mohamed schreef:Klopt en anders moeten ze maar wat meer betalen, want buitenlanders aantrekken omdat omdat eigen mensen geen aantrekkelijk loon gegeven kan worden is gekkenwerk. Zolang ik in de supermarkt een euro of drie voor een kilo tomaten betaal ga ik er van uit dat daar voldoende geld in omgaat om man en paard van Nederlandse nationaliteit te betalen. Laten we er vanuit gaan dat men een kilo tomaten in vijf minuten plukt. Er zitten 12 x 5 minuten in een uur, dus wordt er 36 euro omgezet (12 x 3 euro per kilo) wat bij een veertig uur durende werkweek neerkomt op 1140 bruto omzet per plukker en 5760 euro bruto per maand. Hoe is het toch mogelijk dat dergelijk werk niet aantrekkelijk gemaakt kan worden voor de eigen bevolking?
Wat een fantastische demonstratie van ergens op reageren zonder er verstand van te hebben.
Wat denk jij dat de tuinder van die 3 euro krijgt die jij in de supermarkt moet betalen ?
Heb je enig idee van de man's investering - een kas kost meer dan 1 miljoen euro voor een hectare.
Rabobank - 7% rente betalen.
Als de tuinder gemiddeld 75 cent per kg krijgt heeft hij een goed jaar.
Ik ben het helemaal met je eens dat iedereen zou moeten werken voor zijn of haar geld.
Sociale dienst Rotterdam had een mooi programma opgezet.
Rotterdamse werklozen gaan werken in het Westland.
800 deelnemers - netjes met de bus naar de tuinder - na 1 week waren er nog 5 over.
De rest was zwak, ziek en misselijk.
Wat moeten de tuinders dan doen ?
Of laten we maar weer een gezonde sector naar de vernieling gaan.
Waarom niet ? De 6000 pelsdieren boeren hebben we ook al in de vernieling geholpen.