeer van goederen en personen.

Wil je dat herroepen ? Niet erg betrouwbaar als Nederland afspraken niet nakomt.

Niemand zal ons in de toekomst vertrouwen als we zo makkelijk terugkomen op gemaakte afspraken.

Sorry Pfieuw maar dit is "Wilders" kletspraat

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 21 feb 2014 21:29

rotterdam schreef:
Ben je echt boerin ? of heb je weinig verstand van tuinbouw ?

Ik heb een potje met tuinkers op de vensterbank staan, dus meer een tuinbouwer.
Heel veel Nederlandse vrachtwagenchauffeurs klaagden dat ze geen baan meer konden krijgen. Ze zijn te duur, die Polen zijn goedkoper, die kunnen ze uitbuiten.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 21 feb 2014 23:39

mohamed schreef:Dat gaat zomaar niet, maar dat is het probleem van degene die ze heeft opengezet.

Pfieuw schreef:Wie hebben volgens jou de grenzen open gezet? Volgens mij zijn dat onze voorouders. Of we het daarmee eens zijn of niet, we zullen ze zelf moeten dicht zetten als we dat willen.

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar de mensen die leefden in 1992 zijn niet mijn voorouders.

Terug naar “Archief”