Kris schreef:Vroeg las ik hier regelmatig mee, maar had ik geen account. Vrienden van mij waren behoorlijk actief op dit forum en hebben me er ooit op gewezen. Inmiddels zijn zij al jaren weg hier overigens.
Omdat ik een hele tijd geleden een keer wilde reageren, heb ik me aangemeld. Daarna heb ik nog een paar keer gereageerd, maar inmiddels ben ik eigenlijk weer een meelezer (die af en toe een keer terugkeert).
Waarom blijf ik af en toe terugkeren? Tsja, ik ben atheïst, maar heb een conservatief-protestantse achtergrond (gereformeerde gemeente). Op de een of andere manier blijf ik die hele cultuur en de geloofsbeleving fascinerend vinden. En ik vind stiekem de relletjes wel leuk - dat vond ik vroeger al (toen ik alleen meelas) en nu nog steeds.
Ik weet niet goed of ik me welkom voel - ik merkte wel wat weerstand toen ik wat berichten plaatste net na mijn aanmelding. Maar goed, ik plaats toch zelden berichten. Ik ben wel klaar met al die discussies over welke muziek wel of niet geluisterd mag worden, of seks voor het huwelijk gerechtvaardigd is of niet, of je als homoseksueel een relatie mag beginnen, hoe de Bijbel exact gelezen moet worden, et cetera. Daarbij besef ik dat ik een compleet andere moraal erop nahoud. Waarom zou ik mezelf (en jullie) dan vermoeien met dergelijke discussies? Zinloos in 99% van de gevallen.
Dus de relletjes trekken jouw als atheïst aan?
Dan snap ik niet dat je niet juist gericht bent op de muziek-topics, de seks voor het huwelijk-topics enzovoort, omdat juist daar meestal de schokkende uitspraken gedaan worden.