Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jvslooten schreef:Dat klopt namelijk inderdaad, maar dat zal niet altijd zo blijven hoor. Op de oordeelsdag komt er een soort zwart behang voor.
Ik zal den hemel bedekken, en zijn sterren zwart maken; Ik zal de zon met wolken bedekken, en de maan zal haar licht niet laten lichten. (Ezechiël 32:7)
Ik bekleed den hemel met zwartheid, en stel een zak tot zijn deksel (Jesaja 50:3)
Nouja, officeel is het niet echt een huis, maar een soort tent:
Hij is het Die zetelt boven de omtrek van de aarde, waarvan de bewoners als sprinkhanen zijn. Hij is het Die de hemel uitspant als een dunne doek en uitspreidt als een tent om in te wonen. (Ps. 40:22)
Ik zal ook maar direct uitleggen hoe dat zit met de choeg; dat betekend namelijk niet alleen cirkel maar ook grens of omvang. Oftewel, Hij is het Die zetelt boven de omvang van de aarde, precies zoals je op mijn plaatje ziet. Daarboven wordt de hemel uitgespannen, als een tent dus, dus in een puntvorm. Het lijkt erg op een dakje. Met de aarde eronder en de pilaren des hemels net een huisje dus. Of een tempel, zo kun je het ook zien. Je vind er ook nog wel resten van in andere oude godsdiensten, zoals de grieken. Die baseren hun tempels ook op het bijbels wereldbeeld.
ineke-kitty schreef:Typerend weer op dit forum dat men begint te schelden als men geen antwoord heeft op een normale vraag die gesteld wordt.
Men mag het niet eens zijn met het Bijbelse wereldbeeld wat Wil heeft uitgelegd, dat is verder prima, maar toon dan eens een keer MET de Bijbel ZELF aan wat daar aan "mankeert".
Ik heb dat nog geen enkele keer gezien hier.
ineke-kitty schreef:Men mag het niet eens zijn met het Bijbelse wereldbeeld wat Wil heeft uitgelegd, dat is verder prima, maar toon dan eens een keer MET de Bijbel ZELF aan wat daar aan "mankeert".
Ik heb dat nog geen enkele keer gezien hier.
ineke-kitty schreef:Wel, Bambi, dat is heel eenvoudig. de 2 hemelen maken deel uit van de aarde, en als je omhoog kijkt zie je de wolken aan die 1e hemel, waar ook de vogelen des hemels vliegen.
Waar komt dan de regen vandaan denk je?
Overigens, de 3e hemel, namelijk de hemel der hemelen is ONZIENLIJK voor de mens, terwijl de aarde inclusief de 2 hemelen deel uitmaken van de ZIENLIJKE, namelijk stoffelijke dingen.
En hoe komt het dat we naar de aarde vallen en niet naar de planeten, want volgens die afbeelding van de holle aarde, lopen we op een dunne schil zonder magneet werking?
(Verbaast me trouwens, dat er geen boomwortels te zien zijn aan de buitenkant van die schil)
ineke-kitty schreef:Bambi
Je vraag was: " hoe komt de regen op de aarde" en daar heb ik antwoord op gegeven.
Het is dus heel eenvoudig.
En voor de rest "hoe alles komt" is reeds uitgebreid behandeld door Wilsophie.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten