Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:De sterren staan dus buiten het centrum en door de kracht die er is in het heelal wordt het zonlicht afgebogen.
Maar ook het licht van de sterren.
De sprake van optisch bedrog had ik al genoemd in de fata morgana. De dingen die wij bol zien zijn in werkelijkheid hol.
Denk aan de fish-eye lens.
Wilsophie schreef:Prachtige zicht op een holte denk ik dan...maar of wij dat werkelijk zo zien weet ik niet. Het lijkt mij gemanipuleerd.
Boerin schreef:Dat is met een fisheye lens.
Wilsophie schreef:Dacht ik al, dit effect komt door de ombuiging van het licht.
Wilsophie schreef:Ik ga er niet op in omdat zij het letterlijke steeds helemaal weg redeneert en ik denk en geloof dat ik meer recht doe aan Gods schepping en aan de Schepper Zelf omdat ik zie dat Hij de eer toekomt om in Zijn schepping of temidden van Zijn schepping te wonen en de zienswijze van de anderen is juist omdat de wetenschap ( en ik heb niets tegen de mensen die er op dit forum anders over denken want die hebben nooit anders geleerd op school) God buiten de schepping plaatst en Hem wegredeneert.
Je kent toch de uitspraak van een astronaut die spottend zei dat Hij God niet was tegengekomen.
Nee dat klopt precies. Maar zo wordt mijn Schepper weggeredeneerd.
En als ik het mis heb dan zal mij dat ooit duidelijk worden gemaakt, maar tot nu toe zie ik geen overtuigende overwegingen vanuit de Bijbel die mij van gedachten doen veranderen en wou jij alle spotternij dan rechtvaardigen Meribel? Is minachting aan mijn persoonlijk adres met allerlei kwalificaties een reden voor andersdenkenden om zo met elkaar om te gaan op een discussieforum?
Onzin. ik heb het gewoon over verschil tussen iets wat je letterlijk opvat en figuurlijk. Ik redeneer letterlijke dingen niet weg. en ik plaats God veeeel minder buiten de schepping dan heel veel anderen op dit forum. Blijkbaar geven mensen eerder Satan de eer dan God de eer van de schepping die wij kunnen voelen, zien, horen en ruiken en zelfs proeven. We genieten van de schepping. Die moet je niet wegredeneren.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten