schelpje3 schreef:Het gaat niet over letterlijk, daar hebben we het al eerder over gehad. De aarde is de voetbank Zijner voeten, is zo'n voorbeeld.
Het zijn woorden die ons duidelijk moeten maken hoe iets is. Dat is soms heel lastig, onmogelijk.
Maar als in de Bijbel staat dat Jona 3 dagen in de walvis zat, moeten we dat zeker wel letterlijk nemen, anders wordt het een leugenleer.
Bij de Heere is niets onmogelijk, dat is het Wonder!
Maar aangezien we nergens in de Bijbel terug kunnen vinden dat de aarde plat is of een sinaasappel, moeten wij dit op grond hiervan afwijzen.
Inmiddels aangetoond met vele foto's uit de ruimte, dan ben je wel heel eigenwijs als je het dan nog niet gelooft.
Dan zeg ik het netjes.

Dat ben ik met je eens, maar je bent niet consequent want dat de aarde een voetbank is voor Zijn voeten is ook letterlijk bedoeld en ook een kwestie van onderwerping.
En ik zei al ik ken mensen die blind zijn en die bewijzen niet nodig hebben om te geloven wat de Bijbel leert want wij wandelen in geloof en niet in aanschouwen.
Ik heb nooit gezegd dat de aarde plat is of een sinaasappel als schijfje, dat was Hetty die dat voorbeeld gaf . Ik heb toen gezegd en zeg het weer dat je de sinaasappel doormidden moet snijden en de halve bollen open houden dan krijgen we een ronde "aarde" En daarom is het Bijbels Wereldbeeld een evengroot wonder als de opstanding uit de dood of Petrus lopend op het water en Jona in de vis. Geloof jij dat omdat er foto's van zijn Schelpje?
En hoezo "we" afwijzen, je moet altijd voor jezelf spreken. En waarom is het Bijbels wereld beeld een leugenleer en de vis bij Jona niet?
HEERE in de SV wil zeggen dat er in de grondtekst niet adonai staat maar Jehovah of Jahweh dat wordt op deze wijze duidelijk gemaakt.
Als er Heere staat, staat er Rabbi of Rabboeni of Adonai, of Jehoshuah.
Dus het wordt zeker niet altijd met hoofdletters geschreven.