Gegoochel met getallen (Gematria)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Gegoochel met getallen

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 13:22

Wilsophie schreef:Als een site als Christipedia, hier ook al belachelijk wordt gemaakt Schelpje dan waag ik te betwijfelen of je dat mag zeggen wat je zegt.

Je verwees naar Christopedia, een site die niet belachelijk gemaakt word, maar het is.
Christipedia is een andere site, en ik geef toe dat die iets minder belachelijk van aard is.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 06 feb 2014 13:22

Wilsophie schreef:In Christopedia was ik op zoek naar bepaalde symboliek en toen stuitte ik op deze uitleg waar we een topic over hebben.

De gelijkenis van het zuurdeeg (Matth. 13) duidt op de verregaande doorwerking van het kwaad in het koninkrijk.

Toch een geheel andere uitleg dan de kerken leren dat het de groeiend kerk is.
Volgens mij vallen we in herhaling, want je doet nu net alsof die uitleg helemaal nieuw was, terwijl jij (en anderen) deze uitleg daar al verkondigden. Blijf maar liever bij de mantra van je zuster in de getalsmagie: alleen de Bijbel kun je vertrouwen, en maak geen gebruik van websites om autoriteit te hebben over de uitleg van bepaalde teksten.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 06 feb 2014 13:25

Wilsophie schreef:Numerologie en Kabbalisme, weet ik niets vanaf. Ik ken de begrippen maar meer niet.
Het jodendom werkt ermee en ik ben een christen.
Als een site als Christipedia, hier ook al belachelijk wordt gemaakt Schelpje dan waag ik te betwijfelen of je dat mag zeggen wat je zegt.

Een site die stelt dat nergers vervloekt zijn en dus als slaaf dienen van de blanken is ook belachelijk.
Het was Cicero die zei dat de duivel in mij was gevaren en aangezien hij de vader der leugen is vind ik de opmerking van van Slooten van gelijke aard, maar eigenlijk kan mij dat helemaal niet schelen.

Cicero stelde een VRAAG!!!! Dat kun je zien aan het VRAAGTEKEN = ?
Maar nee, de slachtofferrol wordt weer aangenomen......
Ik verwacht van niemand dat hij of zij iets gelooft van de symboliek van de Bijbel want de getallen vallen daaronder. Dr. Snijders hervormd hoogleraar zegt heel eenvoudig dat je niet om de getallen van de Bijbel heen kunt. Ze worden TALloze malen bij vele gebeurtenissen betrokken.
Kan het wat schelen of de Here Jezus op de 3e of 4e dag opstond? Het belangrijkste is DAT Hij opstond uit de dood en uit de doden.
Maakt het iets uit wat God op de derde dag schiep? Welnee, maar het staat er niet voor niets bij.
En dat is omdat de letterwaarde in de taal van de Bijbel ook een getalswaarde heeft, daar hoef je niet in te geloven en hoef je niet mee te rekenen ,

Van mij mag je er prima mee rekenen! Het enige waar tegen geageerd wordt is dat jullie verkeerd zaten te rekenen!
En dat met de juiste wijze van rekenen allerlei "bijzondere overeenkomsten" niet blijken te kloppen.
(en we ageren ook een beetje tegen het niet toegeven (niet jij, maar ineke-kitty) van overduidelijk knippen en plakken zonder bronvermelding..)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 13:27

Wilsophie schreef:In Christopedia was ik op zoek naar bepaalde symboliek en toen stuitte ik op deze uitleg waar we een topic over hebben.

De gelijkenis van het zuurdeeg (Matth. 13) duidt op de verregaande doorwerking van het kwaad in het koninkrijk.

Toch een geheel andere uitleg dan de kerken leren dat het de groeiend kerk is.

Allereerst hoop ik toch echt dat je naar de verkeerde site linkt, want de onzin die daar op staat is te idioot voor woorden, en ik heb je toch iets hoger dan dat!
Je was dus blijkbaar al op zoek naar deze specifieke uitleg, of niet?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 06 feb 2014 13:37

Reageer nu eens Wilsophie ; waarom lees je zulke rotzooi ?

