Wilsophie schreef:Numerologie en Kabbalisme, weet ik niets vanaf. Ik ken de begrippen maar meer niet.
Het jodendom werkt ermee en ik ben een christen.
Als een site als Christipedia, hier ook al belachelijk wordt gemaakt Schelpje dan waag ik te betwijfelen of je dat mag zeggen wat je zegt.
Het was Cicero die zei dat de duivel in mij was gevaren en aangezien hij de vader der leugen is vind ik de opmerking van van Slooten van gelijke aard, maar eigenlijk kan mij dat helemaal niet schelen. Dat zegt iets over hen.
Ik blijf erbij dat niets mij kan scheiden van de liefde Gods Welke is in Christus Jezus en dat ik in Zijn handpalm gegraveerd ben.
Dat je zoveel eer aan satan heeft zegt iets over het onderschatten van Gods trouw en daar distantieer ik mij van.
Jezus trouw faalt nooit zegt een liedje.
Ik verwacht van niemand dat hij of zij iets gelooft van de symboliek van de Bijbel want de getallen vallen daaronder. Dr. Snijders hervormd hoogleraar zegt heel eenvoudig dat je niet om de getallen van de Bijbel heen kunt. Ze worden TALloze malen bij vele gebeurtenissen betrokken.
Kan het wat schelen of de Here Jezus op de 3e of 4e dag opstond? Het belangrijkste is DAT Hij opstond uit de dood en uit de doden.
Maakt het iets uit wat God op de derde dag schiep? Welnee, maar het staat er niet voor niets bij.
En dat is omdat de letterwaarde in de taal van de Bijbel ook een getalswaarde heeft, daar hoef je niet in te geloven en hoef je niet mee te rekenen , het hangt ook niet van jou die er niets mee heeft af, maar het is een FEIT. Ik heb die taal niet gemaakt. Ik ben er ook niet verantwoordelijk voor. Het is God Die Sprak en Het was daar!
Het is Zijn Woord. En of je dat gelooft of niet zal me een worst zijn.
Het heeft mij veel uitleg verschaft, en niet op eigen kracht want het is de Kracht van de Heilige Geest die het Woord bewaakt en bewaard en mij hulp geeft te bekwamer tijd.
Hij leidt mij door Zijn Woord. En dat Zijn Woord ook Geestelijke Kracht bevat, zegt juist alles over de overtuigingskracht waarmee Hij overtuigt.
Hem komt alle eer en aanbidding toe.
Maar God haat wel de leugen Wilsophie! En als je aantoonbaar creatief omgaat met de waarheid (wat al vaker gebeurd is) zal Hij daar wel op terugkomen.
En sommige reacties hier vind ik ook echt niet kunnen. Maar ik zie geen enkel spoor van ootmoed, maar integendeel eerder hoogmoed. Want jij beroept je op het feit dat je je in Gods Hand gegraveerd weet. Die uitspraak laat ik voor jou. Maar daar past wel een bepaalde houding bij en dat staat met elkaar in tegenspraak.
Jullie hebben heel vaak letterlijke citaten overgenomen, dat hebben vele forummers, waaronder ik destijds ook, aangetoond en je werd woedend. Je eiste excuses en keer op keer moesten we hier lezen hoe onrechtvaardig je was behandeld.
En nu gebeurt het gewoon weer en je blijft in die leugen hangen. Dat is toch vreselijk?
Kun je dan vanavond gewoon je knieën buigen en de Heere voorleggen hoe gemeen die forummers vandaag weer tegen je waren?
Elke actie lokt een REactie uit Wilsophie! Het siert je dat je hier blijft komen, die andere lafhartige dame blijft weg. Die is hier trouwens toch alleen voor de hoogmoedige monologen, met af en toe een positieve reactie als je het toevallig met haar eens bent.
Er zijn getallen met betekenissen ja, ik had die link geplaatst.
Het getal 2 bijvoorbeeld, God laat altijd 2 mensen tegelijk iets ondernemen, omdat er een getuige bij moet zijn! Opmerkelijk he! In de Bijbel moet ook altijd een getuige erbij zijn.
Het getal 6 en het getal 7, het getal 40.
Maar dan moeten we daarentegen wel nuchter blijven en geen 6 gaan zien als verkeerd huisnummer of zo. Dan sla je door.