Bedoelt u de volgorde die Antoon volgt (toevallig wel steeds hetzelfde als het WTG terwijl u heel sneaky zegt niet alles te onderschrijven wat zij leren) want bijbels is bovenstaande vers.
Mohammed ik kom er nog even op terug, jij moet ophouden hier de doelpalen te verplaatsen, ik word niet moe dat mensen een onjuiste kijk hebben, ook word ik niet moe van de stelling opzich en van jouw mening daarover, maar dat gedraai van jou, daar krijg je wat van, het is een zwaktebod en je belet de progressie van het topic. ik ga volgens de volgorde van de schrift te werk , dat staat buiten WTG er zijn meer mensen die volgen de juiste volgorde onderzoeken.
Vergelijkt u de volgende verzen eens als u zich afvraagt waarom ik me irriteer aan mensen die ontkennen dat Jezus de wederkomst in de eerste eeuw plaatste.
'Jezus zei tegen hem: Als Ik wil dat hij blijft totdat Ik kom, wat gaat het u aan? Volgt u Mij!' (Joh 21,22)
Je moet dat in de juiste verhouding plaatsen, omliggende verzen volgen en goed daarover nadenken, nergens wordt indruk gegeven al is teruggekomen. is het overigens niet na het visioen geschreven, ik zal het nog uitzoeken
'Blijf bezig met het voorlezen, met het vermanen, met het onderwijzen, totdat ik kom.' (1 Tim 4,13)
'dan deze: Houd vast aan wat u hebt totdat Ik kom.' (Op 2,25)
Waar staat dat hij al gekomen is, een antwoord graag.1 Tim 4,13 is na Jezus dood geschreven dus je bevestigd mijn standpunt, is het duidelijk voor je, ik denk van wel
Het eerste vers werd letterlijk genomen door Johannes (Joh 21,23) en wie zou het beter weten de apostel of uw studiegenoten? Het tweede vers was een opmerking van Paulus, dus ook die kunnen we letterlijk interpreteren. In het laatst door mij geciteerde vers is Jezus weer aan het woord en als we die opmerking niet alleen met bovenstaande maar ook met Mattheus 16,28 vergelijken is er weeral slechts één u zeer onwelgevallige conclusie mogelijk. Jezus plaatste de wederkomst door het hele NT in de eerste eeuw, binnen de levens van sommige ooggetuigen. Een heel logisch moment vind ik ook, want het waren ook de ongelovigen van die generatie die hem hebben gekruisigd, dus is het alleen maar logisch dat zij daar de prijs voor betaalden i.p.v. een generatie van vele eeuwen later die dat niet hebben gedaan.
Je zwalkt maar weer rond, hij moest het loskoop offer nog brengen verheerlijkt worden in de hemel aan de rechterhand zitten tot hij koningsmacht krijgt, je gooit de bijbel totaal overhoop.
Dat u strooit met termen als bijbels vind ik een jammerlijk zwaktebod waarvan de broek mij afzakt. Daarmee plaatst u zichzelf in een positie die u voorlopig nog niet waardig bent, want uw kennis van de geschriften laat te wensen over.
Waar laat ik te wensen over, jij filosofeert er rustig oplos,
het probleem ligt bij jou Mohammed gelieve voortaan normaal te discusseren over het punt en niet over de opponent, ik vroeg het je al eerder.
Je haalt teksten aan waarvan jij denkt het eruit te halen,
niet een is overtuigend, misschien kom ik op de vezen opzich terug, eerst kijken of her hier verder normaal gaat