Bambi schreef: Hebben jullie ook bij deze dominee op de stoep gestaan?
Nee, bij ds. Meeuwse heb ik niet op de stoep gestaan. Hoewel ik uit de Ger. Gem. afkomstig ben, heb ik ze niet allemaal gehad. Toch wel een aantal. De eerste dominee (GG) waar ik mee sprak zei: "wij hebben hier geen homo's in de gemeente".
Jaren later kwam zijn eigen zoon uit de kast...
Pijnlijk.
En in de Gereformeerde Bond, waar ik nu al vele jaren lid ben, heb ik zelfs heel veel predikanten hierover gesproken.
Bambi schreef:De dominee zei trouwens ook niet dat alle homo's niet zo geboren zijn, maar dat het váák ontwikkeld is in de jeugd.
Zelfs dat is bewezen onjuist. Het is niet 'vaak' ontwikkeld in de jeugd. Homoseksuele geaardheid wordt nooit ontwikkeld in de jeugd.
Het kan zijn dat er jongens of meiden gaan experimenteren. Dat gaat bijna altijd weer over.
Er is ook 'noodhomoseksualiteit' bijvoorbeeld in het leger, in gevangenissen. Ook dat heeft niks met geaardheid te maken.
Dat deze dominee vertelt dat hij gelooft dat de homoseksuele praxis volgens de Bijbel zonde is, kan ik billijken. Hij mag dat uiteraard ook gewoon preken.
Wat hij niet mag, is stellig zeggen dat iets anders is dan het in werkelijkheid is.
Hij mag niet zeggen dat het buiten donker is, als volop de zon schijnt.