Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Het grote holle/vierkante/enz aarde-theorie topic v2014

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 15:08

Ach van jou mag de koning ook niet lachen, wel mijn Koning de Koning der Koningen lacht behoorlijk als HIj neerziet.
En spotten is pas aan de orde als je Zijn Woord in twijfel trekt.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 15:12

En triest is, als je niet weet waar de Allerhoogste zetelt en waar de Troon der genade is en waar de Hogepriester met het bloed van het Nieuwe verbond wandelt en waar wij als hemelburgers een plaats mogen bewonen die Hij heeft gereserveerd op de Dag van Zijn opstanding.
Een gewelidge positie volgens Kol 3 vers 3 en een positie die ik zelfs bij mijn sterven niet kwijtraak.
Want mijn leven is verborgen bij Christus in God of in Christus bij God.
Geweldige positie en uitgetrokken uit deze wereld en gezet in het koninkrijk van de Zoon Zijner Liefde.
Heerlijk om dat te beseffen en te geloven dat ik nu al Veilig ben in Zijn armen.
En dat is een beeld van de positie van de gelovige van na de opstanding. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 15:15

Jvslooten schreef:Dat klopt namelijk inderdaad, maar dat zal niet altijd zo blijven hoor. Op de oordeelsdag komt er een soort zwart behang voor.

Ik zal den hemel bedekken, en zijn sterren zwart maken; Ik zal de zon met wolken bedekken, en de maan zal haar licht niet laten lichten. (Ezechiël 32:7)

Ik bekleed den hemel met zwartheid, en stel een zak tot zijn deksel (Jesaja 50:3)

Dat is toch nooit letterlijk van Slooten? En waar staat dat dit op de oordeelsdag gebeurt?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 15:17

Typerend weer op dit forum dat men begint te schelden als men geen antwoord heeft op een normale vraag die gesteld wordt.

Men mag het niet eens zijn met het Bijbelse wereldbeeld wat Wil heeft uitgelegd, dat is verder prima, maar toon dan eens een keer MET de Bijbel ZELF aan wat daar aan "mankeert".
Ik heb dat nog geen enkele keer gezien hier.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 15:19

Nouja, officeel is het niet echt een huis, maar een soort tent:

Hij is het Die zetelt boven de omtrek van de aarde, waarvan de bewoners als sprinkhanen zijn. Hij is het Die de hemel uitspant als een dunne doek en uitspreidt als een tent om in te wonen. (Ps. 40:22)

Ik zal ook maar direct uitleggen hoe dat zit met de choeg; dat betekend namelijk niet alleen cirkel maar ook grens of omvang. Oftewel, Hij is het Die zetelt boven de omvang van de aarde, precies zoals je op mijn plaatje ziet. Daarboven wordt de hemel uitgespannen, als een tent dus, dus in een puntvorm. Het lijkt erg op een dakje. Met de aarde eronder en de pilaren des hemels net een huisje dus. Of een tempel, zo kun je het ook zien. Je vind er ook nog wel resten van in andere oude godsdiensten, zoals de grieken. Die baseren hun tempels ook op het bijbels wereldbeeld.

Wat ik zie op het plaatje doet mij denken aan Petra en beslist niet aan een huis en ook niet aan een tent.
Kun je uitleggen wat er is met "sprinkhanen"? Want dat heb ik tot nu toe vermeden.
De choeg vereist nog meer uitleg, maar ik mag geen getallensymboliek noemen dus kan ik het niet uitleggen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 15:21

ineke-kitty schreef:Typerend weer op dit forum dat men begint te schelden als men geen antwoord heeft op een normale vraag die gesteld wordt.

Men mag het niet eens zijn met het Bijbelse wereldbeeld wat Wil heeft uitgelegd, dat is verder prima, maar toon dan eens een keer MET de Bijbel ZELF aan wat daar aan "mankeert".

DAT IS ook heel triest en dom en voor meelezers een aversie tegen forums opwekkend.
Altijd persoonlijk mensen niet intelligent noemen of weet ik veel en zeuren over een bron die ik niet genoemd heb enz.. enz... men zet zichzelf voor gek en maakt wat zij of hij zegt ongeloofwaardig. Ik zit er niet mee.
Heel typerend voor de partijdigheid van de moderatie, en ook dat is algemeen bekend.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 15:30

Ik vraag me toch af, hoe het komt dat de regen op de aarde valt, als de aarde er zo uit zou zien:
(Aangezien waterdamp naar boven gaat en zo buien vormt.)

Afbeelding

En waarom vallen we naar de aarde toe, terwijl volgens dat plaatje de dampkring onder ons is?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 15:38

Wel, Bambi, dat is heel eenvoudig. de 2 hemelen maken deel uit van de aarde, en als je omhoog kijkt zie je de wolken aan die 1e hemel, waar ook de vogelen des hemels vliegen.

