Christelijke hippies

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 12 mar 2004 15:06

Ieder mens denkt in hokjes..

Hoe kun je anders leven??

Ik bedoel hiermee niet het hokjesdenken dat jullie bedoelen hoor. Want dat is meer kortzichtigheid.
Maar mensen willen mensen en dingen kunnen plaatsen en daarom deel je ze ergens in (in een hokje). Dat doet ieder mens!!

Of ik me in hippie herken?? Soms wel, maar ik voel me meer mezelf met mijn eigen stijl.

Byebye,
mystery
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mar 2004 15:09

Leg mij jouw standpunt over hokjes eens uit?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 15:11

Ik denk overigens dat ik, als ik 35 jaar geleden geleefd had wel hippie geworden zou zijn. Niet om hun politieke ideologieen (want die deel ik niet echt, maar ja boeie, wie maalt er nou om politieke ideeen?) maar om de vrijheid-blijheid romantiek en het lekker afzetten tegen alles wat suf is.

(Tzal best kortzichtig zijn allemaal, maar wel heel leuk)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 16:10

Aragorn schreef:Ik denk overigens dat ik, als ik 35 jaar geleden geleefd had wel hippie geworden zou zijn. Niet om hun politieke ideologieen (want die deel ik niet echt, maar ja boeie, wie maalt er nou om politieke ideeen?) maar om de vrijheid-blijheid romantiek en het lekker afzetten tegen alles wat suf is.

Vroeger waren de echte hippys geen hippy om zich af te zetten (dat waren de meelopers) maar de echte hippys, waren dat omdat ze bepaalde idealen hadden. Ze wilden liefde en gelijkheid en dat je alles met elkaar deelde. De personen die hippy waren om zich tegen de maatschappij af te zetten, zijn nu geen hippys meer, die zijn hun idealen vergeten....................

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 mar 2004 16:14

hum ... echte hippies die hun idealen vergeten... stug ... neem die John Lennon (ja die Bietel), die ging toch een week in zijn bedliggen maffen naar zijn trouwen....

Hippies : Slippertjes, Bagwan-ketttingen, Unlimited Seks, alles van iedereen, alles delen, iedereen exact het zelfde, homo boeie... wat maakt het allemaal uit ... laat ons eten en drinken want morgen sterven wij instelling... trekt met niet echt... geef mij maar de punkbeweging van toen woeeeh!!!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 16:21

Nee die Punk is lekker. Ook alleen maar overal tegenaan schoppen om tegen te zijn. Alhoewel.. misschien ook wel weer leuk ja. Dat zal vast wel een bepaald saamhorigheidsgevoel geven en het idee dat jij veel unieker stoerder en nadenkender bent dan die hele westerse materialistische consumptiemaatschappij... :D

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 16:24

Raido schreef:hum ... echte hippies die hun idealen vergeten... stug ... neem die John Lennon (ja die Bietel), die ging toch een week in zijn bedliggen maffen naar zijn trouwen....

Hippies : Slippertjes, Bagwan-ketttingen, Unlimited Seks, alles van iedereen, alles delen, iedereen exact het zelfde, homo boeie... wat maakt het allemaal uit ... laat ons eten en drinken want morgen sterven wij instelling... trekt met niet echt... geef mij maar de punkbeweging van toen woeeeh!!!

Nee hoor, helemaal geen slippertjes, heb ik nooit gedaan, en Bagwans zijn geen hippys.
Punk vind ik ook leuk, mijn middelste zoon is punker.
Een echte Johnny Rottenfan!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 mar 2004 16:24

inderdaad
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 16:28

Overigens, de punkbeweging van toen..?

Volgens mij kwam die pas in de jaren '80 op, als reactie tegen de leeghoofdige disco's. Johnny Rotten heeft het d8 ik in gang gezet, en de Sex Pistols zijn uit de jaren '80.. (correct me if I'm wrong..)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 16:39

Klopt!!!!!!!!!!!!!!!
Ik was toen al moeder, maar had toen groene lokken in mijn haar, en dat was toen heel speciaal!
Maar ik was wel een jong moedertje :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 16:46

Haha! Hoe jong dan? Kon je de babykrul van je zoontje ook groen maken.. :lol:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 mar 2004 17:10

Aragorn schreef:Haha! Hoe jong dan? Kon je de babykrul van je zoontje ook groen maken.. :lol:

