Wilsophie schreef:Laat ieder zijn eigen mening hebben? ....Laat ieder zijn eigen mening aan de ander opdringen opdat zij een rustig leven leiden....![]()
Wat bedoel je hiermee?
Moderator: Moderafo's
Wilsophie schreef:Laat ieder zijn eigen mening hebben? ....Laat ieder zijn eigen mening aan de ander opdringen opdat zij een rustig leven leiden....![]()
elbert schreef:Zeker ook omdat de koning nu bijna een jaar staatshoofd is en het een goede zaak is om eens te vergelijken met hoe zijn moeder het deed.
Pfieuw schreef:Wat bedoel je hiermee?
Wilsophie schreef:Dat de mens altijd rekent vanuit zijn eigen vergelijk, dus eigen norm en die centraal stelt. Zie de post hierboven, want de gelijkenis is subjectief.
we hanteren in principe dezelfde logica.
Nou, dan moet Marnix zelf maar zeggen wat ie precies bedoelt.Pfieuw schreef:Natuurlijk is dat de vergelijking van Marnix. Waar het mij om gaat is dat die vergelijking dus nogal mank gaat op wat punten. Als we zo simpel gaan vergelijken dan kan ik me vergelijkingen voorstellen waarbij de bijkomende dingen ineens wel een probleem worden.
Nou, dat zeg ik toch.Pfieuw schreef:Dat is de mening van Rutte niet. De mening van Rutte is, dat je, als je die mening hebt en die ventileert, dat je dan een zeurpiet bent. Het woord zeurpiet heeft een bepaalde lading en dat weet Rutte ook.
Pfieuw schreef:Ik verbaas me trouwens dat het voorbeeld dat Marnix aanhaalt, Michal en David, zo weinig kritiek krijgt. Alsof de OS hetzelfde is als de ark Gods. Alsof het Israël van toen hetzelfde als is als het Nederland van nu.
Natuurlijk is dat de vergelijking van Marnix. Waar het mij om gaat is dat die vergelijking dus nogal mank gaat op wat punten. Als we zo simpel gaan vergelijken dan kan ik me vergelijkingen voorstellen waarbij de bijkomende dingen ineens wel een probleem worden.
Wilsophie schreef:Ik heb ook geen behoefte om iemand af te rekenen.
Wilsophie schreef:Dan heb ik iets gemist want dat is echt niet waar.
naamloos schreef:Nou, dat zeg ik toch.
Hij vind die bepaalde mening gewoon gezeur, en als je die ventileert maak je bekent dat je een zeurpiet bent volgens hem![]()
![]()
en ook volgens mij
Marnix schreef:Volgens mij heb je mijn nuance in dat gedeelte helemaal gemist.
Nou had dat enthousiasme een andere, betere reden....
Mijn punt was dat enthousiasme niet onwaardig is, ook al wordt dat wel zo gezien. En bij dat punt lijkt me de vergelijking (met de nuance dat het een andere, betere reden was waarom David enthousiast was) wel kloppen. Enthousiasme is niet per definitie onwaardig gedrag. Ook niet als het enthousiasme is bij een minder belangrijk iets zoals schaatsen)
Jess schreef:weet je wat ik altijd denk als ik zulke dingen lees dat het koninklijk echtpaar ergens is: wat zijn hun kinderen vaak zonder hun ouders en dat vind ik echt niet goed voor kinderen. Nanny's of wat ze ook maar voor een batterij aan goede, gediplomeerde, liefdevolle verzorgers hebben, kunnen en moeten toch nooit de band tussen ouders en hun kind vervangen. Straks begrijpt de verzorger het kind nog beter als papa en mama
Joh, je hebt helemaal gelijkPfieuw schreef:Dat is jouw gevolgtrekking, maar Rutte zegt niets anders dan dat hij de mensen met die mening zeurpieten vindt.
Grrr, smerig zegPfieuw schreef:Prima dat jij het ook vindt, maar het is hetzelfde als iemand die een hondenbezitter is en zijn hond keurig netjes uitlaat een viespeuk noemen omdat je vindt dat hij de druk drol op had moeten ruimen.
Waar moet dat heen met Nederland. Een koning die juicht bij een overwinning.Pfieuw schreef: Het noemen van het woord geeft al een bepaalde lading aan de persoon. Mijn punt is dat het weinig toevoegt als bewindspersoon om dat te zeggen. Sterker nog, je geeft al een wending aan een discussie/debat dat nog niet eens begonnen is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten