Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cathy
Majoor
Majoor

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Cathy » 15 feb 2014 14:24

Ik lees in het ND dat Johan Q, directeur van Refoanders de cel in moet vanwege seksueel misbruik van zijn minderjarige zoon.
Ik word zo moedeloos van deze wereld. :(
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 feb 2014 16:05

Cathy schreef:Ik lees in het ND dat Johan Q, directeur van Refoanders de cel in moet vanwege seksueel misbruik van zijn minderjarige zoon.
Ik word zo moedeloos van deze wereld. :(

Zoons, zijn andere zoon is ook misbruikt.
Het is verschrikkelijk. Ik heb het te doen met zijn zoons en de andere kinderen.

Ik hoop dat veel mensen in de reformatorische wereld zich nu even achter de oren gaan krabben: misschien is onderdrukken van je gevoelens helemaal niet zo gezond en goed als werd gedacht...

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 16:27

Tante Pollewop schreef:Zoons, zijn andere zoon is ook misbruikt.
Het is verschrikkelijk. Ik heb het te doen met zijn zoons en de andere kinderen.

Ik hoop dat veel mensen in de reformatorische wereld zich nu even achter de oren gaan krabben: misschien is onderdrukken van je gevoelens helemaal niet zo gezond en goed als werd gedacht...

Wil je nu zeggen dat een homo die zijn gevoelens onderdrukt, pedo wordt?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 feb 2014 16:30

Nee, natuurlijk niet.

Maar wel dat onderdrukken van gevoelens mogelijk kan leiden tot hele nare situaties.

Riska

Berichtdoor Riska » 15 feb 2014 16:49

Incest komt overal voor.
In dit geval misbruikt hij zijn zoons. Ik denk niet dat het met homoseksualiteit te maken heeft.
Incest komt ook veel voor bij hetero's - vaders bij dochters, broers bij zusters.
En iedereen zal bepaalde neigingen moeten onderdrukken.

Bij pedofilie wordt vaak gewaarschuwd voor 'vreemde' mannen'. Maar het grootste gevaar ligt veel dichter bij huis.
Soms denk ik: wanneer wordt men eindelijk wakker waar het gaat om seksueel misbruik binnen het gezin... welk gezin dan ook christenen of geen christenen, van professor tot 'putjesschepper'.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 feb 2014 17:17

Riska schreef:Incest komt overal voor.
In dit geval misbruikt hij zijn zoons. Ik denk niet dat het met homoseksualiteit te maken heeft.
Incest komt ook veel voor bij hetero's - vaders bij dochters, broers bij zusters.
En iedereen zal bepaalde neigingen moeten onderdrukken.

Ik denk ook niet dat het met homoseksualiteit an sich te maken heeft, maar vooral homoseksualiteit en de manier waarop men ermee omgaat.

Als je het vonnis leest, wordt het vanzelf duidelijk dat het juist alles te maken heeft met omgaan met homoseksualiteit, en dat Q. dat ook zelf bevestigt.
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 15 feb 2014 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 15 feb 2014 17:25

Eens met Pollewop, naast een individuele verantwoordelijkheid die altijd overeind blijft(!), is er ook een tak waarin het systeem zal moeten reflecteren wat haar bijdrage in dit verhaal is. Hier zijn niet alleen maar daders, hier zijn vooral ook slachtoffers.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 17:30

Tante Pollewop schreef:Zoons, zijn andere zoon is ook misbruikt.

Nooit van hem verwacht, vond hem altijd zachtaardig en open.
Had eigenlijk altijd veel respect voor hem, omdat hij zijn huwelijksbelofte trouw bleef.
Niet dus, integendeel en erger nog.
Niets is wat het lijkt.

Vraag me trouwens nog steeds af hoe iemand zoons en dochters kan verwekken bij het niet aanwezig zijn van enige lichamelijke aantrekkingskracht.
Mij zou het niet lukken.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 15 feb 2014 17:32

Yobem, ik denk dat de berokendde schade aan de kinderen altijd onderschat wordt, maar de schade aan het (zg) christendom ook.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 feb 2014 17:32

Naar verhaal.

Wat ik naast alle strafbare feiten ook kwalijk vind van Q., is dat hij zich min of meer als spreekbuis van refohomo's heeft opgeworpen na de periode waarin hij zijn kinderen had misbruikt. Kennelijk was erover praten ook al een uitlaatklep voor hem. Maar door zich zo dominant op te stellen in dit veld, zonder zich kennelijk over zijn integriteit te bekommeren, brengt hij de zaak van de refohomo's ook schade toe.

Daarnaast blijkt hieruit natuurlijk dat de kans op moreel laakbare of zelfs strafbare uitspattingen groter wordt naarmate men zijn gevoelens meer onderdrukt. (Dat kan ik niet helemaal bewijzen natuurlijk, maar het is een logische gedachtengang.)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 feb 2014 17:37

Tante Pollewop schreef:Ik hoop dat veel mensen in de reformatorische wereld zich nu even achter de oren gaan krabben: misschien is onderdrukken van je gevoelens helemaal niet zo gezond en goed als werd gedacht...

Echt ver beneden de maat als je dit vreselijke incident gebruikt om voor je eigen parochie te gaan preken. Met de zaak van het Hofnarretje in het achterhoofd zou je exact het tegendeel kunnen proberen aan te tonen.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 feb 2014 17:40

Dan begrijp je niet wat ik bedoelde.

Edit: En daarnaast negeer je (expres?) wat ik ter verduidelijking tegen bambi zei.
Ga je diep schamen, zoals Cicero zegt!
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 15 feb 2014 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 feb 2014 17:40

henkie schreef:Je bedoelt zoals bij het Hofnarretje? :roll:

Echt ver beneden de maat als je dit vreselijke incident gebruikt om voor je eigen parochie te gaan preken...

Wat is dit nu weer voor trieste opmerking?

Ik vind de vergelijking met Robert M. op dit specifieke punt volstrekt ongepast. Ga je schamen.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 15 feb 2014 17:42

Zie aanpassing...

Dan begrijp je niet wat ik bedoelde.

Probeer het eens uit te leggen ;-)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 15 feb 2014 17:44

Tante Pollewop schreef:Edit: En daarnaast negeer je (expres?) wat ik ter verduidelijking tegen bambi zei.
Ga je diep schamen, zoals Cicero zegt!

Terug naar “Archief”