Beeld van God

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Ricklucas
Verkenner
Verkenner

Beeld van God

Berichtdoor Ricklucas » 04 feb 2014 16:29

Beste leden van het RefoWeb forum,

Mijn naam is Rick Lucas, ik ben masterstudent psychologie op de Universiteit van Amsterdam. Voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar welk beeld men van God heeft. Verschillende mensen blijken er namelijk verschillende ideeën op na te houden over wie God is en wat hij doet. Ik ben heel hard op zoek naar mensen die mee willen werken aan mijn onderzoek en daarom wil ik je vragen om deze korte online vragenlijst in te vullen. De vragenlijst zal rond de 10 minuten in beslag nemen en wordt geheel anoniem verwerkt. Onder de deelnemers wordt een waardebon van bol.com ter waarde van 50€ verloot! Hier vind u de vragenlijst :

https://nlpsych.qualtrics.com/SE/?SID=S ... VYUgXBNQEZ

Alvast hartelijk dank voor uw deelname!

Rick Lucas
Student sociale psychologie Universiteit van Amsterdam

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Beeld van God

Berichtdoor Boerin » 04 feb 2014 16:45

Heb 'm ingevuld.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 04 feb 2014 16:53

Boerin schreef:Heb 'm ingevuld.

Retweet :mrgreen:

Ricklucas
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ricklucas » 04 feb 2014 16:56

Geweldig! Hartelijk dank.

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 05 feb 2014 11:16

gedaan.
:D
Haast u langzaam.

Ricklucas
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ricklucas » 06 feb 2014 08:36

Lieve mensen. Een aantal van jullie hebben de vragenlijst al ingevuld. Het zou echter fijn zijn als nog meer mensen dat doen. Vergeet niet die prachtige prijs die wordt verloot! Daarnaast zal mijn eeuwige dankbaarheid jullie toe komen!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 feb 2014 09:02

Ik vul deze maar eens niet in.
Waar is het goed voor dat allerlei instanties precies weten hoe de menselijke geest werkt, hoe deze reageert en hoe wij ons God voorstellen?

En aangezien dit weer met een prijs beloond moet worden, zal de motivering ook wel commerciel zijn.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 06 feb 2014 09:20

mealybug schreef:Ik vul deze maar eens niet in.
Waar is het goed voor dat allerlei instanties precies weten hoe de menselijke geest werkt, hoe deze reageert en hoe wij ons God voorstellen?

Waarom niet? Ik zie het probleem niet zo. Of je moet graag een lamp onder een korenmaat willen zijn, dat kan natuurlijk :mrgreen:

Ricklucas
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ricklucas » 06 feb 2014 10:11

mealybug schreef:Ik vul deze maar eens niet in.

En aangezien dit weer met een prijs beloond moet worden, zal de motivering ook wel commerciel zijn.

De interesse in het beeld van God maakt deel uit van een onderzoek van de Universiteit van Amsterdam, een commercieel doeleinde ontbreekt volledig. De reden waarom er een prijs wordt verloot, is omdat de ervaring leert dat men meer gemotiveerd is om mee te doen aan dit soort zaken wanneer zij er iets voor terugkrijgen. Het altruïstische motief bij de mens ontbreekt vaak: wie geeft tegenwoordig 10 minuten van zijn/haar tijd aan een vreemde? Het staat u uiteraard volledig vrij om mee te doen! Bedankt voor uw reactie!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 feb 2014 10:36

Hoi Rick, ik heb hem ingevuld. Was best lastig. Want het dwingt je om over je persoonlijke relatie met God na te denken.
En niet iedereen hier gelooft in complottheorietjes :wink:
Succes en ik hoop dat je de uitslag hier komt melden?
Groet zon10

Ricklucas
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ricklucas » 06 feb 2014 10:47

Bedankt schelpje! Als het onderzoek is afgerond zal ik de resultaten hier zeker vermelden.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 06 feb 2014 10:49

Ricklucas schreef:Bedankt schelpje! Als het onderzoek is afgerond zal ik de resultaten hier zeker vermelden.
Jij ook alvast bedankt!

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 06 feb 2014 22:13

Ik heb dit onderzoek met mijn PC ingevuld omdat dit met mijn tablet lastig is. Ik kreeg wel de indruk dat ik op de tablet andere vragen zag dan later met op de PC??

Kan dat?
Ook gif is geschapen.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 feb 2014 22:19

Ricklucas schreef: De reden waarom er een prijs wordt verloot, is omdat de ervaring leert dat men meer gemotiveerd is om mee te doen aan dit soort zaken wanneer zij er iets voor terugkrijgen.

De mening van iemand die om de reden van een prijs meedoet, zou ik niet al te hoog aanslaan.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 06 feb 2014 23:24

Ricklucas schreef: De reden waarom er een prijs wordt verloot, is omdat de ervaring leert dat men meer gemotiveerd is om mee te doen aan dit soort zaken wanneer zij er iets voor terugkrijgen.
mealybug schreef:De mening van iemand die om de reden van een prijs meedoet, zou ik niet al te hoog aanslaan.
Is uw oog boos, daar het oog van Ricklucas goed is? :mrgreen:

Terug naar “[Religie] - Open forum”