Waar komt dan de regen vandaan denk je?

Overigens, de 3e hemel, namelijk de hemel der hemelen is ONZIENLIJK voor de mens, terwijl de aarde inclusief de 2 hemelen deel uitmaken van de ZIENLIJKE, namelijk stoffelijke dingen.

! Kon. 18: 44-45 : "En het geschiedde op de zevende maal, dat hij zeide: Zie, een kleine wolk als eens mans hand gaat op van de zee. En hij zeide: Ga op, zeg tot Achab: span aan en kom af, dat u de REGEN niet ophoude.
En het geschiedde ondertussen, dat de HEMEL VAN WOLKEN EN WIND zwart werd; en er kwam een grote regen; ....."

Makkelijker kan het niet.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 15 feb 2014 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 feb 2014 15:40

ineke-kitty schreef:Men mag het niet eens zijn met het Bijbelse wereldbeeld wat Wil heeft uitgelegd, dat is verder prima, maar toon dan eens een keer MET de Bijbel ZELF aan wat daar aan "mankeert".

Dat heb ik vorige keer al gedaan. Jezus ging naar de schoot van Abraham en naar sheool en Hij was in het hart der aarde 3 dagen en 3 nachten. Het hart van een holle aarde is het middelpunt, de hemel en daar was Jezus niet. Volgens die holle aarde theorie is de duisternis aan de buitenkant, maar dat heeft geen hart, dat lijkt wel oneindig, terwijl God oneindig groot is en de hemelen Hem niet kunnen bevatten, wat dus perfect kan met een kleine bolvormige aarde en eerste hemel/atmosfeer, dan de tweede hemel (de ruimte) en daarbuiten de derde hemel.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 15:47

ineke-kitty schreef:Wel, Bambi, dat is heel eenvoudig. de 2 hemelen maken deel uit van de aarde, en als je omhoog kijkt zie je de wolken aan die 1e hemel, waar ook de vogelen des hemels vliegen.

Waar komt dan de regen vandaan denk je?

Overigens, de 3e hemel, namelijk de hemel der hemelen is ONZIENLIJK voor de mens, terwijl de aarde inclusief de 2 hemelen deel uitmaken van de ZIENLIJKE, namelijk stoffelijke dingen.

Dat is niet het antwoord op mijn vraag.
Want regen valt naar beneden en op die afbeelding van de holle aarde, zitten wij boven die hemel.

En hoe komt het dat we naar de aarde vallen en niet naar de planeten, want volgens die afbeelding van de holle aarde, lopen we op een dunne schil zonder magneet werking?
(Verbaast me trouwens, dat er geen boomwortels te zien zijn aan de buitenkant van die schil)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 15:53

Bambi

Je vraag was: " hoe komt de regen op de aarde" en daar heb ik antwoord op gegeven.
Het is dus heel eenvoudig.

En voor de rest "hoe alles komt" is reeds uitgebreid behandeld door Wilsophie.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 15:55

Natuurlijk niet, wij zitten onder die hemelen. \Lees alles nog eens terug alsjeblieft.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 15 feb 2014 15:59

En hoe komt het dat we naar de aarde vallen en niet naar de planeten, want volgens die afbeelding van de holle aarde, lopen we op een dunne schil zonder magneet werking?
(Verbaast me trouwens, dat er geen boomwortels te zien zijn aan de buitenkant van die schil)

Hoe kwam het dat satan op de aarde werd geworpen want dat is m.i. één van de belangrijkste kenmerken die de kerk zou moeten weten binnen het kader van het werk van satan en de zondeval. DAt is toch een val naar beneden?
En we lopen niet op een dunne schil zonder magnetische werking, dan begrijp je het plaatje niet.
Het voorbeeld van de wortels van bomen vind ik zo naief dat ik er niet op inga.
Sorry!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 15 feb 2014 15:59

ineke-kitty schreef:Bambi

Je vraag was: " hoe komt de regen op de aarde" en daar heb ik antwoord op gegeven.
Het is dus heel eenvoudig.

En voor de rest "hoe alles komt" is reeds uitgebreid behandeld door Wilsophie.

Het antwoord is zwaartekracht:

http://www.willemwever.nl/vraag_antwoor ... artekracht

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 feb 2014 16:01

Wilsophie: "Lees alles nog eens terug alsjeblieft"

En DAT is nu juist HET probleem hier. Men leest maar half, en hecht meer waarde aan wat men zelf verkiest te geloven, en als men geen antwoord heeft, haalt men er van alles bij, zoals on-bijbelse sites geplukt van internet, of zelf gemaakte plaatjes over hun eigen gemaakte "wereldbeeld".

Terug naar “[Religie] - Open forum”