Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 19:10

Een stapje verder zie je dat de Boom des Levens gelijk gesteld is aan de stad uit Openb. 21 vers 2 het nieuwe Jeruzalem want deze stad symboliseert de nieuwe schepping al bestaande in de hof van Eden als symbool.
Hemel en aarde zal blijken twee grootheden te zijn die bij elkaar horen en daarom is het opmerkelijk dat de wetenschap zoals iemand in dit topic zei de hemelen niet noemt, ik wist dat niet, maar het verbaast me niets.
Er bestaat dan geen scheiding tussen hemel en aarde meer en daarom is het schitterend dat het hemelse koninkrijk waar de Gemeente nu al is verbonden is zonder scheidsmuur met het koninkrijk waar Israël regeert onder de macht van onze Koning David.

Iedereen die het koninkrijk mag binnengaan zoals Mattheus noemt dus degene die gelaten wordt gaat door de poort deze stad binnen. We lezen in Mattheus 8 vers 11 dat er ook mensen buiten het koninkrijk worden geworpen en met het geschetste Bijbelse wereldbeeld kun je je voorstellen wat nu "buiten" is.
Buiten is dus de buitenste duisternis en binnen is het Licht.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 15 feb 2014 19:10

Mortlach schreef:Er zijn al TAL van foto's geplaatst waarop toch echt gewoon is te ZIEN dat de aarde hardstikke bol is. Maar goed, dat is slechts de werkelijkheid, dus dat telt sowieso niet, toch?
Ik zie dat je een cursusonderdeel hebt gemist.. geeft niet, ik leg het wel uit. In het bijbels wereldbeeld van WS en I-K verplaatst licht zich niet rechtlijnig, maar extreem gebogen. Hierdoor lijkt de aarde bol, terwijl deze hol is. Ohja, en die ruimtefoto's komen uiteraard uit Hollywood.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 19:17

Mattheus 22 spreekt ook over de koning die binnenkomt en degene zonde feestkleed werd in de buitenste duisternis geworpen.

Zoals eerder gezegd is "binnen" ook "boven". En aangezien de aarde de grens is van de hemelen ga je naar buiten altijd naar boven zie ook Joh. 3 vers 3.
Omhoog gaan is hetzelfde als de hemel binnengaan >..Joh.6 vers 62 en Joh. 20 vers 17. Als ze Hem willen aanraken vaart Hij op de opstandingsdag eerst nog naar Zijn Vader, want Hij ging omhoog. Hij ging dwars door de hemelen en Hij zit op de troon der genade en dat is in de 3e hemel.
Het binnenste heiligdom ...als Schelpje had gezegd dat de 3e hemel het Heilige der heilige was dan had ze begrepen waar Ineke naar toe wilde en wat de positie is van Degene Die dat 3e gedeelte van de tabernakel binnen zou gaan.
Hebr. 9 vers 24
Het centrum van de tabernakel.

Als we de hemelen doorgaan kom je ergens binnen zie ook Hebr 9 vers 11,12.
En zoals de Heere onder het oude verbond op het verzoendeksel troonde tussen de cherubs zo troont Hij nu onder het nieuwe verbond in de 3e hemel.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 19:18

Over het licht heb ik het nog niet gehad, maar vSlooten weet het prima om te buigen, even geduld meneer Mortlach.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 15 feb 2014 19:28

ineke-kitty schreef:Cathy

Ook voor jou geldt te weerleggen vanuit de Schrift dat het Bijbels wereldbeeld wat door Wil uitgelegd is, "kolder" zou zijn.

Waartegen ik in opstand kwam zoals op pag 17 al staat is dat jullie anderen als ongelovigen bestempelen alleen omdat men jullie interpretatie niet gelooft. Dat is kolder en in mijn ogen ga je dan echt te ver.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 19:29

hettys

het begrip " kinderen der ongehoorzaamheid" is je kennelijk niet bekend, want het gaat niet om ge-lovigen, maar om on-gelovigen .

Ik geloof in EEN Almachtige God, namelijk Christus Jezus de Schepper van de 2 hemelen en de aarde, en daarmee dus ook in Zijn Woord.

Je kunt draaien wat je wilt, en dat is wat je ook steeds doet, maar het Bijbels wereldbeeld staat vast.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 feb 2014 19:34

Hoe kan met een holle aarde het aan de ene kant van de wereld nacht zijn en aan de andere dag?
Hoe kan de zon opkomen en ondergaan?
De zon komt op, de zon gaat onder,
en altijd snelt ze naar de plaats waar ze weer op zal gaan.
http://www.dutchcreationscience.com/art ... onde-aarde
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 15 feb 2014 22:11

