Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 19:56

De sterren staan dus buiten het centrum en door de kracht die er is in het heelal wordt het zonlicht afgebogen.
Maar ook het licht van de sterren.
De sprake van optisch bedrog had ik al genoemd in de fata morgana. De dingen die wij bol zien zijn in werkelijkheid hol.
Denk aan de fish-eye lens.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 feb 2014 20:05

Wilsophie schreef:De sterren staan dus buiten het centrum en door de kracht die er is in het heelal wordt het zonlicht afgebogen.
Maar ook het licht van de sterren.
De sprake van optisch bedrog had ik al genoemd in de fata morgana. De dingen die wij bol zien zijn in werkelijkheid hol.
Denk aan de fish-eye lens.

Ik zou het bijna gaan geloven, ware het niet dat ik dan naar buiten kijk vanuit m'n flatje en denk: Hé ik zie een horizon en een opkomende en ondergaande zon.
Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 20:11

Prachtige zicht op een holte denk ik dan...maar of wij dat werkelijk zo zien weet ik niet. Het lijkt mij gemanipuleerd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 18 feb 2014 20:13

Wilsophie schreef:Prachtige zicht op een holte denk ik dan...maar of wij dat werkelijk zo zien weet ik niet. Het lijkt mij gemanipuleerd.

Dat is met een fisheye lens.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 18 feb 2014 20:16

Boerin schreef:Dat is met een fisheye lens.

Dan draagt dhr. Klein Hanenveld zeker een bril met fisheye glazen. 8)

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 20:16

Dacht ik al, dit effect komt door de ombuiging van het licht.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 18 feb 2014 21:16

Over een paar dagen komt Willshopie met de mededeling "ha ha ik heb jullie allemaal gefopt" ik meen dit niet echt, het was allemaal een grote grap.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 feb 2014 22:33

Wilsophie schreef:Dacht ik al, dit effect komt door de ombuiging van het licht.

Jaaa, vandaar dat de planeet Mars maar iets kleiner is dan de aarde en er al tien jaar wagens op rond toeren... en door die ombuiging van het licht doen we er ook 3 maanden over om op mars te komen, terwijl dat volgens jullie wereldbeeld wel heel erg dichtbij is. (en piepklein) HAHA.

Zelfs op mars is het perspectief gewoon normaal en is de horizon geen voor de gek houderij. gelukkig maar. Gek hé, dat die spoorlijn gewoon in de verte achter de horizon verdwijnt in plaats omhoog te lopen..

Komt het ooit in je op dat je misschien fout zit?

Afbeelding

Foto van mars.
Ook gif is geschapen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 feb 2014 23:03

@wilsophie,
Waarom ga je nu niet in op de uitleg van hettys over job. En over alle andere symbolische dingen die daar genoemd worden.

En kan je ook maar 1 minuutje je voorstellen dat je het wellicht verkeerd interpreteert. We zijn allemaal maar mensen en maken allemaal weleens fouten in ons redeneren, het is helemaal niet erg om op een bepaald standpunt weer terug te komen, holle aarde of bolle aarde...het is geen zaak van leven of dood, maar we mogen God ook kennen uit zijn prachtige schepping en die doe je teniet op deze manier.
En dat doet me oprecht wat.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 23:17

Ik ga er niet op in omdat zij het letterlijke steeds helemaal weg redeneert en ik denk en geloof dat ik meer recht doe aan Gods schepping en aan de Schepper Zelf omdat ik zie dat Hij de eer toekomt om in Zijn schepping of temidden van Zijn schepping te wonen en de zienswijze van de anderen is juist omdat de wetenschap ( en ik heb niets tegen de mensen die er op dit forum anders over denken want die hebben nooit anders geleerd op school) God buiten de schepping plaatst en Hem wegredeneert. Je kent toch de uitspraak van een astronaut die spottend zei dat Hij God niet was tegengekomen.
Nee dat klopt precies. Maar zo wordt mijn Schepper weggeredeneerd.
En als ik het mis heb dan zal mij dat ooit duidelijk worden gemaakt, maar tot nu toe zie ik geen overtuigende overwegingen vanuit de Bijbel die mij van gedachten doen veranderen en wou jij alle spotternij dan rechtvaardigen Meribel? Is minachting aan mijn persoonlijk adres met allerlei kwalificaties een reden voor andersdenkenden om zo met elkaar om te gaan op een discussieforum? Doet jou dat niets?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 23:22

