Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jvslooten

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Jvslooten » 16 feb 2014 13:34

ineke-kitty schreef:Lukas 4: 6 : " en de duivel zeide tot Hem: Ik zal u al deze MACHT, en de heerlijkheid derzelver [ koninkrijken] geven; want zij is mij overgegeven, en ik geef ze, wien ik ook wil".

De wereld ligt DUS in de macht van de duivel, en daarmee DUS eveneens de goddeloze mensheid.
Sinds wanneer geloof jij de vader der leugen op z'n woord? Er zijn in de geschiedenis meer vrouwen geweest die dat deden, en we kennen allemaal daar de gevolgen van.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 feb 2014 13:34

Boerin schreef:Nee, niks 'ik ben beter', dat is nou gewoon geloof, of het klopt laten we even buiten beschouwing. Als het er echt letterlijk had gestaan dat Jezus had gezegd dat de aarde hol is en de duivel de lichtstralen ombuigt had ik het ook geloofd,

Geloof begint dus waar kritisch denkvermogen eindigt...

Dit is een extreem voorbeeld, maar de meeste gelovigen geloven in iets wat je niet kunt zien en zetten gezond verstand of wetenschap op de tweede plaats. Al komt er onomstotelijk bewijs dat de aarde al miljarden jaren oud is, dan zit de duivel achter de wetenschap, want Gods Woord is waar.

De totale arrogantie van de eigen interpretatie dus. En zo wordt geloven één grote complottheorie...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 feb 2014 13:38

Wilsophie schreef:
Ik geloof nog steeds dat oprechte zoekers Hem zullen vinden en Zijn Wijsheid.

Nou, als dit 'wijsheid' moet voorstellen, dan weet je direct waarom er zo veel spotters zijn.

En in heel dit topic heb ik niet één keer een tekstgedeelte gezien waarin het wetenschappelijke wereldbeeld wordt uitgelegd of toegelicht of onderbouwd.

Nee, natuurlijk niet. Omdat JIJ al bij voorbaat hebt besloten geen enkele tekst te accepteren.

Vijandschap en sneren zijn nooit bedoeld om vanuit de Schrift iets door te geven.
En zolang ik dat nog signaleer bereikt niets mijn hart zelfs niet mijn verstand. Maar dat zal wel in vele ogen te beperkt zijn.

Eerder schizofreen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 feb 2014 14:13

v. slooten

je moet niet zo uit je nek kletsen.

Christus Jezus heeft uiteraard de macht van satan overwonnen, door Zijn opstanding uit de dood, wat nog niet betekent dat Hij Zijn Koninkrijk op aarde reeds opgericht heeft.
De duivel wordt niet voor niets de wereldbeheerser dezer eeuw [aion] genoemd.

Echter uitsluitend degenen die wedergeboren zijn, zijn UIT die macht van de duivel verlost.
De wereld, en daarmee de goddeloze mens is nog steeds in de macht van de duivel.
Dat kan je wegredeneren, maar het is gewoon een Bijbels FEIT.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 16 feb 2014 14:30

ineke-kitty schreef:hettys: "blijkbaar heeft hij daarmee nog geen macht over de wereld"

Lukas 4: 6 : " en de duivel zeide tot Hem: Ik zal u al deze MACHT, en de heerlijkheid derzelver [ koninkrijken] geven; want zij is mij overgegeven, en ik geef ze, wien ik ook wil".

De wereld ligt DUS in de macht van de duivel, en daarmee DUS eveneens de goddeloze mensheid.

En jij gelooft Satan eerder dan Jezus??

Matt 28
8 En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

Marc 5.
7 en met luide stem schreeuwde hij: Wat heb ik met U te maken, Jezus, Zoon van God de Allerhoogste? Ik bezweer U bij God dat U mij niet pijnigt!
8 (Want Hij had tegen hem gezegd: Onreine geest, ga uit van deze man!)
9 En Hij vroeg hem: Wat is uw naam? En hij antwoordde: Mijn naam is Legio, want wij zijn met velen.
10 En hij smeekte Hem dringend dat Hij hen niet het land uit zou sturen.
11 Nu was daar bij de bergen een grote kudde varkens aan het grazen.
12 En alle demonen smeekten Hem: Stuur ons naar die varkens, opdat wij daarin mogen gaan.

Wie heeft daar nu meer macht?
Ook gif is geschapen.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 16 feb 2014 14:39

Wat een werkelijk hilarische discussie alweer... ik heb zonet even de laatste 8 of 9 pagina's doorgelezen, en me kostelijk geamuseerd. =D>

De eenvoudige maar oh-zo-nuttige internetwijsheid "do not feed the trolls" wordt hier vrijwel door niemand toegepast... wat Wilsophie en ineke-kitty ook voor hersendode nonsens op dit forum neerpleuren, er zijn er altijd wel een paar die er oprecht en met bijbelse en/of wetenschappelijke argumenten proberen op in te gaan, wat uiteraard precies is wat de dames willen... want dat geeft ze de kans die argumenten omver te kegelen met nog méér baarlijke nonsens, en daarmee hun welmenende discussiepartners nog hoger de gordijnen in te jagen.