Stellingen van Christopedia ;
That the Theory of Evolution is completely unsupported by the fossil record?
That the average life span of a homosexual is 45 years?
That Negroes were cursed by God to be the eternal slaves of white people?
That Barack Obama was trained to be a homicide bomber by Saddam Hussein himself?
That the pagan gods worshiped by the Catholic Church include Baal, Dagon, and Semiramis?
That George W. Bush's reproductive organ is 21 inches long... when flaccid?
Laatst gewijzigd door rotterdam op 06 feb 2014 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 feb 2014 13:46

Wilsophie schreef:Numerologie en Kabbalisme, weet ik niets vanaf. Ik ken de begrippen maar meer niet.
Het jodendom werkt ermee en ik ben een christen.
Als een site als Christipedia, hier ook al belachelijk wordt gemaakt Schelpje dan waag ik te betwijfelen of je dat mag zeggen wat je zegt.
Het was Cicero die zei dat de duivel in mij was gevaren en aangezien hij de vader der leugen is vind ik de opmerking van van Slooten van gelijke aard, maar eigenlijk kan mij dat helemaal niet schelen. Dat zegt iets over hen.
Ik blijf erbij dat niets mij kan scheiden van de liefde Gods Welke is in Christus Jezus en dat ik in Zijn handpalm gegraveerd ben.
Dat je zoveel eer aan satan heeft zegt iets over het onderschatten van Gods trouw en daar distantieer ik mij van.
Jezus trouw faalt nooit zegt een liedje.
Ik verwacht van niemand dat hij of zij iets gelooft van de symboliek van de Bijbel want de getallen vallen daaronder. Dr. Snijders hervormd hoogleraar zegt heel eenvoudig dat je niet om de getallen van de Bijbel heen kunt. Ze worden TALloze malen bij vele gebeurtenissen betrokken.
Kan het wat schelen of de Here Jezus op de 3e of 4e dag opstond? Het belangrijkste is DAT Hij opstond uit de dood en uit de doden.
Maakt het iets uit wat God op de derde dag schiep? Welnee, maar het staat er niet voor niets bij.
En dat is omdat de letterwaarde in de taal van de Bijbel ook een getalswaarde heeft, daar hoef je niet in te geloven en hoef je niet mee te rekenen , het hangt ook niet van jou die er niets mee heeft af, maar het is een FEIT. Ik heb die taal niet gemaakt. Ik ben er ook niet verantwoordelijk voor. Het is God Die Sprak en Het was daar!
Het is Zijn Woord. En of je dat gelooft of niet zal me een worst zijn.
Het heeft mij veel uitleg verschaft, en niet op eigen kracht want het is de Kracht van de Heilige Geest die het Woord bewaakt en bewaard en mij hulp geeft te bekwamer tijd.
Hij leidt mij door Zijn Woord. En dat Zijn Woord ook Geestelijke Kracht bevat, zegt juist alles over de overtuigingskracht waarmee Hij overtuigt.
Hem komt alle eer en aanbidding toe.

Maar God haat wel de leugen Wilsophie! En als je aantoonbaar creatief omgaat met de waarheid (wat al vaker gebeurd is) zal Hij daar wel op terugkomen.
En sommige reacties hier vind ik ook echt niet kunnen. Maar ik zie geen enkel spoor van ootmoed, maar integendeel eerder hoogmoed. Want jij beroept je op het feit dat je je in Gods Hand gegraveerd weet. Die uitspraak laat ik voor jou. Maar daar past wel een bepaalde houding bij en dat staat met elkaar in tegenspraak.
Jullie hebben heel vaak letterlijke citaten overgenomen, dat hebben vele forummers, waaronder ik destijds ook, aangetoond en je werd woedend. Je eiste excuses en keer op keer moesten we hier lezen hoe onrechtvaardig je was behandeld.
En nu gebeurt het gewoon weer en je blijft in die leugen hangen. Dat is toch vreselijk?
Kun je dan vanavond gewoon je knieën buigen en de Heere voorleggen hoe gemeen die forummers vandaag weer tegen je waren?
Elke actie lokt een REactie uit Wilsophie! Het siert je dat je hier blijft komen, die andere lafhartige dame blijft weg. Die is hier trouwens toch alleen voor de hoogmoedige monologen, met af en toe een positieve reactie als je het toevallig met haar eens bent.
Er zijn getallen met betekenissen ja, ik had die link geplaatst.
Het getal 2 bijvoorbeeld, God laat altijd 2 mensen tegelijk iets ondernemen, omdat er een getuige bij moet zijn! Opmerkelijk he! In de Bijbel moet ook altijd een getuige erbij zijn.
Het getal 6 en het getal 7, het getal 40.
Maar dan moeten we daarentegen wel nuchter blijven en geen 6 gaan zien als verkeerd huisnummer of zo. Dan sla je door.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 06 feb 2014 14:08

Die "andere lafhartige dame" blijft weg omdat ik me distantieer van persoonlijke kwalificaties naar mensen toe die ik hoogacht vanwege hun kennis van het Woord, en wens daar geen deel van uit te maken, zoals men hier op walgelijke wijze een oordeel uitspreekt.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2014 14:15

ineke-kitty schreef:Die "andere lafhartige dame" blijft weg omdat ik me distantieer van persoonlijke kwalificaties naar mensen toe die ik hoogacht vanwege hun kennis van het Woord, en wens daar geen deel van uit te maken, zoals men hier op walgelijke wijze een oordeel uitspreekt.

Ineke-Kitty,
Je copy-paste van internet, zonder de zaken zelf onderzocht te hebben (getuige de discussie over sluitletters) en daar ontstaat kritiek op.
Aangezien je hun verhalen inclusief de fouten regelrecht copy-paste lijkt het er inderdaad op dat je hen zo hoog hebt zitten dat je niet eens meer een onderzoekende houding naar hun geschriften durft te hebben.
Maar de mensen die jij erg hoog hebt vanwege hun Bijbelkennis hebben blijkbaar een rekenfoutje gemaakt.
Kan kloppen, want het zijn mensen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 14:18

Ik lees meer wat je niet schrijft dan wat je wel zegt en het doorslaan met huisnummers schrijf je in de "we" vorm, want ik herken mij er niet in.
Ik herken mij in niets wat je schrijft.
Vele malen heb je mij vals beschuldigd van plaggiaat en moest daar vaak op terugkomen omdat het niet klopte.
Ik heb je maar één ding te vragen, want de rest leg ik naast me neer, omdat het jouw waarheid is en niet de mijne, het is ook jouw beleving en dat mag, daar is niets mis mee en je mag het ook uitspreken, waarvan akte, maar ik herken het niet.En dat ik Gods Kind ben en in Zijn hand gegraveerd is niet voor mijn rekening, maar voor Zijn rekening. Je zegt het tegen Hem en je roept God ter verantwoording. MB heeft dat al zo vaak gezegd. Je komt met wat voorbeelden en die zijn correct, maar veel te summier.
Ik denk zo langzamerhand dat mensen gewoon onbewust over alle getallen, en data en jaren en geslachtsregisters gewoon negeren en niet zien dat de Here Jezus juist op dezelfde datum opstond als dat de ark op de Ararat vastliep en het volk juist op die datum door de zee trok en dat de Heer op de 10e van de Maand op een ezel Jeruzalem binnenreed. Dat zal Hij in de toekomst uiteraard op dezelfde datum doen.
Het getal 2 spreekt zeker over 2 getuigen, maar ook over het dualisme in deze wereld vol van tegenstellingen, dus de 2 tegenover elkaar. Het getal spreekt ook over de Gemeente die een dubbel deel zal ontvangen. En de 6 spreekt over de mens in het algemeen. De 7 is algemeen bekend het getal van de volheid. Maar spreekt ook over de sabbath en over de 7e bedeling.
Over de 7 jaar verdrukking enz;...
Dat je dan de getallen 1 - 22 gewoon overslaat terwijl dat de Hebreeuwse letters zijn van het Alphabeth ( hier staat al de 1 en de 2 alpha en beth) die eindigt bij de 400 dus alle 500-900 tallen die Cicero en vSlooten gebruiken zijn nu nog niet aan de orde in de symboliek, gewoon omdat de 50 als het jubeljaar nog moet komen, dus reikt het tot letter 22 en kijk even in de grafieken welk letter dat is, ik weet het niet uit mijn hoofd.
En als je deze citaten toeschrijft aan sekteleiders dan ben je echt niet goed bezig.
Of aan de duivel.
Nummertjes trekken zoals de wereld doet in de flauwekul van hun bol lezen en tarotkaarten en kabbalisme en astrologisch gedoe is iets voor Kazan en die andere trucendoos , maar dat is volstrekt niet wat wij hebben geprobeerd te zeggen.
En als ik een citaat neerzet over het zuurdesem vanuit Christipedia, ik kende de site niet en Farimir begint dit onbedaarlijk te bespotten dan zou ik me maar eens focussen op deze mensen.
Maar nu de hamvraag.

