Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Speedy
Majoor
Majoor

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Speedy » 17 feb 2014 13:12

Tante Pollewop schreef:Jij gooit ondertussen met beschuldigingen naar JeeWee? :roll:

Ik stel vragen.

En inmiddels heb ik iemand gesproken die al aardig in de knoop lag t.a.v. zaken die in het verleden gebeurd zijn en door dit gebeuren ook weer een tik heeft gekregen.

En dan heb ik geen enkel respect voor de opstelling van JeeWee die denkt zijn gelijk te moeten halen om over de rug van anderen zijn punt te scoren.

T.a.v. het verleden stonden hier postings die JeeWee IRL raakten en toen was meneer boos, maar om zelf weer zaken over anderen te publiceren dat kan blijkbaar wel.

PS respect voor anderen die hier wel normaal over kunnen discussieren en niet over een persoon gaan hebben.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 feb 2014 13:24

Twee meiden uit Utrecht hebben een klacht ingediend bij Albert Heijn. Het lesbische stel gaf elkaar op Valentijnsdag een zoen in de winkel aan de Amsterdamsestraatweg. Een bewaker sprak hen aan op hun gedrag, ze deden aanstootgevend. Dat meldt RTV Utrecht.
De medewerker zei dat andere mensen in de winkel er last van zouden kunnen hebben. De dames, die die dag precies een maand samen waren, deden ze niets bijzonders. Naar eigen zeggen ging het om een gewone kus.
Ook een teamleidster van AH bemoeide zich met het gesprek. Zij zou gezegd hebben dat er onder de klanten groepen mensen zijn die zich aan de kus van het stel kunnen storen.
De meisjes verlieten daarop beledigd de winkel. Ze willen dat het supermarktbedrijf excuses aanbiedt. Albert Heijn kon RTV Utrecht ondanks een verzoek tot nu toe nog geen reactie geven.

bron: welingelichte kringen

Niet bepaald in de bijbelbelt dus. :-k

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2014 13:25

Ik las op Nos.nl al een heel andere reactie van AH dan deze 'welingelichte' :wink: bron.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 feb 2014 13:29

Dat is daarna geplaatst, deze is van 3 uurtjes geleden. Bedrijfsleider moest toen nog even nadenken zeker. :wink:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2014 14:09

Vandaar.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 feb 2014 14:12

schelpje3 schreef:Niet bepaald in de bijbelbelt dus. :-k

:)

Het heeft mijn inziens weinig met homoseksualiteit te maken. Als ik mijn vrouw loop af te kluiven in de supermarkt dan verwacht ik eigenlijk ook wel dat personeel mij vriendelijk verzoekt om dat elders te doen. Het heeft meer met goede zeden te maken.

visje36

Berichtdoor visje36 » 17 feb 2014 14:35

Inderdaad heeft met regels te maken van openbare ruimte. Denk dat geen enkele winkel jubelt van blijdschap als er een zoenend hetero, of homo stel in de winkel is.

Zelfde telt voor wat ik ooit zag , een stel wat het zittend deed in de trein, ze dachten alleen te zijn.
Lekker fris NOT. doe dat thuis. :?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2014 15:08

http://www.politicususa.com/2014/02/14/ ... n-law.html

In Kansas is er toch bijna een wet aangenomen waar je broek van zou afzakken. Het zou ambtenaren het recht geven diensten te weigeren aan mensen uit naam van geloofsvrijheid. In de praktijk komt dat dus neer op het weigeren van homo's, maar de tekst was zo breed dat er tal van situaties ineens legaal zouden worden.

En denk hierbij ook aan het feit dat politieagenten ook ambtenaar zijn. Die hadden dan ineens mogen weigeren mensen in nood te helpen als die mensen toevallig homo/moslim/atheist zouden zijn.

Gelukkig waren en mensen van de landelijke republikeinse partij die inzagen dat het republikeinse imago deze wet niet gauw te boven zou komen, dus is ze op het laatste moment in de Senaat van Kansas (waar de republikeinen een grote meerderheid hebben) alsnog weggestemd...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 feb 2014 15:35

Net het stukje op GS gelezen over Quist. En de redactie legt uiteraard het linkje naar de vraag die pasgeleden nogal wat ophef veroorzaakte hier. Volgens sommigen mag de vrouw van Quist dus niet scheiden, zelfs niet na deze veroordeling.

Staaltje toeval of vooruitziende blik?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2014 15:37

Het zat eraan te komen...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 feb 2014 16:02

Het is een beetje kort door de bocht om de onderdrukte homogevoelens van Q als oorzaak aan te wijzen. Er zijn zat heterovaders die ook niet van hun kind af kunnen blijven.
En m.i. heeft mevrouw wel een grond om te scheiden. Als zij dat zelf wil!!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2014 16:12

schelpje3 schreef:Het is een beetje kort door de bocht om de onderdrukte homogevoelens van Q als oorzaak aan te wijzen.

GS is sowieso kort door de bocht.
Maar het is wel een logische aanname, en Q. voert het zelf ook aan als reden. Waarom zou je het dan nog anders willen of kunnen zien?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 feb 2014 16:19

In dit geval, helaas. Maar het hoeft dus niet, dat wilde ik er mee zeggen.
En dat GS op dit nieuws duikt is geheel te verwachten.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 feb 2014 16:42

schelpje3 schreef:In dit geval, helaas. Maar het hoeft dus niet, dat wilde ik er mee zeggen.

Vaak zullen dit soort gevallen niet bekend zijn of niet gelinkt worden aan homoseksualiteit. Maar, ook al is het psychologie van de koude grond, je kunt toch wel in algemeenheid stellen dat het onderdrukken en tegengaan van je gevoelens geen goed doet.
Schelpje3 schreef:En dat GS op dit nieuws duikt is geheel te verwachten.

Inderdaad. En ergens ook terecht, nadat Q. zich zo uitgebreid heeft uitgelaten over zijn standpunten t.a.v. homoseksualiteit.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 feb 2014 16:53

Maar ik meen te begrijpen dat homofiele gevoelens zich in normale gevallen, niet op een kind richten toch?
Al dan niet van het eigen geslacht?
Dit heet pedofilie.
En of je nu wel of niet je gevoelens moet ontkennen of indrukken, je dient ten allen tijde van een kind af te blijven!
En als je als vent op een leuke andere kerel valt, is het toch heel wat anders dan een weerloos jochie?
M.i. is dat niet met elkaar te vergelijken en valt dat onder het hoofdstuk: zondige lusten.

Terug naar “Archief”