En nochtans is het zo makkelijk hun trucjes te doorzien, al was het maar door het gewoon eens zélf te proberen: poneer een compleet absurde stelling, gooi er wat fictieve symboliek en interpretatie tegenaan (sla hiervoor de bijbel open en gebruik hier en daar een paar woorden die in je kraam passen), en laat je vooral niet hinderen door de werkelijkheid en de wereld om je heen. Makkelijk zat... kijk maar:

Stelling: "Satan woont wel degelijk op aarde, en wel in de Kalverstraat in Amsterdam, boven een schoenwinkel."
Bewijs: (voeg een paragraaf of twee vaag gewauwel in, waarbij je wijst op het gouden kalf uit de bijbel, opmerkt dat de naam van de kalverstraat dus niet toevallig is, laat vallen dat de 'getalwaarde' van de Kalverstraat precies 666 is als je bij de berekening abstractie maakt van het bestaan van de zon, concludeer terloops dat de zon dus niet kàn bestaan en wellicht gewoon een enorme schijnwerper is die Satan vanuit zijn flatje in de Kalverstraat bedient, enzovoort...)
Verdediging in geval van tegenargumenten: "Mijn wereldbeeld is bijbels, jullie hebben geen argumenten, en alle argumenten die jullie zouden denken te hebben zijn ingefluisterd door Satan vanuit de Kalverstraat."
Ziezo, een zelfverzonnen onomstotelijk en bijbels wereldbeeld, bij elkaar geknutseld in minder dan drie minuten. :wink:

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 16 feb 2014 14:54

ineke-kitty schreef:v. slooten

je moet niet zo uit je nek kletsen.

Christus Jezus heeft uiteraard de macht van satan overwonnen, door Zijn opstanding uit de dood, wat nog niet betekent dat Hij Zijn Koninkrijk op aarde reeds opgericht heeft.
De duivel wordt niet voor niets de wereldbeheerser dezer eeuw [aion] genoemd.

Echter uitsluitend degenen die wedergeboren zijn, zijn UIT die macht van de duivel verlost.
De wereld, en daarmee de goddeloze mens is nog steeds in de macht van de duivel.
Dat kan je wegredeneren, maar het is gewoon een Bijbels FEIT.

En bedankt. Aan je reacties hier te lezen ben je meer in de macht van de duivel dan menig 'goddeloze', triest maar waar. Je zult het zelf vast niet met mij eens zijn, maar de satan heeft meer genoegen in dat holle gefantaseer over alternatieve wereldbeelden dan in de gruweldaden van de ergste goddelozen.

Lieve Ineke, wordt het niet eens tijd dat je zèlf gaat onderzoeken of deze dingen alzo waren? Je zal versteld staan, hoeveel de bijbel nou ècht over de aarde zegt, en nog veel meer over de drie hemelen. Stop toch met discutabele bijbelleraars achterna te hobbelen, ondertussen met vuur en zwaard hun 'wijsheden' te verspreiden als ware het rechtstreeks uit de hemel medegedeeld. Ze zitten fout Ineke, echt. Het enige wat ze doen is God voorspiegelen als een misleider van de beginne af, Die mensen een bolle aarde zou laten zien terwijl deze in werkelijkheid hol is. Ineke, dat is niet zo. God is geen leugenaar en in Hem is geen onrecht. Hij houd ons geen lapje voor door stiekem het licht te verbuigen of iets dergelijks! Ken je mat. 24:24? Over de valse profeten, die zo mogelijk zelfs de uitverkorenen zouden misleiden? Hoed je voor hen, voordat het te laat is. Ik weet wat beters: wend je tot Jezus en wordt behouden. Bid maar tot Hem met de woorden van de psalmdichter:

O God, Ú weet van mijn dwaasheid,
mijn schulden zijn voor U niet verborgen.
Laat door mij niet beschaamd worden
wie U verwachten, Heere, HEERE van de legermachten;
laat door mij niet te schande worden
wie U zoeken, o God van Israël.

Hij zal je vertrouwen niet beschamen, echt niet. Bid maar mee met psalm 25: Leid mij in uw waarheid en leer mij, want U bent de God van mijn heil. Het is nooit te laat voor bekering Ineke.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 feb 2014 14:55

Wim2600

En in al die 3 min. heb je geen enkel Bijbels argument laten zien wat het Bijbels wereldbeeld zou weerleggen, alleen baarlijke nonsens die wal noch kant raken.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 16 feb 2014 14:57

v. slooten

Je hebt je roeping gemist, je moet maar dominee worden.