In welke leugen blijf ik hangen?

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 06 feb 2014 14:19

Hoewel men nogal uit de slof schiet, kun je volgens mij toch moeilijk met droge ogen beweren dat dergelijke oordelen uit de lucht komen vallen, terwijl in dit topic bepaalde uitspraken aantoonbaar onjuist blijken te zijn, en jullie, ondanks de overduidelijke bewijzen, doorgaan om de valse stellingen te onderbouwen of te verexcuseren.

M.i.: dat krijg je er nu van als je als christen niet meer je schuld mag belijden volgens je eigen leer. Dan wordt je blind voor je eigen vlees, want elk correctiemiddel heb je dan weggeworpen.

Ik hoop echt dat jullie gaan inzien dat het zo niet kan. Wat meer bescheidenheid in de eigen kennis en kunnen zou echt op zijn plaats zijn.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 06 feb 2014 14:20

StillAwake.

Ja, het zijn mensen, sterker nog, het zijn mijn broeders in de Heer, en ik wens geen deel uit te maken van "mensen" die hen op walgelijke wijze kwalificaties toeschrijven.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 feb 2014 14:22

Ineke-Kitty,
Je copy-paste van internet, zonder de zaken zelf onderzocht te hebben (getuige de discussie over sluitletters) en daar ontstaat kritiek op.
Aangezien je hun verhalen inclusief de fouten regelrecht copy-paste lijkt het er inderdaad op dat je hen zo hoog hebt zitten dat je niet eens meer een onderzoekende houding naar hun geschriften durft te hebben.
Maar de mensen die jij erg hoog hebt vanwege hun Bijbelkennis hebben blijkbaar een rekenfoutje gemaakt.
Kan kloppen, want het zijn mensen.

Je roept maar als een roepende in de woestijn, ik weet wel beter en je hebt het niet eens aan kunnen tonen.
Ja er zijn mensen die ik hoogacht en waarvan ik veel geleerd heb, wat is daar mis mee?
Zijn het dan ineens sekteleiders?
Enfin je roept maar raak, maar wij weten wel beter. Als dit je inhoudelijke aandeel is dan heeft niemand wat aan dergelijke post.
Weerleg die fouten dan waar je het over hebt? Welk rekenfoutje?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 feb 2014 14:23

Wilsophie schreef:Ik lees meer wat je niet schrijft dan wat je wel zegt en het doorslaan met huisnummers schrijf je in de "we" vorm, want ik herken mij er niet in.
Vele malen heb je mij vals beschuldigd van plaggiaat en moest daar vaak op terugkomen omdat het niet klopte.
In welke leugen blijf ik hangen?

Jawel hoor, maar er zijn hele topics weggehaald inmiddels.
Maar goed, blijf jij maar in die leugen hangen als je je er senang in voelt. Je herkent je nooit in kritiek of aanmerkingen.
Hoort allemaal bij de getallen denk ik.
Maar weet je wat ik nu het allerergste vind? Je leest bewust het topic meditaties niet, wil nooit een aangereikte link lezen, oudvaders praat je badinerend over, maar dan wel van dit soort nieuwerwetse messiassen achternalopen? Ik vat m niet meer.
Als jij denkt dat het gegoochel met getallen iemand dichter bij de Hemel kan brengen, heb je het mis. Het wekt ergernis op.

