Wat een werkelijk hilarische discussie alweer... ik heb zonet even de laatste 8 of 9 pagina's doorgelezen, en me kostelijk geamuseerd.
De eenvoudige maar oh-zo-nuttige internetwijsheid "
do not feed the trolls" wordt hier vrijwel door niemand toegepast... wat Wilsophie en ineke-kitty ook voor hersendode nonsens op dit forum neerpleuren, er zijn er altijd wel een paar die er oprecht en met bijbelse en/of wetenschappelijke argumenten proberen op in te gaan, wat uiteraard precies is wat de dames willen... want dat geeft ze de kans die argumenten omver te kegelen met nog méér baarlijke nonsens, en daarmee hun welmenende discussiepartners nog hoger de gordijnen in te jagen.
En nochtans is het zo makkelijk hun trucjes te doorzien, al was het maar door het gewoon eens zélf te proberen: poneer een compleet absurde stelling, gooi er wat fictieve symboliek en interpretatie tegenaan (sla hiervoor de bijbel open en gebruik hier en daar een paar woorden die in je kraam passen), en laat je vooral niet hinderen door de werkelijkheid en de wereld om je heen. Makkelijk zat... kijk maar:
Stelling: "Satan woont wel degelijk op aarde, en wel in de Kalverstraat in Amsterdam, boven een schoenwinkel."
Bewijs: (voeg een paragraaf of twee vaag gewauwel in, waarbij je wijst op het gouden kalf uit de bijbel, opmerkt dat de naam van de kalverstraat dus niet toevallig is, laat vallen dat de 'getalwaarde' van de Kalverstraat precies 666 is als je bij de berekening abstractie maakt van het bestaan van de zon, concludeer terloops dat de zon dus niet kàn bestaan en wellicht gewoon een enorme schijnwerper is die Satan vanuit zijn flatje in de Kalverstraat bedient, enzovoort...)
Verdediging in geval van tegenargumenten: "Mijn wereldbeeld is bijbels, jullie hebben geen argumenten, en alle argumenten die jullie zouden denken te hebben zijn ingefluisterd door Satan vanuit de Kalverstraat."
Ziezo, een zelfverzonnen onomstotelijk en bijbels wereldbeeld, bij elkaar geknutseld in minder dan drie minuten.