Ik heb geantwoord op de tekst uit Job over die hagel en die sneeuw en dat toegelicht en dan komt er nooit meer een reactie, dan heb ik het er wel mee gehad.
Ik heb veel uit Job aangehaald en dan wordt er door Bambi gezegd dat ik me achter het boekje Job verschuil?
Denk je dat ik dan nog inga op teksten over Job die daarna geplaatst worden door Hetty.
Doet je dat wat?

Het is toch vreemd dat een christen zegt dat je je verschuilt achter de Bijbel. Het is toch nooit goed.
Ik heb dit topic niet geopend maar wil ook juist mij nergens achter verschuilen. Reken maar dat ze gezocht hebben naar een bron op internet en als ze het niet kunnen vinden gaan ze toch flauwe opmerkingen maken over sommige Bijbelleraren. Ik vind dat ondermaats. Alles wat van NASA wordt aangehaald is van internet geplukt.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 18 feb 2014 23:33

Wilsophie schreef:Ik ga er niet op in omdat zij het letterlijke steeds helemaal weg redeneert en ik denk en geloof dat ik meer recht doe aan Gods schepping en aan de Schepper Zelf omdat ik zie dat Hij de eer toekomt om in Zijn schepping of temidden van Zijn schepping te wonen en de zienswijze van de anderen is juist omdat de wetenschap ( en ik heb niets tegen de mensen die er op dit forum anders over denken want die hebben nooit anders geleerd op school) God buiten de schepping plaatst en Hem wegredeneert.

Onzin. ik heb het gewoon over verschil tussen iets wat je letterlijk opvat en figuurlijk. Ik redeneer letterlijke dingen niet weg. en ik plaats God veeeel minder buiten de schepping dan heel veel anderen op dit forum. Blijkbaar geven mensen eerder Satan de eer dan God de eer van de schepping die wij kunnen voelen, zien, horen en ruiken en zelfs proeven. We genieten van de schepping. Die moet je niet wegredeneren.

Je kent toch de uitspraak van een astronaut die spottend zei dat Hij God niet was tegengekomen.
Nee dat klopt precies. Maar zo wordt mijn Schepper weggeredeneerd.

Nee. Je moet de schepping niet vervormen en belachelijk KLEIN maken. Dat doe jij met de schepping.

En als ik het mis heb dan zal mij dat ooit duidelijk worden gemaakt, maar tot nu toe zie ik geen overtuigende overwegingen vanuit de Bijbel die mij van gedachten doen veranderen en wou jij alle spotternij dan rechtvaardigen Meribel? Is minachting aan mijn persoonlijk adres met allerlei kwalificaties een reden voor andersdenkenden om zo met elkaar om te gaan op een discussieforum?

Jij negeert overtuigende overwegingen. Je wilt er niets mee te maken hebben. En er is geen minachting aan jou persoonlijk adres, dat weet je best. De spotternijen zijn niet voor jou persoonlijk bedoeld maar voor dat gekke wereldbeeld van je. Dat is inderdaad heel gek. Jij ws niet.
anders zou ik je negeren.
Ook gif is geschapen.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 18 feb 2014 23:40

Door gelovigen wordt jouw en onze Schepper absoluut niet weggeredeneerd! Alleen je wereldbeeld.
En de spottende opmerkingen die zijn een gevolg omdat je niet ingaat op de duidelijke argumenten tegen je wereldbeeld. Gods mooie schepping is juist zoveel groter en oneindiger dan dat je je kan voorstellen. Geen enkel mens, ook voor niet gelovigen is de oneindigheid ervan juist zo moeilijk te bevatten. Het feit dat nog steeds niemand de grenzen ervan kent. Het is zo prachtig. De foto van mortlach over die planeten op een rijtje, die serie gaat verder en dan is zelfs onze zon een speldenknopje. Dan kan je je pas een heel klein beetje voorstellen hoe nietig we zijn. Nietiger dan nietig. Ik begrijp ook maar niet waarom je niet de foto's gelooft die je met eigen ogen ziet. Of gewoon de wereld en zijn seizoenen, of zoiets makkelijks als dat je met je tom tom de weg kan vinden, het werkt maar op ene manier. Je halsstarrigheid veroorzaakt gewoon wanhoop bij mensen, en ook frustratie omdat de bijbel die ik lees in totale overeenstemming is met de wereld om me heen en jij impliceert dat het niet zo is.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 23:45

