xsidd schreef:@Boerin
Het vervelende is dat valse profeten zich hebben aangepast. 99,9 procent waarheid, en een beetje leugen.
Zo is wat ik herken.
Zo heb je in Amerika een man die zichzelf Tod Bently noemt, en wonderen doet. Alles in naam van de heer, alleen als hij verteld dat Gods Geest hem beviel iemand in zijn gezicht te schoppen, geloofde ik hem niet meer.
Nog zo iemand.
Benny Hinn, strontrijk. En doet ook veel wonderen. Alleen Jezus zei toe Hij Zijn dicipelen weg zond, om mensen te genezen en demonen uit te drijven, ik geef het u, geef het ook voor niets weg.
Nee dwaalleraars, hebben zich aangepast, en aan de leer kan je het soms niet meer horen.
Hoe zie jij deze zaken?
Met vriendelijke groet.
Ze zullen u als koopwaar behandelen staat er wel, dus al die prosperity preachers kunnen nooit een volledig zuivere leer hebben. Ik heb er laatst een heel goed boek over gelezen van iemand die zei: Een beweging van God begint heel zuiver en dan komt de duivel en komt er allemaal vermenging. In vroegere opwekkingen had je dan een leider die dingen testte, maar tegenwoordig in de charismatische kerk is het: don't touch the anointed, pas op te zeggen dat iets van de duivel is, want dat deden de Farizeeën ook, dus geen mens in de charismatische kerk durft wat te testen, al is het voor mensen uit andere kerken en atheïsten overduidelijk dat iets onzin is, want die gebruiken hun gezond verstand. Nou moet je daar ook weer mee oppassen, niet de hele charismatische kerk en alle leiders zijn van de duivel en dwaalleraars, maar wat ik wel zie is dat al die leiders iedereen en alles maar best vinden en niks testen. Er is enorm veel vermenging. Je hebt nu de New Apostolic Reformation met o.a. Rick Joyner, die geeft gewoon toe dat ie al die tijd een Knight of Malta is geweest en hij heeft Todd Bentley begeleid nadat ie eerst getrouwd is met z'n overspelige relatie. Tijdens die opwekking in 2008 zat ie met die vrouw en ging z'n huwelijk naar de knoppen, maar de anointing leed er niet onder. Kan nooit, het is geloof door liefde werkende. Mijn broer was er nogal dol op om naar 'm te kijken op tv, dus voor hem heb ik 't toen uitgezocht, in 2008 ik ook trouwens hoor, geweldig vond ik het.
Maar die zegt dus zelf dat hij een engel ontmoette, dezelfde begeleidingsengel als William Branham die valse leer had en zei dat Eva seks had met de slang en dat was gewoon occult, nou die heeft Bentley nu ook en bij de ontmoeting trad ie uit zijn lichaam, lekker fris.
De NAR zit nu trouwens in Oeganda waar die homo's vervolgd en vermoord worden, wat door hun gepreek komt. Ze zijn van dominionism, wij gaan Gods Koninkrijk wel even vestigen op aarde. Iemand vroeg laatst over Bill Johnson, die is ook weer vriendjes met die 2 en sinds Joyner in zijn kerk was geweest hadden ze ineens engelenveren, wat overigens vogelveren bleken nadat ze getest waren, gold dust, een gloriewolk was er, staat op youtube, allemaal mensen met telefoontjes de gloriewolk filmen (een baal glittertjes in de lucht). Een man zei: Bij die Glorie met Mozes en het volk en de berg dorsten ze niet te naderen, anders vielen ze dood neer, maar hier kun je vrolijk een gloriewolk filmen en in de Bijbel moesten de engelen altijd zeggen: Vrees niet, tegenwoordig kun je er gezellig dagelijks mee babbelen.
Ik zit ook op een charismatisch forum en iemand heeft nu een topic geopend: Is de charismatische kerk de deur voor misleiding? Want in andere kerken zag ie het lang niet zo.
Ik ben een keer in Aalsmeer geweest trouwens bij een dienst, weet niet hoe die man heette, maar die hoorde er ook bij, z'n zoontje sloeg op een rots en er kwam water uit en hij ging bidden tegen rimpels en je kon terug in de tijd, echt niet lekker fris, ik wist niet hoe snel ik weg moest en die lui op dat forum zeiden ook dat hij niet goed was.
En chrislam heb je nu ook trouwens.