Een meer kritische student zal de haken en ogen duidelijk zien die gepaard gaan met die interpretatie en dieper graven.
Ik ben anders kritisch genoeg en graaf verder op ieder punt, we hebben overeenkomsten, maar waar jij het afdoet als een fout, is her niet zo logisch meer, het kennen van het karakter van Jezus en zijn manier van optreden zijn gewoon mede bepalend bij het vaststellen van wat hij bedoelt, niet vergeten de contekst tot wie hij sprak, en wat er over aangehaald wordt door de andere schrijvers, allemaal meenemen in het dossier
Goed advies graaf je niet zo diep in op deze stelling, wees ook niet bang als andere leden meer misschien inzicht kunnen hebben, en dan bedoel ik mijn persoontje niet, tussen haakjes ik weet dat jij een aardig stukje kennis hebt, maar inzicht is gewoon iets anders, ik ken je verder niet natuurlijk en mogelijk kan het met dat inzicht meevallen. Inzicht is iets meer wat ik bovenaan schrijf, mediteren en vergelijken.
Een fout als deze kan niet gemaakt zijn, dat zou dan bewust verdraaien zijn, hou daarbij de consistentie van de overige schrijvers over Jezus in gedachten., dus dan gaat de discussie verder niet over een gewone fout maar over verdraaien, verdraaien blijft dus behoorlijk onwaarschijnlijk.
Je/men moet ook de kracht van een visioen niet onderschatten, er staat echt niet voor niets in de bijbel en er gebeurt echt ook niet voor niets. Petrus vond het nodig om het aan te halen
Wat verder goed kan helpen is een vers voor vers bespreking van het hoofdstuk desnoods van de omliggende ook, ook van Petrus, men kan versteld staan wat er nog boven water zou kunnen komen, ik heb al laten schemeren dat er zeer waarschijnlijk zijn vaste gezelschap bedoelt wordt, voor de kandidaten betreffende te tekst. dan krijgt het verslag een wending, ik zeg niet een doorslaggevende wending, maar toch