En als jij beweert dat ik de vader der leugen op z'n woord zou geloven, zeg ik inderdaad dat je uit je nek kletst, en niet weer waar je het over hebt.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 16 feb 2014 15:34

ineke-kitty schreef:Wim2600

En in al die 3 min. heb je geen enkel Bijbels argument laten zien wat het Bijbels wereldbeeld zou weerleggen, alleen baarlijke nonsens die wal noch kant raken.

Vervelend hè, als anderen dat plots ook gaan doen? Tja, dan had je er maar een patent op moeten nemen :lol:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 16 feb 2014 15:40

ineke-kitty schreef:rotterdam: " De Schriftplaatsen die u citeert zijn op verschillende wijzen te interpreteren".

Wel, ga je gang zou ik zeggen.

Ik denk er niet aan - daar is de Bijbel niet voor.

U verkoopt complete onzin, u denkt toch niet dat ik de Bijbel ga misbruiken aan dit soort nonsens.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 16 feb 2014 15:46

ineke-kitty schreef:
En als jij beweert dat ik de vader der leugen op z'n woord zou geloven, zeg ik inderdaad dat je uit je nek kletst, en niet weer waar je het over hebt.

Ineke-kitty schreef:Lukas 4: 6 : " en de duivel zeide tot Hem: Ik zal u al deze MACHT, en de heerlijkheid derzelver [ koninkrijken] geven; want zij is mij overgegeven, en ik geef ze, wien ik ook wil".

Daarmee zeg je toch helemaal zelf dat je gelooft wat Satan daar zei?? Dat verzint niemand hier.

Je kunt beter veronderstellen dat het tegendeel waar is van wat Satan zegt, omdat die, bijbels gezien, altijd liegt.

NOG maar een keer.
Matt 28
8 En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

dus als Satan iets zegt lees het tegenovergestelde:
want zij is mij overgegeven, en ik geef ze, wien ik ook wil".

Wordt:
want zij is mij NIET overgegeven, en ik geef ze NIET , wien ik ook wil".

Ook gif is geschapen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 16 feb 2014 16:36

Jvslooten schreef:Sinds wanneer geloof jij de vader der leugen op z'n woord?

Als het nou alleen die ene tekst was.. Wat had de verzoeking voor zin als het niet zo was en waarom sprak Jezus hem niet tegen? Die het Gode gelijk zijn niet als een roof heeft geacht

Waarom denk je dat Jezus moest komen als Mens? Niet alleen om ons van zonde te redden, ook om de heerschappij over de aarde weer terug te kunnen krijgen die door God gedelegeerd was aan een mens: Adam. Hij gaf het aan de duivel door te zondigen en Jezus nam de sleutels weer terug. Paulus heeft het ook over wereldbeheersers dezer eeuw.
Natuurlijk heeft de duivel niet meer macht dan God. Als God zou willen zou Hij er een einde aan kunnen maken en een mooie vredige wereld stichten, maar God is lankmoedig (Jakobus 5). In het 1000jarig rijk regeert Jezus de wereld.
Efeze 6
want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis
1 Corinthe 2
Toch spreken wij wijsheid bij hen, die daarvoor rijp zijn, een wijsheid echter niet van deze eeuw, noch van de beheersers dezer eeuw, wier macht teniet gaat, 7 maar wat wij spreken, als een geheimenis, is de verborgen wijsheid Gods, die God (reeds) van eeuwigheid voorbeschikt heeft tot onze heerlijkheid. 8 En geen van de beheersers dezer eeuw heeft van haar geweten, want indien zij van haar geweten hadden, zouden zij de Here der heerlijkheid niet gekruisigd hebben.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 feb 2014 18:27

Wim2600 schreef:Wat een werkelijk hilarische discussie alweer... ik heb zonet even de laatste 8 of 9 pagina's doorgelezen, en me kostelijk geamuseerd. =D>
....
Ziezo, een zelfverzonnen onomstotelijk en bijbels wereldbeeld, bij elkaar geknutseld in minder dan drie minuten. :wink:

Afbeelding

Ook een portie?

Ik ben eigenlijk wel benieuwend waar deze dames ter kerke gaan (plaats hoef ik niet te weten, maar stroming/richting).

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 16 feb 2014 18:47

Faramir schreef:Ook een portie?

Ik ben eigenlijk wel benieuwend waar deze dames ter kerke gaan (plaats hoef ik niet te weten, maar stroming/richting).

Hmmm, popcorn! Dankjewel! :)

En wat dat laatste betreft vermoed ik: stroming = sowieso tegen de stroom in, en richting = zowat willekeurig alle richtingen door elkaar, zoals het hen het beste uitkomt :wink:

Terug naar “[Religie] - Open forum”