Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor Boerin » 06 feb 2014 16:46

Jvslooten schreef:Wat je ´gezond verstand´ zegt interesseert me niet zoveel. De bijbel leert dat de gehele wereld voor God verdoemelijk is en dat wie in één zonde struikelt, schuldig geworden is aan alle.

Gelukkig is er hoop en kwam Jezus ons verlossen van onze zondenatuur. Ik ellendig mens! Wie zal mij verlossen uit het lichaam dezes doods? Gode zij dank door Jezus Christus onze Here!
Onze vleselijke natuur is echt dood, het is mogelijk heilig te leven, waarom preken ze dat niet meer?
viewtopic.php?f=31&t=27220&p=1937164&hilit=holiness#p1937164
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2014 16:57

shrew schreef:Vergeven gaat altijd gepaard met het breken met de zonde. Je kan niet doorgaan met iets en ondertussen wel verwachten dat de rest het je vergeeft. Daarvoor zul je allerminst moeten proberen om er mee te breken.

Jvslooten schreef:En wat als dat breken nu eens niet lukt?

Tja, en wat als je nu samen met God leeft en de zonde die jij als zonde ziet niet als zonde ziet?

"Maar de bijbel zegt dat" zeg jij dan.
"Nee de bijbel zegt dat niet", zegt de ander.

En het bovenstaande zeggen we over duizenden dingen...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 06 feb 2014 17:01

StillAwake schreef:Wel frappant dat je NIEMAND hoorde, ook neit vanuit de COC, toen de spelen in Utah (Salt lake city) werden gehouden.
Ook daar speelt dezelfde problematiek.

inderdaad zoals ik al zei dit soort acties zijn altijd selectief kinderachtig en nutteloos. .

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 06 feb 2014 17:19

shrew schreef:En wat als dat breken nu eens niet lukt?

Jvslooten schreef: Doe eens een voorstel :wink:

Ik zou het wel weten, hetzelfde behandelen als een hetero die het niet kan laten verliefd te worden en samen met een ander te leven.

Maar ik zeg ook niet van mezelf dat ik me 100% aan de Bijbel hou, dus ik verwacht dat ook niet van anderen.

ik verwacht sowieso niet meer van een ander dan van mezelf. Ik weet dat ik het mezelf niet moeilijk kan maken. Stoppen met vlees eten, ik heb het geprobeerd, lukte me niet. Als dat me al niet lukt hoe kan ik dan van een ander verwachten om alleen door het leven te gaan. ik ben wel gestopt met roken, maar heel vaak mislukte pogingen ondernomen. Iemand die het niet lukt te stoppen met roken zal ik daarom ook niet veroordelen of anders behandelen. Het had mij net zo goed niet kunnen lukken.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 06 feb 2014 17:21

shrew schreef:Vergeven gaat altijd gepaard met het breken met de zonde. Je kan niet doorgaan met iets en ondertussen wel verwachten dat de rest het je vergeeft. Daarvoor zul je allerminst moeten proberen om er mee te breken.
Jvslooten schreef:En wat als dat breken nu eens niet lukt?
JeeWee schreef:Tja, en wat als je nu samen met God leeft en de zonde die jij als zonde ziet niet als zonde ziet?

"Maar de bijbel zegt dat" zeg jij dan.
"Nee de bijbel zegt dat niet", zegt de ander.

En het bovenstaande zeggen we over duizenden dingen...
Prisenor vind het zonde, maar vind desondanks dat niemand die mag toerekenen, zelfs God niet. Sorry, maar dat vindt ik een uiterst bizarre redenatie.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 feb 2014 17:27

Jvslooten schreef:Prisenor vind het zonde, maar vind desondanks dat niemand die mag toerekenen, zelfs God niet. Sorry, maar dat vindt ik een uiterst bizarre redenatie.

Hij zegt dat gezond verstand het iemand niet kan aanrekenen als iemand eens een uitglijder maakt. Zeggen we dat allemaal niet gewoon of zondig je zelf nooit meer in gedachten, spreken etc, ben je altijd volkomen heilig? Waarom moet er altijd een onderscheid worden gemaakt tussen "zware"en "lichte zonde? We zijn allemaal nog niet bij het einddoel.
God rekent zonde niet toe als je vergeving vraagt en christenen moeten altijd vergeven en niet oordelen.
Zach91

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 06 feb 2014 17:51

Boerin schreef:We zijn allemaal nog niet bij het einddoel.
Helemaal mee eens. Maar is dat een reden om te zeggen: ´´Ach, het is eigenlijk ook onzin om alle zonden te verbieden. Ik bedoel, we maken allemaal wel eens een uitglijder toch? Trouwens, waarom denk je eigenlijk over mij te moeten oordelen? Ik vind dat je mij moet vergeven, dan kan ik tenminste rustig door zondigen zonder gewetenswroeging.´´? Moet je bij Justitie mee aankomen als je de fout in bent gegaan. Laat staan bij de hemelse Rechter. <

Misschien ligt het wel aan mij en lees ik niet goed, maar ik heb nu niet echt hele sterk het idee dat Prisenor een lans probeert te breken voor sporadische uitglijders. Over uitglijders gesproken, ik citeer toch even een stukje uit het doopformulier: ´´Wanneer wij soms uit zwakheid in zonden vallen, moeten wij aan Gods genade niet twijfelen en ook niet in de zonden blijven liggen. Want de doop is een zegel en volkomen betrouwbaar getuigenis dat wij een eeuwig verbond der genade met God hebben.´´

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 feb 2014 17:57

Jvslooten schreef:Wanneer wij soms uit zwakheid in zonden vallen, moeten wij aan Gods genade niet twijfelen en ook niet in de zonden blijven liggen. Want de doop is een zegel en volkomen betrouwbaar getuigenis dat wij een eeuwig verbond der genade met God hebben.´´

De Bijbel leert het toch ietwat anders dan dat formulier.
Als je gezondigd hebt, belijdt je deze zonden en zullen ze je vergeven worden.
niet omdat dat automatisch gebeurt doordat je gedoopt bent(vaak zonder het te weten), maar omdat je je zonden belijdt!
En dat de doop een zegel is staat ook nergens, dat zijn slechts hulpmiddelen voor theoologische constructies.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 06 feb 2014 18:05

mealybug schreef:De Bijbel leert het toch ietwat anders dan dat formulier.
Als je gezondigd hebt, belijdt je deze zonden en zullen ze je vergeven worden.
niet omdat dat automatisch gebeurt doordat je gedoopt bent(vaak zonder het te weten), maar omdat je je zonden belijdt!
En dat de doop een zegel is staat ook nergens, dat zijn slechts hulpmiddelen voor theoologische constructies.
Zullen we maar on-topic blijven? Ik weet zeker dat je in deze discussie wel iets zinnigs in te brengen hebt, voel je vrij!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 feb 2014 18:11

Jvslooten schreef:Helemaal mee eens. Maar is dat een reden om te zeggen: ´´Ach, het is eigenlijk ook onzin om alle zonden te verbieden. Ik bedoel, we maken allemaal wel eens een uitglijder toch? Trouwens, waarom denk je eigenlijk over mij te moeten oordelen? Ik vind dat je mij moet vergeven, dan kan ik tenminste rustig door zondigen zonder gewetenswroeging.´´? Moet je bij Justitie mee aankomen als je de fout in bent gegaan. Laat staan bij de hemelse Rechter. <

Misschien ligt het wel aan mij en lees ik niet goed, maar ik heb nu niet echt hele sterk het idee dat Prisenor een lans probeert te breken voor sporadische uitglijders. Over uitglijders gesproken, ik citeer toch even een stukje uit het doopformulier: ´´Wanneer wij soms uit zwakheid in zonden vallen, moeten wij aan Gods genade niet twijfelen en ook niet in de zonden blijven liggen. Want de doop is een zegel en volkomen betrouwbaar getuigenis dat wij een eeuwig verbond der genade met God hebben.´´

Dat haal ik er niet uit. Iedereen die zondigt is een slaaf van de zonde, al is het af en toe en niet zo'n zware zonde. Het goede nieuws is: We zijn geen slaven meer van de zonde als we Jezus aannemen en wedergeboren worden. Dan zijn we heilig en onze vleselijke natuur is dood en Hij stelt ons in staat niet te zondigen en door de Geest de werkingen des lichaams te doden. Maar dat gelooft bijna niemand, want dat wordt zelden gepredikt. Ik heb altijd gehoord dat we 2 naturen hebben.
Hij veroordeelt ons niet, er is geen veroordeling voor wie in Christus Jezus zijn, wat voor zonde je ook hebt gedaan en pas als je dat ziet en niet meer veroordeeld wordt kun je ervoor kiezen niet meer te zondigen, net als die overspelige vrouw, want Hij doet het. Anders blijf je onder de wet zitten en in Romeinen 7.
Het is niet voor iedereen een keuze. Sommige mensen kunnen vanuit zelfbeheersing etc. keurig leven, maar niet zondeloos en anderen niet, maar die eerste groep moet weer oppassen met oordelen.
Het is ook een groei. De jongelingen hebben de boze overwonnen, niet de baby's.
Zach91

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 06 feb 2014 18:13

Jvslooten schreef:Zullen we maar on-topic blijven? Ik weet zeker dat je in deze discussie wel iets zinnigs in te brengen hebt, voel je vrij!

Wie begon er met een doopformulier?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 feb 2014 18:19

shrew schreef:
Ik zou het wel weten, hetzelfde behandelen als een hetero die het niet kan laten verliefd te worden en samen met een ander te leven.

Maar ik zeg ook niet van mezelf dat ik me 100% aan de Bijbel hou, dus ik verwacht dat ook niet van anderen.

ik verwacht sowieso niet meer van een ander dan van mezelf. Ik weet dat ik het mezelf niet moeilijk kan maken. Stoppen met vlees eten, ik heb het geprobeerd, lukte me niet. Als dat me al niet lukt hoe kan ik dan van een ander verwachten om alleen door het leven te gaan. ik ben wel gestopt met roken, maar heel vaak mislukte pogingen ondernomen. Iemand die het niet lukt te stoppen met roken zal ik daarom ook niet veroordelen of anders behandelen. Het had mij net zo goed niet kunnen lukken.

Helemaal mee eens. Knap van dat stoppen met roken, mij is het nog niet gelukt.
Zach91

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 06 feb 2014 18:31

StillAwake schreef:Wel frappant dat je NIEMAND hoorde, ook niet vanuit de COC, toen de spelen in Utah (Salt lake city) werden gehouden.
Ook daar speelt dezelfde problematiek.

Dat ligt toch iets anders.
Utah is de staat waar veel Mormonen wonen.
Daar mogen homo's sinds 20 december 2013 trouwen.
In Utah werd in ieder geval niet vanuit de overheid actie gevoerd tegen 'homopropaganda'.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 feb 2014 18:43

JeeWee schreef:Dat ligt toch iets anders.
Utah is de staat waar veel Mormonen wonen.
Daar mogen homo's sinds 20 december 2013 trouwen.
In Utah werd in ieder geval niet vanuit de overheid actie gevoerd tegen 'homopropaganda'.

Er is een wet tegen net zoals in Rusland. En ten tijde van de Olympische Winterspelen was er dus geen homohuwelijk mogelijk. Dat er veel mormonen wonen is een feit, maar maakt dat ok maar iets verschil met oosters-orthodoxen wat betreft homoseksualiteit?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 06 feb 2014 19:21

mealybug schreef:
Wie begon er met een doopformulier?

Dat waren dezelfde kerkelijke leiders die de canon hebben vastgesteld - een bijbel waaruit ook jij veelvuldig citeert.

Terug naar “Archief”