Ik heb het hier nog even snel doorgelezen. Het wordt steeds erger. De dames behoren met hun opvattingen tot een heel kleine minderheid, maar wij hebben het allen kunnen lezen: ieder, die hun krankzinnige opvattingen bestrijdt, is ongelovig. Duidelijker voorbeeld van een sektarisch gedachtengoed kunnen ze niet geven. Er is verder niets met ze te beginnen. Als je hen echt helpen wil, neem je ze in bescherming tegen zichzelf, door niet meer te reageren, maar dan ook helemaal niet meer en door niemand. Vreemd, he, helpen door helemaal niets te doen. Maar het werkt echt; natuurlijk niet, als je concreet met iemand in nood in aanraking komt, dan moet je juist handelen. Hier niet. Volkomen negeren verder, anders wordt het van kwaad tot erger, ook in de reacties tegen hen kunnen gemakkelijk verkeerde woorden vallen (en dat is al gebeurd). Dan stopt ook de heilloze Bijbelteksten-smijterij, die ik als een belediging voor God en de bijbelschrijvers beschouw. Adieu.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 feb 2014 22:26

ineke-kitty schreef:hettys

het begrip " kinderen der ongehoorzaamheid" is je kennelijk niet bekend, want het gaat niet om ge-lovigen, maar om on-gelovigen .

Waarom zeg je dan het volgende?

ineke-kitty schreef:En die "kinderen der ongehoorzaamheid" ontkennen dus dat satan wel degelijk de overste is van deze wereld, en dat zij in zijn macht zijn.

Bovenstaand bericht heb je vandaag gepost. Dus iedereen die niet gelooft, dus ontkent dat Satan heerst over de wereld is een kind der ongehoorzaamheid.
Nu weten we dat erg veel gelovigen niet geloven dat Satan heerst over deze wereld, maar God. Dus is de logische conclusie dat de meeste gelovigen volgens jou kinderen zijn van de ongehoorzaamheid.
Ook gif is geschapen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 22:28

Jvslooten schreef:Ik zie dat je een cursusonderdeel hebt gemist.. geeft niet, ik leg het wel uit. In het bijbels wereldbeeld van WS en I-K verplaatst licht zich niet rechtlijnig, maar extreem gebogen. Hierdoor lijkt de aarde bol, terwijl deze hol is. Ohja, en die ruimtefoto's komen uiteraard uit Hollywood.

Ah, ja, dat was ik vergeten. Het compleet arbitraire, maar tegelijkertijd hyperspecifieke fenomeen waar geen enkele natuurlijke verklaring voor is te vinden...

Als de term nog niet bestond, was 'ad hoc' er voor uitgevonden...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 22:30

Mortlach schreef:
Een berekening. Volgens mij kun je aan de baan die de Aarde om de zon aflegt berekenen hoe zwaar de Aarde moet zijn. (technisch gezien zijn massa en gewicht niet hetzelfde, maar goed, dat is een detail).

Okay, thanks, dit is info waar we tenminste iets aan hebben. :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 22:31

Wilsophie schreef:Over het licht heb ik het nog niet gehad, maar vSlooten weet het prima om te buigen, even geduld meneer Mortlach.

Ik ben reuze benieuwd hoor...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 feb 2014 22:52

schelpje3 schreef:Okay, thanks, dit is info waar we tenminste iets aan hebben. :wink:

http://www.enchantedlearning.com/subjec ... Mass.shtml

Ik had het inderdaad goed. Op deze site staat de uitleg, maar die zal ik hier kort samenvatten.

Het gaat om Newtons formules F=ma en F=GmM/r^2

F=ma betekent Kracht is gelijk aan massa maal versnelling. Dit geldt voor alles, de tennisbal die een tennisser slaat, de pen die van tafel rolt en ook de snelheid waarmee de aarde om de zon draait.

F=GmM/r^2 is Newtons bekende zwaartekrachtwet, om uit te rekenen hoeveel zwaartekracht 2 voorwerpen op elkaar uitoefenen.

F= zwaartekracht, G= zwaartekrachtconstante, m is massa voorwerp 1, M is massa voorwerp 2 en r is de afstand tussen die twee voorwerpen. In dit geval de afstand tussen de kern van de aarde en de schil, de straal dus.

G is gemeten op 6.67 x 10-11 m3/(kg sec2)
a is 9.8 m/sec2
r= 6.4 x 10^6m

Er is maar 1 F, dus deze twee formules zijn aan elkaar gelijk.

ma= GmM/r^2

de m valt weg aan beide zijden

a = GM/r^2

Alle waarden behalve M zijn bekend. Vul alles in en je krijg een M (massa Aarde) = 6.0 x 10^24 kg

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 feb 2014 22:55

Dit gaat me boven de pet jong.
Ik ben een alfaatje. :D
Maar toch bedankt al zal het waarschijnlijk geen wettig overtuigend bewijs zijn voor sommigen onder ons.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 22:56

Geweldig, ik denk dat Schelpje dit onmiddelijk begrijpt. Doe voor mij geen moeite.
Ik weet in ieder geval waar God woont en dat is vanaf de aarde gerekend, want ik kan een beetje rekenen,
de derde hemel genoemd de hemel der hemelen en al uitgebeeld in de tabernakel als het Heilige der heiligen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”