Homoseksualiteit deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vanellus
Verkenner
Verkenner

Re: Homoseksualiteit deel 7

Berichtdoor vanellus » 04 feb 2014 17:01

@Bambi: twee anekdotes uit uw leven kun je moeilijk feiten noemen. Ik ken namelijk ook verhalen van mannen die na overreding, overpeinzing en overweging toch met een vrouw getrouwd zijn, ondanks hun andere gevoelens. Deze huwelijken waren niet altijd even geslaagd te noemen.

Maar nogmaals mijn vraag mbt de dominee: hij stelt dat geaardheid aangeleerd kan zijn. Zijn er forumdeelnemers die dit ook geloven?

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 04 feb 2014 17:02

schelpje3 schreef:Ik hoef dominee niet te verdedigen.

Oh waarom deed je dat dan wel?

schelpje3 schreef:Maar het ging erom dat het nogal makkelijk is om anoniem op een forum dingen als: baarlijke nonsens e.d. te roepen.

klopt, maar blijkbaar is het voor een predikant ook heel makkelijk om wat over homo's te roepen zonder feitenkennis. Dat laatste vind ik heel wat erger.

schelpje3 schreef:Het ging mij, en sommige anderen ook, over de wijze waarop gereageerd wordt als een dominee iets zegt.

Daar gaat het bij mij nog steeds om. Nog steeds geen antwoord. Waarom mag een dominee wel respectloze dingen over mij zeggen, maar ik niet over hem?

@bambi. Jammer dat alles weg is. dan had je kunnen lezen dat de homo's waren die dit al hadden geschreven. Zij schreven dat soms hetero's met iemand van het eigen geslacht in bed belanden. Het waren de Bijbelvaste hetero's die dit niet wilden geloven, of in ieder geval doodzwegen. Want als je dat toegeeft dan kan die beruchte Bijbelse zin van "je zult niet bij een man liggen als bij een vrouw" wel eens op deze hetero's kunnen slaan en niet op de homo's.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 feb 2014 17:02

yobem schreef:Ik ken ook een mevrouw met 2 pinken. Dat wil niet zeggen dat het hebben van 2 pinken de gebruikelijke gang van zaken is. De dominee zegt: het kan zijn dat iemand er mee geboren is. ten aanzien van het homofilie zal het vaak ook zijn dat het in de loop van de jeugd zich ontwikkeld heeft, een aversie tegen het andere geslacht, een afkeer van het andere geslacht.

Dan sla je als dominee toch echt flink de plank mis. Als je zoiets van de kansel staat te preken dan heb je jezelf duidelijk niet georiënteerd aan de hand van deugdelijke kennis en onderzoek, maar dan ben je aan het amateur-psychologiseren geslagen. En dat is zeer kwalijk! Zeker als mensen je zien als een herder en leidsman. Luiigheid of dommigheid met als gevolg schadelijkheid; niet goed te praten.

Er zijn ook veel mannen die als kind misbruikt zijn door een man en daardoor in de war zijn gebracht over hun sexualiteit.
Ik denk dat de dominee niet zomaar een slag in de lucht doet, maar genoeg mensen gesproken heeft die met die problemen bij hem zijn geweest.

De geboren homo's zullen niet zo gauw bij de dominee op de stoep staan.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 feb 2014 17:03

Bambi schreef:De geboren homo's zullen niet zo gauw bij de dominee op de stoep staan.

Waarom niet? Waar baseer jij dat op?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 feb 2014 17:06

Tante Pollewop schreef:Waarom niet? Waar baseer jij dat op?

Omdat die zoals hier wel blijkt, 'gezegend' zijn met een flinke dosis dominee-haat?

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 feb 2014 17:12

Hartelijk dank voor deze valse beschuldiging.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 04 feb 2014 17:13

Bambi schreef:Er zijn ook veel mannen die als kind misbruikt zijn door een man en daardoor in de war zijn gebracht over hun sexualiteit.
Ik denk dat de dominee niet zomaar een slag in de lucht doet, maar genoeg mensen gesproken heeft die met die problemen bij hem zijn geweest.

De geboren homo's zullen niet zo gauw bij de dominee op de stoep staan.

Ah het gebruikelijke different verhaal van de homogenezers. Mag ik je er op wijzen dat die methode zo ongeveer failliet is? Diverse voormannen van deze beweging hebben hun excuses gemaakt voor hun ongefundeerde en niet werkende behandel methode. Ontelbare mannen werd een probleem aangepraat waarin de band met hun vader en vooral moeder de oorzaak zou zijn voor hun gevoelens. Ook misbruik kwam veelvuldig op de proppen in dit soort intake gesprekken.

