Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Inderdaad, fijn dat we het eens zijn! Of, zoals de Apostolische geloofsbelijdenis het noemt: één heilige, algemene christelijke Kerk. De HC leert dan: Ik geloof dat de Zone Gods uit het ganse menselijke geslacht zich een gemeente, tot het eeuwige leven uitverkoren , door zijn Geest en Woord ,in enigheid des waren geloofs , van den beginne der wereld tot aan het einde, vergadert, beschermt en onderhoudt ; en dat ik daarvan een levend lidmaat ben , en eeuwig zal blijven.ineke-kitty schreef:De ware Gemeente van Christus Jezus IS EEN , namelijk in de Geest der Waarheid.
Nee hoor, gelukkig niet. Er zijn miljoenen christenen, die ieder zondag samenkomen rondom het geopende Woord.ineke-kitty schreef:Die Waarheid is ver te zoeken, en nog minder kennis van het Woord van God.
jaapo schreef:Volgens mij zit Faramir ernaast, maar we kijken natuurlijk ook uit een verschillend gezichtspunt ernaar.
Ineke-Kitty bevestigt haar negativisme over alle soorten geloof, die anders zijn dan dat van haar.
ineke-kitty schreef:faramir: " In elk geloof zijn er wel waardevolle aspecten te vinden en een [ groot] deel van de Waarheid".
Welk " geloof" bedoel je precies?
En een [ groot] deel van de Waarheid, is nog altijd niet de HELE Waarheid, dat is nu juist het probleem.
Er is maar EEN waarachtig geloof, en dat is het geloof in Christus Jezus, de rest is religie, en heeft niets met DE Waarheid te maken.
ineke-kitty schreef:faramir
Ik heb dus niets te maken met het "gezichtspunt" van mensen, maar met Gods Woord, wat Waarheid IS. Elk ander "geloof" staat daar buiten en is niets anders dan religie.
ineke-kitty schreef:Mijn " gezichtspunt" is gericht op Gods Woord, en niet op wat mensen beweren wat zij onder " geloof" verstaan.
In deze wereld krioelt het van de religieuze "geloofsopvattingen" en daar heb ik niets mee van doen.
Enfin, zoals ik al eens ergens anders heb gezegd: de oecumene is een voorloper van de toekomstige Wereldkerk, waar alle 'godsdiensten' op EEN hoop gegooid zullen worden.
De New-Agebeweging is daar een gevaarlijk voorbeeld van.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten