Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joos
Mineur
Mineur

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor joos » 28 jan 2014 19:04

En wat let je om 'm alsnog 's nachts aan te leggen? Of wil je dat zelf echt niet?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jan 2014 19:47

Het liep ook heel goed totdat hij vorige week een paar dagen buikgriep had. Hij wilde toen niets drinken. Toen is mijn voeding enorm teruggelopen en had ik overdag geen eens stuwing. En als het bij mij niet 'onderhouden' wordt is het zo over. Toen dacht ik dat ik dat het de avonden en nachten kon doen, maar dat lukte toen ook niet meer, er kwam gewoon water uit, maar weinig voeding.

Ik zou hem best s' nachts willen aanleggen, maar ik heb niets meer. Ergens is het mij te snel gegaan om het af te bouwen.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 28 jan 2014 20:04

Tjonge, dat is dan wel heel snel.. Begrijpelijk dat dat je wat doet! En hem ook ;) En als je hem nu voor 'niets' aanlegt, wat vindt hij daarvan? Zeker als je het zelf ook zo mist, wat geeft het dan als hij maar wat sabbelt? En wellicht helpt het de boel weer iets op gang?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 jan 2014 21:55

ajl schreef:Het liep ook heel goed totdat hij vorige week een paar dagen buikgriep had. Hij wilde toen niets drinken. Toen is mijn voeding enorm teruggelopen en had ik overdag geen eens stuwing. En als het bij mij niet 'onderhouden' wordt is het zo over. Toen dacht ik dat ik dat het de avonden en nachten kon doen, maar dat lukte toen ook niet meer, er kwam gewoon water uit, maar weinig voeding.

Ik zou hem best s' nachts willen aanleggen, maar ik heb niets meer. Ergens is het mij te snel gegaan om het af te bouwen.

Maar als je het zelf niet erg vind, geeft dat helemaal niets... Mijn tweede heeft de laatste weken volgens mij ook droog gedronken, of hoogstens een enkele slok per keer gehad.

Minder tevreden bij fles kan best, bv werkt gewoon anders, kost doorgaans ook meer moeite voor het kindje om binnen te krijgen, dus met fles wordt zuigbehoefte wat minder bevredigd. En het voelt ook gewoon anders he. Ik kan me voorstellen dat je zoon 'de borst' ook mist, en niet per se de melk oid, maar gewoon de ervaring van het drinken bij jou. Hopelijk gaat het gauw wat beter. (en oh ja, gewoon ineens weer wakker worden 's nachts kan ook nog, helaas :S)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jan 2014 11:12

Ik heb hem inderdaad gewoon nog even aangelegd 's nachts en hij ( en ik :oops: ) was helemaal blij. Hij glunderde gewoon. Daarna is hij gewoon gaan slapen.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 30 jan 2014 13:25

Ah.. lief :) Fijn dat jullie er allebei (weer) van genoten!!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 30 jan 2014 20:24

Wat een tegenstellingen dan zeg! Ik moet hier helaas weer bv weggooien... Onze dochter drinkt op dit moment wat minder: ik ben begonnen met het oefenen van groente en fruithapjes en daarbij komen er ook een paar tandjes door waardoor ze minder drinkt. Alle flessen staan weer vol in de koelkast en de vriezer ligt vol met groente en fruithapjes :wink:
Ik hoef absoluut niet te klagen over de aanmaak van bv. Ik kolf alles af en het minste wat Norah nu per voeding drinkt is ongeveer 180ml... De flessen van 330ml staan tot het randje toe vol en vanmorgen een fles van 260ml leeg moeten gooien... Ik kon anders niet meer kolven en meer dan 4 volle flessen in de koelkast of vriezer wil ik niet... =; Dan wordt het veel teveel aan voorraad. Zo af en toe mix ik ook wat bv door de fruithapjes, dus dan raak ik weer wat kwijt :)

Sterkte ajl! Hopelijk slaap je de komende nachten beter.
Szent az Úr

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jan 2014 20:35

Hoezo te veel voorraad? Je kan er van alles mee maken, bijv. pannenkoekjes (glutenvrij) of lekker voor straks in de zomer met vers fruit er door heen. Ik wist het wel. =P~

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jan 2014 20:45

@ jacootje tja als ik in de periode dat hij buikgriep had, was blijven kolven was het hier waarschijnlijk ook niet teruggelopen :wink:

@ evelien brrr ik moet er eigenlijk niet aan denken om mijn eigen bv te eten/drinken. En manlief ook zeker niet.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 jan 2014 20:50

oei nee dat lijkt mij ook niets.. als ik de temp van afgekolfde melk in een flesje controleer, doe ik dat altijd op mijn pols :wink:
maar ja, je baby krijgt het ook dus waarom eigenlijk niet :-k

hier weer eentje die het super doet op de bv. hij weegt met zijn 7 weken al 6,1 kg. heerlijk, een lekker dikkerdje.

duschka, hoe gaat het nu bij jou met de bv? drinkt je dochter al beter uit een beker?

ajl, dus hij vond het wel wat? kwam er voor je gevoel ook wat uit? als zoonlief snel na het voeden alweer begint te happen en ik leg hem aan de lege borst aan dan begint hij te kokhalzen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jan 2014 20:56

Hij vond het heerlijk en dan baal ik zo dat het opgehouden is :oops: , maar dat kan ook nog wel aan mijn eigen hormoonhuishouding liggen.
Er kwam nog zeker wel wat uit, maar dat is voornamelijk water, geen echte voeding meer.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 jan 2014 20:57

zou het niet nog weer op gang kunnen komen als je hem heel veel aanlegt?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jan 2014 21:02

ajl schreef:@ jacootje tja als ik in de periode dat hij buikgriep had, was blijven kolven was het hier waarschijnlijk ook niet teruggelopen :wink:

@ evelien brrr ik moet er eigenlijk niet aan denken om mijn eigen bv te eten/drinken. En manlief ook zeker niet.

Voor je kind natuurlijk. :wink:

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 30 jan 2014 21:33

Ik heb wel eens wat van mn eigen bv geproefd, zomaar om eens te ondervinden hoe dat smaakt. Elke keer anders, maar niet heel vies.
Maar om er nou mee te gaan bakken... kheb t voor de gein wel eens gezegd tegen Steven, maar hem leek het niks.
Szent az Úr

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 30 jan 2014 23:08

ajl schreef:Hij vond het heerlijk en dan baal ik zo dat het opgehouden is :oops: , maar dat kan ook nog wel aan mijn eigen hormoonhuishouding liggen.
Er kwam nog zeker wel wat uit, maar dat is voornamelijk water, geen echte voeding meer.

Huh, hoezo water? BV bevat altijd voeding, tenzij jij zelf ernstig ondervoed bent...
Fijn dat het borstmomentje hem er even door heeft geholpen zo :-)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”