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 06 feb 2014 14:23

Wilsophie schreef:Ik lees meer wat je niet schrijft dan wat je wel zegt en het doorslaan met huisnummers schrijf je in de "we" vorm, want ik herken mij er niet in.
Ik heb je maar één ding te vragen, want de rest leg ik naast me neer, omdat het jouw waarheid is en niet de mijne, het is ook jouw beleving en dat mag, daar is niets mis mee en je mag het ook uitspreken, waarvan akte, maar ik herken het niet.En dat ik Gods Kind ben en in Zijn hand gegraveerd is niet voor mijn rekening, maar voor Zijn rekening. Je zegt het tegen Hem en je roept God ter verantwoording. MB heeft dat al zo vaak gezegd. Je komt met wat voorbeelden en die zijn correct, maar veel te summier.
Ik denk zo langzamerhand dat mensen gewoon onbewust over alle getallen, en data en jaren en geslachtsregisters gewoon negeren en niet zien dat de Here Jezus juist op dezelfde datum opstond als dat de ark op de Ararat vastliep en het volk juist op die datum door de zee trok en dat de Heer op de 10e van de Maand op een ezel Jeruzalem binnenreed. Dat zal Hij in de toekomst uiteraard op dezelfde datum doen.
Het getal 2 spreekt zeker over 2 getuigen, maar ook over het dualisme in deze wereld vol van tegenstellingen, dus de 2 tegenover elkaar. Het getal spreekt ook over de Gemeente die een dubbel deel zal ontvangen. En de 6 spreekt over de mens in het algemeen. De 7 is algemeen bekend het getal van de volheid. Maar spreekt ook over de sabbath en over de 7e bedeling.
Over de 7 jaar verdrukking enz;...
Dat je dan de getallen 1 - 22 gewoon overslaat terwijl dat de Hebreeuwse letters zijn van het Alphabeth ( hier staat al de 1 en de 2 alpha en beth) die eindigt bij de 400 dus alle 500-900 tallen die Cicero en vSlooten gebruiken zijn nu nog niet aan de orde in de symboliek, gewoon omdat de 50 als het jubeljaar nog moet komen, dus reikt het tot letter 22 en kijk even in de grafieken welk letter dat is, ik weet het niet uit mijn hoofd.
En als je deze citaten toeschrijft aan sekteleiders dan ben je echt niet goed bezig.
Of aan de duivel.
Nummertjes trekken zoals de wereld doet in de flauwekul van hun bol lezen en tarotkaarten en kabbalisme en astrologisch gedoe is iets voor Kazan en die andere trucendoos , maar dat is volstrekt niet wat wij hebben geprobeerd te zeggen.
En als ik een citaat neerzet over het zuurdesem vanuit Christipedia, ik kende de site niet en Farimir begint dit onbedaarlijk te bespotten dan zou ik me maar eens focussen op deze mensen.

En we gaan weer op de automatische piloot door met onzin brabbelen.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 06 feb 2014 14:24

Wilsophie schreef:Dat je dan de getallen 1 - 22 gewoon overslaat terwijl dat de Hebreeuwse letters zijn van het Alphabeth ( hier staat al de 1 en de 2 alpha en beth) die eindigt bij de 400 dus alle 500-900 tallen die Cicero en vSlooten gebruiken zijn nu nog niet aan de orde in de symboliek, gewoon omdat de 50 als het jubeljaar nog moet komen, dus reikt het tot letter 22 en kijk even in de grafieken welk letter dat is, ik weet het niet uit mijn hoofd.

gister schreef je nog dit:
Wilsophie schreef:Mooi vind ik dat het Grieks een extra letter heeft met de getalswaarde van 1000 en dat het Hebreeuws niet verder gaat dan 900 want na de 9 of de 900 dus na de zwangerschap komt er iets nieuws wat niet mee bij de Oude Schepping behoort.

Terug naar “[Religie] - Open forum”