Ergernissen

Forum voor minder serieuze onderwerpen.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Ergernissen

Berichtdoor Boekenlezer » 07 feb 2014 19:11

Boerin schreef:Het moet met een magnetron kunnen, maar daar heb ik het al zo vaak mee verpest, dat doe ik niet meer.

Ik heb geen magnetron. En zo te zien is dat ook geen gemis. :)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Bambi

Berichtdoor Bambi » 07 feb 2014 19:14

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 feb 2014 12:48

Ik ben momenteel aan het leren me niet meer te ergeren aan mensen die me slecht behandelen. Ten eerste gelooft toch niemand het en zowel maakt het ook niet uit, want het gaat erom hoe ik reageer. Die vrouw van Jeugdzorg zei: Ja zo heb je altijd wel een smoes, er is altijd wel iemand die je wat aandoet, waarvan ik in eerste instantie nogal witheet werd, want het mens heeft werkelijk geen idee, maar ja, ik kan naar een psychiater als ik niet oppas, want ik ben dan niet stressbestendig en zij zijn allemaal keurig rustig, hoe vuil ze het ook spelen. Dus ik zei: Mevrouw u heeft helemaal gelijk en dat geloof ik ook echt. En ik ga ook niet meer over mensen spreken morgen als ik naar die psycholoog moet, die doet dit, die doet dat, ze geloven me niet en ik sta behoorlijk zwak, ik zal ze moeten bewijzen dat ik niet niet gek ben en bovendien mag ik geen kwaad spreken. Ik zei: Heer wat mot ik met die vent? Is dat mijn naaste? Dan is het wel heel erg hoor als ik daar de Heer om moet vragen. Dus tsja het antwoord was nogal duidelijk, want dat staat al in Zijn Woord. U wilt me toch niet gaan vertellen dat ik die lief moet hebben? Moest aan die Ian McCormack denken met al die rotzakken die 'm niet wilden helpen en 'm gewoon maar dood lieten gaan, nog te beroerd waren hem naar het ziekenhuis te brengen. Hij vroeg God vergeving voor z'n zonden en toen zei God: Nu moet je hen vergeven. :lol: What? You've got to be kidding me. Ik zie het ook op dat Amerikaanse forum. Iemand wordt uitgemaakt voor lukewarm, hij helemaal beledigd, hij is gewoon een beetje introvert, maar dan wordt ie kwaad en dan denken de meesten: Zie je wel? Als het niet zo was werd je niet kwaad, dus het klopt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 19 feb 2014 12:56

Ik probeer mensen die mij slecht behandelen zoals jij het noemt gewoon niet meer tegen te komen.
Dat is makkelijker als je gepensioneerd bent dan dat je in het volle leven staat dat begrijp ik heel goed.
Het is doorgaans jaloezie heb ik gemerkt, soms gewoon om je uiterlijk of om je materiële zegeningen maar soms gewoon om wie je bent. En wat is nu makkelijker dan die frustraties en jaloerse gedacht zo te poneren dat die ander zich onzeker gaat voelen. Dan kun je immers over zo iemand lopen of gaan dansen. Dat is macht die mensen willen hebben over de ander. Altijd ten koste van zich ander.
Mijn dochter is een prachtig boek aan het lezen over "het kwetsbaar zijn" en ik mag het binnenkort lenen.
Mensen die open zijn en het hart op de tong zijn heel kwetsbaar, maar ook heel sociaal en begaand met de medemens en dat is om jaloers op te zijn, ze maken makkelijk contact, zijn prima gezelschap, je kunt op ze rekenen, geweldig zulke mensen...je stijgt er altijd boven uit op den duur.
En dat is niet belangrijk, maar je stijgt naar Boven want van daaruit moeten we het verwachten en God laat nooit varen wat Zijn Hand in jou en mijn leven begonnen is.
Hij is trouw. En het loon wacht Boven.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 feb 2014 13:44

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 19 feb 2014 14:19

Zo is het. Leg een knoop in je zakdoek om jezelf er aan te herinneren. Bij wijze van spreken.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 feb 2014 14:34

Bambi schreef:Als je je aan iemand ergert, niet tegen die persoon ontploffen, maar tegen God zeggen: "Ik erger me aan die persoon, help me."
Zo leer je ook om je niet gelijk op die persoon af te reageren en zelf niet te ontploffen en het geeft je ook een goede time-out.

En nu zelf je advies ook opvolgen want anders erger ik me daar weer aan en blijven we bezig! :-oo

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 feb 2014 14:38

mohamed schreef:En nu zelf je advies ook opvolgen want anders erger ik me daar weer aan en blijven we bezig! :-oo

Jij moet zelf met je eigen ergernis om gaan, dat is niet mijn verantwoording. :-oo

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 feb 2014 14:43

mohamed schreef:En nu zelf je advies ook opvolgen want anders erger ik me daar weer aan en blijven we bezig! :-oo

Bambi schreef:Jij moet zelf met je eigen ergernis om gaan, dat is niet mijn verantwoording. :-oo

Als jij niet in de praktijk brengt wat je preekt ben je er een oorzaak van. :-oo

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 19 feb 2014 14:46

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 19 feb 2014 14:48

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 03:43, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 feb 2014 14:59

Het schattige zwerfpoesje dat sinds een paar dagen in de tuin komt om eten te halen, het beestje was uitgehongerd, heeft nu een vuilniszak helemaal aan gort getrokken.
Ik had een dichtgebonden vuilniszak even buiten neergezet om in de kliko te gooien, maar de bel ging. Toen ik even later de zak wilde weggooien, lag het hele tuinpad bezaaid met schillen, botjes, troep troep. Ik gebruik in de winter nl de groene container niet.
zucht zucht zucht ](*,)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 19 feb 2014 15:08

schelpje3 schreef:Ik gebruik in de winter nl de groene container niet.
zucht zucht zucht ](*,)
Waarom niet, als ik vragen mag?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 19 feb 2014 15:20

mohamed schreef:Als jij niet in de praktijk brengt wat je preekt ben je er een oorzaak van. :-oo

Bambi schreef:Je moet goed in je achterhoofd houden, dat je een ander niet kan veranderen.
Je kunt alleen jezelf veranderen en dus ook hoe je op een ander reageert.
En daardoor zul je vaak indirect toch ook weer veranderen, hoe een ander op jou reageert. :wink:

Het spreekwoord zegt niet voor niets: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Gewoon dicht bij jezelf en bij God blijven.
Als je je aan iemand ergert, niet tegen die persoon ontploffen, maar tegen God zeggen: "Ik erger me aan die persoon, help me."
Zo leer je ook om je niet gelijk op die persoon af te reageren en zelf niet te ontploffen en het geeft je ook een goede time-out.

En gaan oefenen om je boosheid los te laten.
Het is maar een gevoel.
Als een ander jou boos kan maken, dan geef je ze te veel macht over je gevoel.

Bambi schreef:Wat snap je daar niet van als je dit zegt:

Mohamed schreef:En nu zelf je advies ook opvolgen want anders erger ik me daar weer aan en blijven we bezig! :-oo

Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 feb 2014 15:25

Jvslooten schreef:Waarom niet, als ik vragen mag?

Omdat alles dan vastvriest. 8)
Dat slaat natuurlijk nu nergens op, maar zo eind november spuit ik hem schoon met de hogedrukspuit, laat hem drogen en berg hem op achter in de schuur om hem pas in het voorjaar tevoorschijn te halen.
En je zult zien, zodra ik dat ding ga volgooien, gaat het vriezen. 8-[

Terug naar “Slow Chat”