Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 06 feb 2014 17:53

schelpje3 schreef:Nee dat zeg ik niet. Het mooiste van vakantie vind ik momenteel, dat ik niet hoef.
Na een paar mislukte vakanties, heb ik het voorlopig wel even gehad.

Hoe kan een vakantie nu mislukken, en dan nog meer dan 1 ook?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 feb 2014 18:13

Nou kan er zo een paar opnoemen:

- ziek worden?
- de CV van het huisje is kapot? ('s avonds)

Dit hebben wij wel vaak mee gemaakt. Vooral dat de CV (vaak) kapot was (gegaan) tijdens een vakantie.
Allemaal de keren goed opgelost door de beheerder.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 18:52

Allemaal oplosbare problemen en dat je koelkast leeg is kun je toch van tevoren bedenken, de kaboutertjes vullen hem niet. Dus ik kom ook weer thuis met een tas vol boodschappen zodat de koelkast weer gevuld is.
En een wintervakantie is fantastisch, ik heb heel wat geskied in mijn leven en een week is meer dan voldoende als je dag volledig besteed. Heerlijk maar helaas kan het niet meer.
Mijn kinderen en kleinkinderen nog steeds wel.
Weggaan is heerlijk de vakantie is heerlijk en thuiskomen is ook heerlijk want wij hebben het overal heel gezellig want dat bepaal je zelf.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 19:02

mealybug schreef:
Hoe kan een vakantie nu mislukken, en dan nog meer dan 1 ook?

Als je je afhankelijk opstelt van anderen kan het wel degelijk mislukken.
Zorg dat je het zelf in de hand hebt dan hoef je nooit met vingertjes te wijzen naar die ander. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 feb 2014 19:05

Volgens mij heeft het niks te maken met het wijzen van een vingertje naar anderen.

Mijn man is 1 keer echt heel ziek geworden tijdens een vakantie. Wij zijn toen wel eerder terug gegaan naar huis.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 19:08

Je begrijpt me niet Evelien, maar dat is geen punt. Je kunt altijd anderen de schuld geven als jouw vakantie mislukt. Doorgaans zijn mensen daar zelf schuldig aan en als je thuis komt en gaat huilen als de koelkast leeg is moet ik heel erg lachen en dat was mijn issue.
Is dit niet een luxe probleem. Kunnen we niet naar de chinees? of naar de fritestent. Nee we mekkeren want de koelkast is leeg en dat is voor mij humor. :lol: :lol:

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 06 feb 2014 19:15

Wilsophie schreef:Kunnen we niet naar de chinees? dat is voor mij humor. :lol: :lol:

Wel handig als jij naar de Chinees gaat.

Wij nemen altijd 36 met witte lijst.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 feb 2014 21:08

Wilsophie schreef:Je begrijpt me niet Evelien, maar dat is geen punt. Je kunt altijd anderen de schuld geven als jouw vakantie mislukt. Doorgaans zijn mensen daar zelf schuldig aan en als je thuis komt en gaat huilen als de koelkast leeg is moet ik heel erg lachen en dat was mijn issue.
Is dit niet een luxe probleem. Kunnen we niet naar de chinees? of naar de fritestent. Nee we mekkeren want de koelkast is leeg en dat is voor mij humor. :lol: :lol:

Een week vooruitdenken is voor sommigen al te veel. :lol:
En als je beetje op goede voet verkeert met buren en vrienden is je koelkast nooit leeg, of kun je daar eten, natuurlijk.
Mag mijn huis er niet gezellig uitzien, ''met al die stenen'', maar een rozentuin stilt de honger ook niet .
Koelkast heeft ook nog een vriescompartiment trouwens!

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 06 feb 2014 22:08

2013 de mooiste vakantie van mijn leven gewoon in Noord Frankrijk. Langs de kust gekampeerd. Met hond en al. Ik weet gewoon niet niet hoe we dat komend jaar moeten overtreffen. Wat moet een mens zonder tent des zomers.
Ook gif is geschapen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 23:27

rotterdam schreef:
Wel handig als jij naar de Chinees gaat met al jouw kennis van nummers.

Wij nemen altijd 36 met witte lijst.

Je weet wat er met Gordon gebeurde, toen hij een chinese jongen met een nummer riep ofzoiets.
Heel China op zijn kop. :lol:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 feb 2014 08:47

pannenkoek schreef:still awake,

Wij hebben een boerderij met levende have. Dus zijn blij dat we een wk kunnen. Zwager en schoonzus gaan ook één wk, dus dan draaien we 2 weken op halve kracht. In juli/aug. is het altijd druk met de oogst van tarwe ed. Stel dat we als beide gezinnen 2 wk gaan, dan draaien we 4 weken op halve kracht. Want als wij gaan is de ander thuis. Dat is wel handig, maar de tarwe stopt echt niet met groeien als we op vakantie gaan.

Nou,dan kunnen we elkaar de hand schudden. Hier ook een drukke baan:
in de winter van 7.00-18.00
in de zomer van 7.00-22.00 Zeg maar van 1 april tot 1 nov. Maar dat 22.00 kan ook zo 23.00 worden. Tijdens de drukke perioden wordt er niet zo op de tijd gelet :-)

Tja, met levende have kan ik me er iets bij voorstellen.
De werkuren zien er behoorlijk heftig uit.
Ikzelf werk in de rustige tijden 40 á 50 uur per week (onshore), in de drukke tijden (offshore) gemiddeld zo'n 85 uur (8 op 8 af, 7 dgn per week).

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 feb 2014 08:51

Evelien schreef:Nou kan er zo een paar opnoemen:

- ziek worden?
- de CV van het huisje is kapot? ('s avonds)

Dit hebben wij wel vaak mee gemaakt. Vooral dat de CV (vaak) kapot was (gegaan) tijdens een vakantie.
Allemaal de keren goed opgelost door de beheerder.

Tja, ziek worden (heeft me ooit ook een vakantie gekost) is inderdaad een vervelende.
Een kapotte CV heb ik nog nooit gehad, maar dat heeft wellicht met kamperen te maken.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 feb 2014 13:09

Evelien schreef:Volgens mij heeft het niks te maken met het wijzen van een vingertje naar anderen.

Mijn man is 1 keer echt heel ziek geworden tijdens een vakantie. Wij zijn toen wel eerder terug gegaan naar huis.

Uiteraard wij ook. Gebroken benen door het skiën enz...Als je met zo'n man of 20 gaat gebeurt er eigenlijk altijd wel iets.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 feb 2014 14:26

Wilsophie schreef:Uiteraard wij ook. Gebroken benen door het skiën enz...Als je met zo'n man of 20 gaat gebeurt er eigenlijk altijd wel iets.

klopt, zeker met wintersport!
Zomervakanties zijn wel iets minder blessuregevoelig hoor!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 feb 2014 15:14

Ongelukken bij het skiën zijn vaak te wijten aan het (teveel) drinken van alcohol, meteen na aankomst vermoeid en ongetraind gaan skiën en sufferds die blind de berg af komen razen.
Ik ben meerdere keren op wintersport geweest en er is helemaal niets gebeurd, noch met mij, noch met de diverse gezelschappen. Maar we hebben goed geluisterd naar de mensen die het kunnen weten!

Terug naar “Archief”