StillAwake schreef:OK, ik kan je verhaal aangaande de sfeer in een voetbalstadion wel enigszins volgen, maar in dat geval zou een christen überhaupt niet in een stadion, maar ook niet in het openbaar vervoer thuishoren.
Maar, los van dit voorbeeld: ligt de lat voor de predikant hoger dan voor een gewoon gemeentelid?
We zijn IN de wereld en er niet van. Dus dat houdt in dat wij ons,
indien noodzakelijk wel eens moeten bevinden waar we eigenlijk niet horen te zijn. Tussen vloekers bijv.
Ik heb de indruk StillAwake, dat je best veel begrip hebt voor refo's, maar enigszins gekleurd bent door vooroordelen of onbegrip. Klopt dat?
De lat ligt voor niemand hoger of lager. Het gaat erom wat er leeft bij je van binnen. Waar gaat je hart naar uit? Naar het vermaak van de wereld, de sportverdwazing en alles eromheen? Of: één dag is in Uw Huis mij meer, dan 1000 waar ik u ontbeer.
Ik ben opgegroeid bij het gegeven dat de bios een plaats is waar een christen niet hoort. Het valt onder de categorie: werelds vermaak, zoals ook de dancing, bar, café, andere sportvelden e.d.
Hoe kan dominee nu waarschuwen als hij er zelf aan deelneemt?