De gelovige mens wordt ook steeds meer gedwongen een keuze te maken wie of wat geloof je.
Men zegt veel dingen in de Bijbel zijn niet te bewijzen dus geen reden om te geloven. Hetzelfde kun je zeggen van de wetenschap.
Tot op de dag van vandaag is er nog nooit een sluitend bewijs geleverd dat de zon stilstaat en de aarde beweegt.
Te beweren dat de zon stilstaat en ondertussen in ons spraakgebruik doen alsof hij beweegt is dan ook nonsens.
Veel dingen moet je aannemen en dan gaat het erom wie wat je persoonlijk als norm of autoriteit aanvaardt.

Met het grootste gemak weet men te vertellen hoe het heelal is opgebouwd, compleet met aantallen en afstanden. Zo beweert men dat de afstand van ons melkwegstelsel naar het dichtsbijzijnde Andromedasterrenstelsel maar liefst 2,5 miljoe x 9,5 biljoen dus bijna 24 triljoen kilometers is dat is 24 met achttien nullen.
Dat stelsel is als alles meezit nog net als een vaag vlekje met het blote oog te zien. Aangezien het menselijk oog niet in staat is om zover van zich af te kijken betekent het dus dat wij vandaag het licht zien dat 2,5 miljoen jaar gelden ergens vandaan op weg is om ons te bereiken en kijken we dus eigenlijk 2,5 miljoen jaar terug in de tijd, is dat ver? Valt nog mee want voor sterrenkundigen begint het pas echt ver te worden als we praten over miljarden lichtjaren.
Sterrenstelsels zijn bij die afstanden op een gegeven moment niet sterk genoeg om nog te kunnen zien, niet met het blote oog noch met de telescopen van tegenwoordig Dan misschien met zogenaamde Quasars die veel meer licht uitstralen dan gewone sterrenstelsels.

Alle berekeningen zijn gebaseerd op beperkte metingen en talloze aannames maar zekerheid is er niet.
Ook dat is een kwestie van geloof en als ik moet kiezen voor geloof dan kies ik het geloof in de Bijbel. Daarin worden geen exacte getallen en afstanden genoemd, maar wel dat er een Schepper is die alles heeft geschapen in plaats van te geloven dat alles is ontstaan door een onbegrijpelijke oerknal.
Jesaja 46 vers 10 o.a. legt een gedetailleerd plan voor wat ten grondslag ligt aan het bestaan van hemelen en aarde, i.p.v. dat alles toevallig een samenloop van omstandigheden zou zijn. En in de Bijbel lees ik over een bewegende zon, een stilstaande aarde en daarin ontdek ik dat er een God is, Die Zich bezighoudt met de mensen en hem Zijn liefde heeft geopenbaard iets dat in de evolutietheorie totaal ontbreekt.

De Bijbel is consistent en consequent en vasthoudend aan een beginsel terwijl de wetenschap per definitie onbetrouwbaar en aan verandering onderhevig is.
Bij mij staat Gods Woord centraal en niet de mens en zijn waarneming.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 18 feb 2014 23:46

Onzin. ik heb het gewoon over verschil tussen iets wat je letterlijk opvat en figuurlijk. Ik redeneer letterlijke dingen niet weg. en ik plaats God veeeel minder buiten de schepping dan heel veel anderen op dit forum. Blijkbaar geven mensen eerder Satan de eer dan God de eer van de schepping die wij kunnen voelen, zien, horen en ruiken en zelfs proeven. We genieten van de schepping. Die moet je niet wegredeneren.

Dat is juist.

Terug naar “[Religie] - Open forum”