19, en mijn zonen liet ik altijd met lang haar lopen, nou, niet zo erg lang, maar zeg maar van achteren ongeveer 5 cm in de nek. Dat haten ze, dus later, wilden ze het kort of kaal. Maar ik liet niet mijn kleine kinderen er punk bijlopen, want dat vond ik zielig. Maar wel met leren jasjes en in spijkerpakjes en zo. Maar wij zijn een artiestenfamilie, dus ze zijn opgegroeid dat ze papa en mama op het podium zagen staan, en ze gingen ook 'smiddags mee naar concerten, van alles en nog wat, van punk, tot reggae tot blues, pop etc. zo zijn ze opgevoed, met muziek.
Omdat de papa altijd zanger/gitarist van bands was (en nog is) en de mama zangeres (ben ik ook nog) :D

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 mar 2004 10:55

En hallo voor de interessante reacties.

Alleen Kurtyo, je hebt me al eerder jouw mening over 'in hokjes stopperij' verteld en die weet ik dus. En nu weer, gezien je gefrustererd reactie :roll: :wink:
DAt wilde ik ook niet doen. natuurlij kbenm je altijd jezelf, tenminste, daar moet je naar streven. En natuurlijk maakt een mengsel van alles wat je interesseerd jouw tot wie je zelf ben.

Of je het nu leuk vind, of niet. Het is nu bekend dat er het fenomeen 'culturen en subculturen' is, en dat je een groep mensen kan aanduiden met een naam, zodat men begrijpt wat je bedoel.Dat is handig.
Maar ik wilde even een bestaande cultuur aanduiden met de term 'christen hippies' En of die term nu bewezen of klopt, dat maakt me niet zo uit. Maar dat men begrijpt wie ik zo ongeveer bedoel.
En natuurlijk smijt ik dan een hoop mensen op een hoop, want binnen die subcultuur zijn mensen weer helemaal zichzelf, met hun eigen ideeen, , voorkeuren, levensvisie, smaak ect. Maar voelen ze zich sterk aangetrokken tot 1 gemeenschappelijke lifestyle.

En daarom vroeg ik of iemand toevallig meer over die cultuur weet. Oftie eigenlijk wel bestaat. Ik denk dat Mariamagdalena wel aardig weet van heeft. Howel het niet perse het geval is dat het overgebleven hippies uit de 70'jaren zijn. Maar gewoon jongeren van nu die net als de hippies toen, bewust en duidelijk een tegenbeweging maken, vanuit hun christelijk geloof, naar de bestaande massacultuur.
Misschien zitten er rockers, skaters, alto's, en Kutyo's tussen, dat kan.

En als je het irriteerd als ik gemakshalve naamsaanduidingen geef, om de gesprekstof wat te vergemakkelijken, heb je alle vrijheid dit topic verlaten en zal ik je niet met een dubbelloopsjachtgeweer op je achterhoofd dwingen toch mee te doen. 8)
Laatst gewijzigd door meschianza op 13 mar 2004 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 13 mar 2004 12:10

Je hebt volgens mij ook een hok met mensen die heel gefrustreerd vooral zich zelf willen blijven. Altijd overal te pas en te onpas schreeuwen dat ze zichzelf zijn. Degene die echt zich zelf is zal denk ik nooit zeggen dat hij zichzelf is (waar is het voor nodig te zeggen dat je jezelf bent als je toch jezelf bent?).
En zo erg is het niet als je ergens bij wilt horen hoor, dat is puur menselijk.

En wat Kurtyo betreft: of je bent verandert, of je wilt nog altijd keihard bij bepaalde groepen/ personen horen....
:shock:
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 mar 2004 12:25

Snorbaarder schreef:Je hebt volgens mij ook een hok met mensen die heel gefrustreerd vooral zich zelf willen blijven. Altijd overal te pas en te onpas schreeuwen dat ze zichzelf zijn. Degene die echt zich zelf is zal denk ik nooit zeggen dat hij zichzelf is (waar is het voor nodig te zeggen dat je jezelf bent als je toch jezelf bent?).
En zo erg is het niet als je ergens bij wilt horen hoor, dat is puur menselijk.

En wat Kurtyo betreft: of je bent verandert, of je wilt nog altijd keihard bij bepaalde groepen/ personen horen....
:shock:

Kunnen we please, please on-topic blijven? :? Kurt is gewoon een lieverd, hij veranderde alleen mijn intenties ietwat, dat wilde ik rechtzetten.... Ik vind het niet leuk als iemand persoonlijk 'aangevallen' word, bij naam enzo.

Anders schakel ik henie in :x 8)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”