Het is niet voor niets dat homoseksualiteit als stoornis is verdwenen uit de DSM. Zodra misbruik een oorzaak zou zijn voor homoseksualiteit dan zou homoseksualiteit echt nog als stoornis beschreven staan denk je niet? Duik eens in de wetenschap over dit onderwerp; niet van horen zeggen van maffe amateur-psychologen.

http://www.falw.vu.nl/nl/voor-het-vwo/wetenschap-in-gewone-woorden/biologie/2013/evolutie-van-homoseksualiteit.asp

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 feb 2014 17:13

Tante Pollewop schreef:Hartelijk dank voor deze valse beschuldiging.

Lees je eigen posts maar na.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 feb 2014 17:16

Ik ken ze en ik weet dat ik niet haatdragend ben naar dominees. Zou je me dus een bericht willen laten zien waar ik me haatdragend opstel richting dominees?
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 04 feb 2014 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 04 feb 2014 17:17

Bambi schreef:Omdat die zoals hier wel blijkt, 'gezegend' zijn met een flinke dosis dominee-haat?

Dat is echt kolder. Ik heb als homo bij flink wat dominees op de stoep gestaan. Dat het resultaat daarvan een flinke aversie is tegen bepaalde aspecten van hun onkunde is evident. Maar dominee-haat is niet de oorzaak maar eerder een gevolg van het onbegrip en de hardnekkigheid waarmee ze de thematiek blijven ontwijken en/of problematiseren.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 feb 2014 18:26

Bambi schreef: De geboren homo's zullen niet zo gauw bij de dominee op de stoep staan.

Ik ben een 'geboren homo' en heb al bij heel wat dominees op de stoep gestaan...
En nog.
Pas toch op met dit soort eigen aannames als feit te verkondigen.
Zo doe je hetzelfde als ds. Meeuwse doet...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 feb 2014 18:42

JeeWee schreef:Ik ben een 'geboren homo' en heb al bij heel wat dominees op de stoep gestaan...
En nog.
Pas toch op met dit soort eigen aannames als feit te verkondigen.
Zo doe je hetzelfde als ds. Meeuwse doet...

yobem schreef:Dat is echt kolder. Ik heb als homo bij flink wat dominees op de stoep gestaan. Dat het resultaat daarvan een flinke aversie is tegen bepaalde aspecten van hun onkunde is evident. Maar dominee-haat is niet de oorzaak maar eerder een gevolg van het onbegrip en de hardnekkigheid waarmee ze de thematiek blijven ontwijken en/of problematiseren.

Hebben jullie ook bij deze dominee op de stoep gestaan?

De dominee zei trouwens ook niet dat alle homo's niet zo geboren zijn, maar dat het váák ontwikkeld is in de jeugd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 feb 2014 19:03

Ik zou maar even excuses aanbieden als ik jou was.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 04 feb 2014 19:11

Tante Pollewop schreef:Ik zou maar even excuses aanbieden als ik jou was.

Hahahahah, eindelijk weer eens even lachen na zoveel postings
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 feb 2014 19:12

Bambi schreef: Hebben jullie ook bij deze dominee op de stoep gestaan?

Nee, bij ds. Meeuwse heb ik niet op de stoep gestaan. Hoewel ik uit de Ger. Gem. afkomstig ben, heb ik ze niet allemaal gehad. Toch wel een aantal. De eerste dominee (GG) waar ik mee sprak zei: "wij hebben hier geen homo's in de gemeente".
Jaren later kwam zijn eigen zoon uit de kast...
Pijnlijk.
En in de Gereformeerde Bond, waar ik nu al vele jaren lid ben, heb ik zelfs heel veel predikanten hierover gesproken.

Bambi schreef:De dominee zei trouwens ook niet dat alle homo's niet zo geboren zijn, maar dat het váák ontwikkeld is in de jeugd.

Zelfs dat is bewezen onjuist. Het is niet 'vaak' ontwikkeld in de jeugd. Homoseksuele geaardheid wordt nooit ontwikkeld in de jeugd.
Het kan zijn dat er jongens of meiden gaan experimenteren. Dat gaat bijna altijd weer over.
Er is ook 'noodhomoseksualiteit' bijvoorbeeld in het leger, in gevangenissen. Ook dat heeft niks met geaardheid te maken.

Dat deze dominee vertelt dat hij gelooft dat de homoseksuele praxis volgens de Bijbel zonde is, kan ik billijken. Hij mag dat uiteraard ook gewoon preken.
Wat hij niet mag, is stellig zeggen dat iets anders is dan het in werkelijkheid is.
Hij mag niet zeggen dat het buiten donker is, als volop de zon schijnt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Terug naar “Archief”